ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی در روسیه

ستایش پوتین از دستآوردهای

اتحاد شوروی و روسیه!

گزارش ایرج گلفام

 
 
 

 

 

روز گذشته که مصادف بود با اول سپتامبر روز باز گشایی مدارس ، دانشگاه ها و موسسه های آموزشی در روسیه بود و مطابق هر سال رهبران روسیه از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاورف وزیر خارجه این کشور بمناسبت آغاز سال تحصیلی دیدارهایی با دانش آموزان و دانشجویان داشتند.

ولادیمیر پوتین طی دیداری مجازی و از راه دور پیام مخصوصی به دانش آموزان و دانشجویان و جوانان ارسال و با آنها گفتگو کرد. او در ابتدا گفت: "نظمی که ما در آن زندگی میکنیم نظمی است که بعد از جنگ جهانی دوم برقرار شد و برخی با خیال واهی فکر کرده و میکنند که بعد از پیروزی در جنگ سرد این نظم تغییر یافته است". وی در این دیدار با اشاره به تاریخ و جنگ جهانی دوم به نقد نژادپرستی و فاشیسم پرداخته و بر پایۀ مدارک بدست آمده به هدف نهائی آلمان هیتلری در لشکرکشی و تجاوز و قتل عام پرداخت و گفت:

"...فراموش نکنید که 75 سال پیش و پیروزی بر فاشیسم و نژادپرستی را . آنها (نژادپرستانِ فاشیسم هیتلری) خود را برتر و دیگر انسانها را یا به چشمِ نیروی کار و یا به چشمِ افراد زائدی که باید به مناطق سرد سیر سیبری (برای مُردن) منتقل شوند تقسیم کرده بودند".

ولادیمیر پوتین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید  مخاطبان خود را به پشتکار و میهن پرستی رهنمون کرد و از دانشمندان و دستاوردهای روسیه و اتحاد شوروی نام برد و برای دانش آموزان و جوانان آرزوی موفقیت کرد.

همچنین سرکئی لاورف وزیر امور خارجۀ روسیه  با دانشجویانِ دانشگاه وزارت خارجۀ روسیه (мгимо ) دیداری حضوری داشت و به سئوالات دانشجویان پاسخ گفت.

لاورف با تکیه بر "اهمیت دوران گذار کنونی از جهان یک قطبی و تکوین و تثبیتِ جهان چند قطبی که امکان دارد دهها سال به طول انجامد" این دوران را جالب و به مقاومت نیروهای بازندارنده که قصد دارند از این گذار ممانعت کرده و یا آنرا به تأخیر بیاندازند اذعان کرد و به طرح پیمانی در حیطۀ اقیانوس های هند و آرام جهت مقابله با چین و روسیه  اشاره کرد. لاورف در پاسخ به سئوالی در مورد مسئلۀ اتمی ایران گفت:

"...با خروج آمریکا از برجام وجود این معاهده زیر سئوال رفت ولی چین، روسیه، ایران و 3 کشور اروپای غربی  حفظ برجام  را لازم و مثبت  میدانند".وی همچنین نشست (احتمالی) مستقیمِ ایران و آمریکا را مثبت ارزیابی و گفت که روسیه از این نشست استقبال میکند.

سرگئی لاورف در پاسخ به سئوالی در مورد جمهوری بلاروس و اغتشاشات بعد از انتخابات این کشور گفت: "اروپا و کشورهای پری بالتیک خواهان مداخلۀ" در این کشور هستند و بر آن پافشاری میکنند. این در صورتی است که وقتی بلاروس از اتحادیه اروپا جهت نظارت بر انتخابات اخیر دعوت بعمل آورد، آنها جواب رد داده و اکنون بهانه میآورند که دولتِ بلاروس یک ماه قبل از انتخابات از ما در خواست کرده بود که بعنوان ناظر در انتخابات اخیر شرکت کنیم در صورتی که باید 2 ماه قبل از انتخابات از ما چنین درخواستی میکرد"!

لاورف با ذکر ساختارِ  "سازمان  امنیت و همکاری اروپا" ادامه داد:

"روسای  4 کمیسیون این سازمان همه  از کشورهای عضو ناتو هستند و در خواست های مکرر و تلاشهای ما برای واگذاری ریاست حداقل یک کمیسیون به کشورهای مشترک المنافع اتحاد شوروی سابق بی فایده بوده است".

وی در ادامه افزود:

"در حالیکه بزودی زمان ریاست این کمیسیون ها در "سازمان امنیت و همکاری اروپا" به پایان میرسد، معاونت این کمیسیونها نیز با کشورهای عضو ناتو  و مسئولیت ها الی آخر همینطور هستند".


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  2 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: