ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبرهای بلاروس- گزارش نوید بوستانی

لوکاشنکو: مخالف خصوصی سازی نیستیم

مخالف غارت مملکت و مردم هستیم!

 
 
 

 

 

روز 21 سپتامبر الکساندر لوکاشنکو، با حضور در بزرگترین کارخانه تولید کننده کامیون های کمپرسی معدن بلاروس، جهت معرفی رئیس جدید این کارخانه گفت، شانس خصوصی سازی برای شارلاتان‌های خارج از کشور وجود ندارد. ما با خصوصی سازی مخالفت نداریم اما حد و حدود آن را خود تعیین می کنیم. ما نسبت به‌خصوصی سازی حساس هستیم. طی سال‌ها تلاش کردیم تا جایی که امکان‌پذیر باشد عدالت اجتماعی را رعایت کنیم. خصوصی سازی در هیچ کشوری عدالت اجتماعی را به وجود نیاورده است بلکه سند شده است دست باند هایی مافیایی تا ثروت مردم را غارت کنند.

ده شرکت بزرگ دولتی بلاروس 55 درصد تولید ناخالص ملی را در اختیار دارند. صنایع اصلی ما شامل کارخانه پتروشیمی، پالایشگاه نفت، بزرگ‌ ترین کارخانه تولید کننده کود طبیعی در جهان، کارخانه ذوب آهن، کارخانه تراکتور سازی و اتومبیل سازی و کارخانه یخچال و فریزر سازی زیر کنترل دولت هستند. به اعتبار همین مؤسسات ما اقتصاد خود را تنظیم می کنیم. این امر امکان ندارد که زحمات میلیون‌ها نفر را که سازنده این صنایع هستند بگیریم و در اختیار غارتگران بگذاریم.

در خبری دیگر، روز 22 سپتامبردور دوم مانورهای نظامی بلاروس و روسیه، شامل تانک، انواع موشک، ماشین‌های زرهی و هواپیما و هیلیکوپتر به نام «برادران اسلاو» انجام شد. برای اولین بار هواپیما های دورپرواز نظامی روسیه در این مانورها شرکت کردند و برفراز مرزهای مشترک اکراین، لهستان و کشورهای پری بالتیک با بلاروس به پرواز درآمدند.

روز 23 سپتامبر الکساندر لوکاشنکو، طی مراسمی در مجلس ملی این کشور به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد. مراسم تحلیف در کاخ استقلال در مینسک برگزار شد. طبق گزارش رسانه ها ، در این مراسم 700 نفر از مقامات ارشد نظامی، معاونین مجلس نمایندگان و اعضای شورای جمهوری، روسای ارگانها و سازمانهای دولتی، رسانه های جمعی جمهوری، دانشمندان ، چهره های فرهنگی و ورزشی حضور داشتند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  24 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: