ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد جواد ظریف

نمی خواهم رئیس جمهور شوم

بگذارید کار خودم را بکنم؟

 
 
 

 

 

اگر می گویم که در انتخابات سال آینده شرکت نمی کنم به دلیل فرار از مشکلات نامزدی و امثالهم نیست. من تجربه ای در عرصه مدیریت سیاستگذاری های کلان یک دولت ندارم. تخصص لازم را هم ندارم . در مورد وزارت خارجه هیچگاه نگفتم که تخصص ندارم. گفتم که مایل نیستم وزیر خارجه شــوم و با اصرار دوستان پذیرفتم. به عنوان کسی که بخش زیادی از عمرش را در وزارت خارجه سپری کرده قدرت مدیریت وزارت خارجه را داشتم اما در حوزه ریاست جمهوری چنین قدرتی را ندارم.

من این کار را بلد بودم. درسش را خواندم و به مدت 35 سال در بالاترین سطوح وزارت خارجه از مقام سفیر گرفته تا معاونت وزیر طی کردم، اما برخی از محافل اجازه ندادند همین کار را هم درست انجام دهم. تصور می کنید که علت این حجم از تخریبات گسترده علیه وزارت خارجه که نظیرش در تاریخ معاصر دیده نشده، چیست؟ جز این است که این جریان ترسیده از حضور محمد جواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری  1400؟

امروز شما فقط باید ذهن تئوری توطئه داشته باشید تا تقارن برخی اقدامــات آقایان در ایــران مقارن با تلاش آمریکا برای جلوگیری از برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد را تجزیه و تحلیل کرده و درک کنید!

خیالتان راحت باشد، کاندیدای ریاســت جمهوری نمی شوم. بگذارید کارم را انجام دهم.

سیاست علم شدنی هاست. اگر اجازه دهند که همین مسیر را بدون سنگ اندازی های پیاپی در همین کسوت وزیر امور خارجه طی کنم ان شاءالله تا سال آینده اتفاقات خوبی میتواند برای کشور و مردم رخ دهد.

افرادی که حتی یک روز سابقه کار در وزارت خارجه را ندارند در پیچیده ترین مسائل سیاست خارجی، اظهارنظر می کنند و مشــکلات عدیده ای هم برای ما ایجاد می کنند . یکی از اصلی ترین کارهای روزانه من و بسیاری از همکاران، توضیح به همتایان بین المللی و تعدیل مواضع غیر اصولی افرادی است که برای خودشان اظهارنظرها می کنند. (نقل از مصاحبه ظریف با روزنامه کار و کارگر در آستانه سفر به کویت برای ملاقات با امیر تازه این کشور)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: