خود کرده را تدبیر نیست

حمایت رهبر از روحانی

و "نشست قم"برای‌عبوراز رهبر!

 

به گفته شورای عالی نظام پزشکی

کرونا در ایران

روزی هزار قربانی میگیرد!

(پیک هفته ۱۰۹) 5 آبان ماه 1399  -  26 اکتبر 2020

 pyknet100@gmail.com


1-5 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


1-5 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


1-5 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


1-5 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


1-5 آبان

منتخب اخبار ورزشی


1-5 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 5 آبان

ترامپ باخت خود را حدس زده

توقف تولید موشک

برگ ایران برای مذاکرات آینده

با پایان تحریم تسلیحاتی ایران، اکنون بحث اصلی بر خلاف رجزخوانی های مقامات نظامی جمهوری اسلامی نه بر سر فروش موشک و تفنگ ساخت ایران به کشورهای منطقه، بلکه بر سر خریدهای نظامی ایران از چین و روسیه است. موشک و پهپاد و تفنگ و برخی سلاح ها و ابزار دیگر نظامی را که ایران در سالهای تحریم تسلیحاتی نیز به برخی کشورهای منطقه منتقل می کرد و بدست احزاب و گروه های شبه نظامی می رساند. این انتقال قطعا بصورت قانونی نمی تواند انجام شود و کشورهائی که این سلاح ها بدست گروه ها و سازمان های شبه نظامی آنها می رسید نیز خرید های نظامی خود را از امریکا و کشورهای اروپائی و اسرائیل انجام میدادند و در آینده هم خواهند داد. نوع تهدیدی که امریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران کرده نیز نشان میدهد که هدف جلوگیری از خریدهای نظامی ایران است و نه فروش تسلیحات تولیدی ایران. به همین دلیل مرتب چین و روسیه را امریکا دراین مورد تهدید می کند.

رسانه های غربی مدعی اند که ایران بزودی هواپیمای "سوخو 30" و تانک "تی 90" از روسیه خواهد خرید. از چین نیز هواپیمای "جی 10" و تانک "تی 90 ام" را قرار است ایران خریداری کند.

با خرید جنگنده و تانک های مورد اشاره دربالا عملا توان و قدرت نیروی هوائی ایران آنقدر افزایش خواهد یافت که دیگر نیاز به تولید برخی موشک ها در ایران نیست و شاید یکی از برگ های ایران در مذاکرات آینده "برجام" کوتاه آمدن از تولید این موشک ها باشد زیرا مانند دوران تحریم تسلیحاتی به آن ها برای بالا بردن قدرت دفاعی خود نیاز ندارد.

"برجام" میتواند در صورت پیروزی دمکرات ها درانتخابات امریکا تبدیل به میز مذاکره ایران و امریکا در چارچوب 5 باضافه 1 شود و بازی با برگ عقب نشینی موشکی ایران می تواند روی میز گذاشته شود. عجله ترامپ برای تصویب قوانینی که بایدن در صورت پیروزی در انتخابات نتواند تحریم ها را لغو کند نشان میدهد که او و تیمی که ترامپ را بر سر کار آوردند بصورت جدی تر به باخت خود در انتخابات می اندیشند و بدنبال تدابیری برای دوران پس از این باخت و بستن دست و پای بایدن هستند.


خشونت نهادینه شده درایران

این فیلم و ماجرای مرگ یک جوان دستگیر شده توسط نیروی انتظامی بر اثر شوک الکتریکی و گاز فلفل یکبار دیگر نشان میدهد که خشونت در تمام عرصه ها در ایران نهادینه شده و از صدر به سطح جامعه رسیده است. اوباش با شکل و شمایل های عجیب و مسلح به انواع وسائل قتاله و درنهایت بی رحمی، دستگیری و گرداندن برخی از آنها در شهرها، سرکوب خونین اعتراضات، شکنجه و اعتراف گیری و ... ادامه اش همین فیلم است. بی رحمی پلیس و بی تفاوتی آنها که ناظر این صحنه هستند.


هاشمی طبا:

رهبر اگر با مذاکره موافقت کند

امثال ذوالنوری

زودتر از بقیه به امریکا دست می دهند


سفر کرده ها به تهران بازگشتند!

سیل مسافرانی که از ظهر چهارشنبه از تهران به قصد گیلان و مازندران خارج شده بودند تا بامداد امروز ( دوشنبه) به تهران بازگشتند. گفته می شود نزدیک به 2 میلیون نفر در تعطیلات اخیر از تهران و استان البرز به قصد گیلان و مازندران خارج شدند.  این آماری است که مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرده است. در روزهای آینده باید منتظر نتیجه این سفر در تهران و گیلان و مازندران بود. همه آنها که به سفر رفتند هشدارها را شنیده بودند اما بی خیال کرونا رفتند و بازگشتند.


سرمقاله 759

آیا ایران از تنگنای کنونی

بسلامت عبور خواهد کرد؟


پادشاه تایلند

همراهبا سلطنت خواهد رفت؟

اومانیته- ترجمه آذرنگ


عنوان اول پیک نت اول آبان

یکی باید پیدا شود، بحران

اختلاف سران قوا را حل کند


پزشکیان نماینده تبریز

درباره بحران کشور، کسی

باید پاسخ بدهد که در سایه است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"یکی باید پیدا شود، بحران اختلاف سران قوا را حل کند" عنوان اول پیک نت روز پنجشنبه بود که روی تلگرام این روزنت نزدیک به 10 هزار و 500 خواننده داشت. اما در فیسبوک پیک نت پنجشنبه بیشترین خواننده را خلاصه مصاحبه دکتر پزشکیان نماینده تبریز در مجلس داشت که روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران