ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 شهریور

ظاهرا گرایش جامعه به سوی

یک رئیس جمهور نظامی است!

 
 
 

 

 

هنوز هیچکس نمی تواند حدس بزند تا انتخابات ریاست جمهوری در ایران چه تحولاتی روی خواهد داد. چه درعرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی و بویژه نتیجه انتخابات امریکا. علیرغم همه ابهاماتی که وجود دارد، از هم اکنون گمانه زنی هائی درباره کسانی که خود را نامزد انتخابات 1400 خواهند کرد و کسانی که شانس بیشتری برای تحویل گرفتن سکان ریاست جمهوری از حسن روحانی دارند رو به افزایش است. فعلا میان دو گزینه بحث ها جدی است، همان اندازه که بحث درباره احمدی نژاد و نامزدهای احتمالی طیف او غیر جدی است. دو گزینه مطرح یکی علی لاریجانی رئیس سابق مجلس است و دیگری سردار حسین دهقان که گفته می شود هم کاردان است، همان سازمانده و هم دارای توان و امکان مانور میان بیت رهبری، شورای فرماندهان سپاه و سیاسیون خارج از این دو قطب.

سردار حسین دهقان فعلا مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی است اما با سه دولت کار کرده است.

گفته می شود سردار دهقان در این روزها با علی شمخانی، محسن رضایی و محمد‌باقر قالیباف یعنی سه نظامی سپاهی که هر کدام بخت خود را برای ریاست جمهوری آزمایش کردند اما شکست خوردند رایزنی کرده است.

نقطه ‌ضعف حسین دهقان که اتقاقا شاید به سود او تمام شود آنست که بر خلاف علی لاریجانی در میان مردم شناخته شده نیست. ضعف دومی که اتفاقا این ضعف نیز می تواند به سود او تمام شود آنست که در گذشته مردم نسبت به نامزدهای نظامی برای پست ریاست جمهوری روی خوش نشان ندادند، اما اینبار وضع به گونه ایست که مردم بدشان نمی آید یک نظامی هم نظم را در جامعه برقرار کند و هم قدرت نشاندن مخالفان نظامی خود را بر سر جایشان را داشته باشد. در عین حال که شرایط جهانی و منطقه ای نیز تا حدودی ایجاب می کند دولت آینده از حمایت ارتش و سپاه برخوردار باشد. درباره سفرها و مذاکرات او در سوریه و روسیه و احتمالا چین تاکنون گزارشی منتشر نشده اما تکرار این سفرها در گذشته نشان داده که او می خواهد در چارچوب طرح نزدیکی نظامی به روسیه و چین، قرار داد 25 ساله با چین و حمایت از حضور راهبردی جمهوری اسلامی در منطقه عمل کند. بویژه که با پایان تحریم تسلیحاتی ایران، فصل نوینی برای خرید تسلیحات مهم و استراتژیک نظامی آغاز می شود و دهقان در این زمینه نیز تخصص دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  2 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: