ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 30 مهر

دلیل گرانی دلار همان است

که به روی خود نمی آورند!

 
 
 

 

 

هیچیک از مقامات حکومتی – از جمله مخالفان دولت- نمی خواهند به روی خود بیآورند  و اعتراف کنند که دلیل اصلی گران شدن دلار بعنوان سرآمد "ارز" جهانی، در درجه اول بدلیل تحریم  هاست و در درجه دوم بدلیل تنش میان ایران و امریکا که البته این دومی وابسته به اولی نیز هست. این دو دلیل تبدیل شده به بحران اقتصادی و بحران سیاسی و مثل دو "آوار" بر سر مردم ایران فرود آمده است. آنها که می گویند گرانی دلار سیاسی است و داخلی، نیمی از واقعیت را می گویند و نیمه دوم را پنهان می کنند. گرانی دلار سیاسی است اما خارجی است و نه داخلی. و آنها که درحکومت می گویند هرکس درانتخابات امریکا پیروز شود برای ما یکسان است، میدانند که به مردم دروغ می گویند و مردم نیز می دانند که آنها دروغ می گویند.

روز گذشته مصطفی تاج زاده آماری را از افزایش نوبت به نوبت دلار در ایران منتشر کرده که همین آمار نیز خود تائید کننده آن نکاتی است که دربالا نوشتیم. تاج زاد نوشت:

«قیمت دلار روز امضای برجام  ۳۳۰۰، روز پیروزی ترامپ ۳۵۰۰، روز خروج ترامپ از برجام ۶۱۰۰، روز سفر شینزوآبه و اعلام مخالفت رهبر با هر نوع مذاکره و میانجی‌گری ۱۳۱۰۰، روز شروع مجلس یازدهم (۷خرداد) ۱۷۰۵۰، امروز ۲۹مهر ۲۹۰۰۰تومان. »

سود این افزایش قیمت به جیب و به حساب های خارج از کشور چه کسانی می رود؟ همانها که همین روزها به روحانی حمله ور شده اند که چرا از  صلح امام حسن سخن گفته است و می خواهد نان آنها را آجر کند. تحریم و شرایط جنگی اگر برای ملت نان و آب و کار نمی شود، برای آنها که ثروت و قدرت می شود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: