ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار با محمد خاتمی

قوای سه گانه هوشیار باشند

که پرونده های دیگری گشوده نشود!

 
 
 

 

 

محمد خاتمی روز گذشته با جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب دیدار کرد و در باره تصویب قانونی در مجلس که قانون ضد برجامی ارزیابی شده و همچنین اعدام روح الله زم که می رود تا موجب گشوده شدن پرونده دیگری دراتحادیه اروپا علیه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی شود، با حفظ احتیاط و پرهیز از اشاره مستقیم گفت:

‌با چشم‌انداز تغییراتی که در مناسبات جهانی پدیدار شده، با درایت و دوراندیشی دست‌اندرکاران، امید آن می‌رود که افق‌های جدیدی پیش‌روی کشور گشوده شود. تمام تلاش بدخواهان ایران بر این است تا با انگشت گذاشتن بر سوء رفتارها و شعارهای غیرمسؤولانه در داخل کشور، چنان وانمود کنند که در مناسبات دنیای امروز جایی برای ایران وجود ندارد و می‌کوشند تا با بازکردن پرونده‌های جدیدی علیه ایران، همچنان کشور را در انزوا نگه دارند و مانع از ایجاد گشایش در ‌زندگی و معیشت مردم شوند.

در این شرایط مسؤولیت خطیری داریم، بخصوص مسؤولین امر در قوای سه‌گانه، علی‌الخصوص قوای قضائیه و مقننه باید با درایت بیشتری در این امر کوشا باشند و از تصویب قوانین یا صدور و اجرای احکام قضایی که می‌تواند افق پیش رو را تیره و رنجی بر رنج‌های ملت بیافزاید بپرهیزند.

هیچ‌کس بر حق قانونی قوا برای انجام وظایف ذاتی خود ایراد ندارد، اما مسأله این است که آیا تمام موازین قانونی برای انجام این وظایف رعایت می‌شود یا نه؟ مهم‌تر از آن، آیا مصالح عمومی و منافع ملی در این رابطه مدنظر بوده یا خیر؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: