ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اسناد دخالت لهستان و لیتوانی

در امور داخلی بلاروس!

تلویزیون 24 روسیه - نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

طی روزها گذشته پارلمان اروپا با دخالت مستقیم در امور داخلی جمهوری بلاروس اعلام کرد، انتخابات ریاست جمهور این کشور را که منجر به انتخاب الکساندر لوکاشنکو شد به رسمیت نمی شناسد و خانم تیخانوسکایا، را رئیس جمهور این کشور می داند.

در پی بحث‌های طولانی، پارلمان اروپا سر انجام تصمیم گرفت، تحریم هایی را علیه کشور بلاروس و 40 نفر از افراد مختلف این کشور اعمال کند. در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد، کشور ما، در روزهای آینده اقدام متقابلی را علیه اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد.

با اعلام تحریم های اتحادیه اروپا دولت بلاروس سفرای لهستان و لیتوانی را فراخواند و مدارک و اسناد دخالت این دو کشور، در امور داخلی بلاروس را به آن‌ها نشان داد. در عین حال وزارت خارجه بلاروس به دولت لهستان اطلاع داد که در اولین فرصت تعداد دیپلمات های خود در بلاروس را از 56 دیپلمات به 25 نفر کاهش دهد  و به دولت لیتوانی نیز اطلاع داد تا شمار دیپلمات هار خود را از 25 دیپلمات به 14 نفرکاهش دهد.

در خبری دیگر در ارتباط با تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی اطلاعیه اعلام کرد، روسیه در مقابل تحریم های اتحادیه اروپا علیه کشور هم پیمان ما بی‌تفاوت نخواهد ماند و اقدام‌ها لازم را انجام خواهد داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  7 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: