سرمقاله راه توده 753

بادکنک مبارزه با فساد

درآسمان نظام غرق‌فساد ترکید

 

طرفداران ترامپ میدان را

به "بایدن" واگذار نخواهند کرد!

فروزنده فرزاد

(پیک هفته ۱۰۹)  13 شهریور ماه 1399  - 3 سپتامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


13-12 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


13-12 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


13-12 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


13-12 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


13-12 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


13-12 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 13 شهریور

بخت رهبری را، رقبا

از ابراهیم رئیسی ربودند!

قوه قضائیه جمهوری اسلامی در ماه ها و هفته های اخیر بطور پیگیر و روزانه در حال صدور احکام اعدام و زندان برای معترضان تظاهرات ابان 98 و دیماه 96 است. این بجز برخوردهای امنیتی و احکام هر روزه احضار و بازداشت و دستگیری فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی یا فشار بر زندانیان سیاسی است که جلوی انتشار اخبار آن را در شبکه های اجتماعی نتوانسته اند بگیرند. ابراهیم رئیسی اجرای اصل قانون اساسی درباره محاکمه زندانیان سیاسی در حضور هیئت منصفه را بصورت بخشنامه منتشر کرد تا مثلا پس از چهل سال این اصل اجرا شود. همان زمان که این بخشنامه با جنجال تبلیغاتی منتشر شد تا اعتباری برای رئیس قوه قضائیه شود همه آگاهان سیاسی ایران میدانستند که این یک مانور تبلیغاتی است و از قاضی دادگاه های مرگ در سال 1367 که هزاران زندانیان سیاسی را ظرف چند دقیقه به اعدام محکوم کرد نباید توقع برپائی دادگاه های سیاسی با حضور هیات منصفه را داشت.

در همان سال 1397 که ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد، در تحلیلی نوشتیم که رئیسی و هر کس که جای او باشد دو راه بیشتر ندارد. یا باید پا جای پای امثال آیت الله یزدی و صادق لاریجانی بگذارد که در این صورت با سر به زمین می آید و به سرنوشت آنها دچار خواهد شد، یا اگر بخواهد همتی برای پاکسازی قوه قضائیه بعنوان فاسدترین قوه از قوای سه گانه جمهوری اسلامی نشان دهد زیر مجموعه های تابع نهادهای امنیتی (بویژه اطلاعات سپاه) آن قوه او را با سر به زمین خواهند زد. از خمیره و سابقه حجت الاسلام رئیسی معلوم بود که کار دوم از او ساخته نیست و بنابراین چاره ای جز تبدیل شدن به یزدی و لاریجانی دیگری نخواهد داشت و از دو طرف خواهد خورد.

 کسانی که رئیسی را به این سمت منصوب کردند همه اینها را می دانستند. رئیسی با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 امیدوار بود که بتواند با پشتیبانی جناح راست حکومت به ریاست جمهوری دست یابد و آن را سکویی برای تبدیل شدن خود به رهبر آینده کند. همان کاری که احمدی نژاد با شهرداری کرد و آن را سکوی ریاست جمهوری خود ساخت. آنها (بویژه رقبائی) که رئیسی را برای ریاست قوه قضائیه جلو انداختند کاری کردند که او با دست خود گور خود را بکند و رئیسی الحق این کار را با مهارت انجام داد.

سخنان مضحک اخیر او درباره مخالف بودن جمهوری اسلامی با ذات فساد یا سرنوشت دادگاه اکبر طبری که با جنجال تبلیغاتی "مبارزه قاطع قوه قضاییه با فساد" آغاز شد و با قتل قاضی منصوری توسط زیر مجموعه های قوه قضاییه در سکوت خاتمه یافت، در کنار احکام بگیر و ببند و اعدام های اخیر تکلیف رئیسی را که برای مدت کوتاهی بخشی از مردم به وی امید بسته بودند فعلا روشن کرد و به این ترتیب گردانندگان پشت صحنه نظام توانستند با آشنایی با ماهیت محافظه کار و خشونت طلب وی در یک بازی ماهرانه بخت رهبری را از او بگیرند.


گفتگو با بهزاد نبوی

روی حرف های ترامپ

نمی توان حساب باز کرد!


مصاحبه پوتین

درباره حوادث جمهوری بلاروس

سویتسکایا راسیا- ترجمه آزاده اسفندیاری


در کامبوج

معروف ترین زندانبان

و شکنجه گر در زندان مرُد!


درحال حاضر تولید در جهت تامین نیاز داخلی است

واکسیناسیون علیه "کرونا"

از شنبه در مسکو آغاز می شود!


راه توده 753 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره753 (پنجشنبه13 شهریور 1399) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره درباره فروکش کردن جنجال بر محور مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی است که ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه پرچم آن را بدست گرفته بود. آخرین بخش از جلد اول کتاب خاطرات محسن رفیقدوست را نیز در این شماره می خوانید و به محض دریافت دو جلد دیگر این خاطرات گزیده هائی از آن را نیز منتشر خواهیم کرد. در همین شماره مقالاتی می خوانید باعناوین: نام خان خانی جمهوری اسلامی، چپ های ایرانی و کودتا در بلاروس، مصاحبه پوتین در باره حوادث بلاروس، طرفداران ترامپ تا جلوی صندوق رای پای کار می مانند، ریشه های تاریخی ایران هراسی، جنگ داخلی نتیجه انتخابات امریکا خواهد شد؟، پس زلزله های جنگ ایران و عراق در برابر دولت الکاظمی و بالاخره عکسی تاریخی از دیدار داماد آیت الله خمینی با نماینده اعزامی امریکا در فرانسه! 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


آن که پنهان است سهم بیشتری در بحران دارد

دو دولت در ج. اسلامی

یکی پنهان و دیگری آشکار


دیدار جمعی دوشنبه شب

 درهای حصر به روی

شیخ مهدی کروبی باز شده


عنوان اول پیک نت 12 شهریور

ظاهرا گرایش جامعه به سوی
یک‌ رئیس‌جمهور نظامی‌است!


مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی در روسیه

ستایش پوتین از دستآوردهای

اتحاد شوروی و روسیه!

گزارش ایرج گلفام


مصاحبه معصومه ابتکار

برای انتخابات ریاست جمهوری

ازانتخابات مجلس درس می‌گیرند؟


افشاگری شهرداران استانبول و آنکارا

دولت ترکیه فاجعه تلفات کرونا

دراین کشور را پنهان کرده است


عنوان اول پیک نت 10 شهریور

ماندن ترامپ در کاخ سفید

به نفع ج. اسلامی است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته عنوان اول آن درباره امکان رئیس جمهور شدن یک نظامی در جمهوری اسلامی بود که روی تلگرام پیک نت بالای 5 هزار خواننده داشت. اما روی فیسبوک راه پیک نت بیشترین خواننده را مصاحبه حسین راغفر داشت که همین مصاحبه روی 14 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد. از آمارگیری ها در دوران اخیرا این نتیجه بدست می آید که بسیاری از ایرانی ها و از جمله خوانندگان پیک نت از خبرها و گزارش هائی استقبال می کنند که شورش و براندازی و افشاگری را منعکس می کند. این تفکر اگر همگانی باشد می تواند فرصت پیگیری دقیق تر رویدادهای ایران و تحلیل آنها و هوشیاری برای تاثیر گذاری روی آنها را از همه ما بگیرد و این همان فرصت طلائی است که "قدرت" در جمهوری اسلامی طالب آنست. فعلا مجلس یازدهم نتیجه این طرز تفکر است.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران