ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک اول شهریور

آغاز "طناب کشی" جهانی

بر سر فروش سلاح به ایران!

 
 
 

 

 

امریکا بی اعتناء به همه مخالفت های روسیه و چین و حتی کشورهای اروپائی گام اول برای تحریم های ماشه ای ایران را با اعلام ندادن ویزا به 14 مقام ایران را برداشت. بلافاصله روسیه علیه این اقدام امریکا خواهان تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شد اما امریکا با تشکیل این جلسه مخالفت کرد. این درحالی است 3 کشور  اروپائی عضو برجام نیز علیه این اقدام امریکا نامه ای تحویل رئیس شورای امنیت سازمان ملل داده بودند.

وزیر خارجه امریکا "پمپئو" با تهدید اعلام کرد که اجازه خرید و فروش تسلیحات متعارف (غیر اتمی) به ایران را نمی‌دهیم.

پمپئو، با تحویل نامه هایی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و نیز رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل، خواستار فعال سازی مکانیسم بازگشت تحریم ها علیه ایران ظرف 30 روز شد. چین نیز با اقدام امریکا مخالفت کرد.

در حالیکه در همه جهان کشورها (حتی در کشورهائی که در آنها جنگ داخلی جریان دارد و یا با دیگر کشورها در حالت جنگی هستند) سلاح خرید و فروش می کنند که البته خرید عمده از کشورهای امریکا و روسیه و چین و اروپاست، معلوم نیست با چه استدلالی امریکا می خواهد جلوی فروش سلاح به ایران و یا فروش سلاح توسط ایران را بگیرد درحالیکه در این خرید و فروش بحث سلاح اتمی نیست و مسئله بر سر سلاح های متعارف است. به این ترتیب "طناب کشی" قدرت های جهانی بر سر ایران آغاز شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: