ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 آذر

نشست خبری روحانی

برای لغو تحریم ها

هیچ فرصتی را از دست نمیدهیم 
 
 

 

 

نشست خبری روحانی روز گذشته برگزار شد. از میان سئوالات به روزی که از وی پرسیدند مهم ترین آنها درارتباط با دیدار و مذاکره احتمالی با "بایدن" رئیس جمهور جدید امریکا بود که هنوز معلوم نیست چگونه در کاخ سفید مستقر شده و مستاجر قبلی را بیرون خواهد کرد.

روحانی با شمردگی و در حالیکه کلمات را سعی می کرد دقیق انتخاب کند گفت: برای لغو تحریم ها از هیچ تلاشی، در اولین فرصت برای لغو تحریم ها چشم پوشی نخواهد کرد. حتی اگر همین ساعت هم امکانش باشد، آن را به ساعت بعد موکول نخواهم کرد. اگر اقای بایدن به شرایط پیش از خروج امریکا از برجام باز گردد ما هم در چارچوب 5 باضافه یک و یا 4 باضافه یک به تعهدات خودمان عمل خواهیم کرد.

روحانی در این بخش آخر بسیار سعی کرد از کلمه "مذاکره" و یا "دیدار" استفاده نکند اما معنای جمله ای که در پاسخ خبرنگار گفت جز این نمی تواند باشد که جمهوری اسلامی برای لغو تحریم ها خود را آماده مذاکره با دولت آینده امریکا کرده است.

روحانی که آشکارا فشار کمر شکن 3 سال اخیر پیرش کرده، در بخش دیگری از این نشست گفت:

ما در تحریم نیستیم در جنگ بزرگ تمام عیار اقتصادی بی نظیر هستیم . غیر از مشکلات ساختاری، همسویی مخالفین دولت با مخالفان بین المللی وجود دارد. آمریکا دولت را تضعیف می کند عده ای در داخل هم دولت را تضعیف می‌کنند. هیچ کس نمی گوید نقش مخالفان دولت در ناکامی های آن چیست؟

چرا تهمت زنندگان به دولت تشویق می شوند؟  به غیر از دولت به نهادی توهین نمی‌ شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: