وزیرخارجه سوئیس در تهران

آمدمایران تا بلکه‌حداقل‌های گفتگو

میان ایران و امریکا برقرار شود!

 

مسمومیت"ناوالنی" شاید توطئه

علیه‌ طرح‌گاز روسیه-آلمان‌باشد

روزنامه دی ولت – ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  16 شهریور ماه 1399  -  6 سپتامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


16-15 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


16-15 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


16-15 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


16-15 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


16-15 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


16-15 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 16 شهریور

آلمان وارد تونلی شده

که ترامپ در آنسوی آنست

آلمان با ماجرای مسمومیت "ناوالنی" روس که به این کشور منتقل شده، عملا وارد تونل تاریکی شده که امریکا و باحتمال بسیار زیاد "ترامپ" در آن سوی آن منتظر است. در مسیر این تونل طرح بزرگ انتقال گاز روسیه به آلمان و از آلمان به اروپا باید مختل شود. اگر آلمان به امید ترمیم مناسبات لطمه دیده اش با امریکا و با امید به پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا از  این تونل عبور کند، ضربه بزرگ اقتصادی خواهد خورد و موقعیت خود را در اتحادیه اروپا که اکنون ریاست آن را صدر اعظم آلمان برعهده دارد از دست خواهد داد. اتحادیه اروپا به رهبری آلمان روی سقوط دولت بلاروس و تشکیل اتحاد اوکرائین، لهستان، بلاروس و لیتوانی برای محاصره روسیه حساب کرده بود که این محاسبه غلط از آن در آمد. هم رئیس جمهور بلاروس بدلیل پایگاهی که در این جمهوری دارد توانست سریعا بر اوضاع مسلط شود و هم هشدار پوتین به شخص صدراعظم آلمان برای عدم مداخله در امور داخلی بلاروس در خنثی شدن این توطئه نقش قاطع داشت. بویژه که روسیه اعلام کرد یک هنگ امنیتی برای ورود به بلاروس برای دفاع از این کشور در صورت مداخله نظامی از خارج تشکیل داده است. با این ناکامی، ناگهان ماجرای مسمومیت "ناوالنی" علیه دولت روسیه و شخص پوتین در دستور قرار گرفت. هم در داخل روسیه و هم مخالفان پوتین درعرصه جهانی میدانند که پایگاه او در میان مردم پرقدرت تر از آنست که نیاز به مسموم کردن یک فرد ناراضی باشد و شاید به همین دلیل نیز روسیه با انتقال او به آلمان جهت درمان موافقت کرد. خود دولت روسیه این فرض را ناممکن نمی داند که ناوالنی در روسیه قربانی یک توطئه طراحی شده قرار گرفته و توسط شبکه های مافیائی مسموم شده باشد که این ربطی به نقش دولت در این مورد ندارد. همه این فشارها به روسیه برای سست کردن مناسبات روسیه با ایران، فشار به روسیه بدلیل نقشی که در سوریه ایفا کرد و اجازه نداد سوریه تبدیل به لیبی دوم شود، حمایتی که از جمهوری خلق دنباس در نیمی از خاک اوکرائین می کند، پیشتازی روسیه در تولیدات نظامی و دهها دلیل دیگر است. غرب روی محاصره اقتصادی روسیه و تعلل دولت روسیه برای رفرم های عمیق اقتصادی به سود وسیع ترین اقشار اجتماعی و حضور پر قدرت اولیگارش ها و مافیاهای اقتصادی و سیاسی و جنائی روسیه نیز حساب کرده است. فعلا رسانه های غربی که از کودتا در بلاروس نا امید شده اند، یورش خبری سراسری خود را روی "ناوالنی" تنظیم کرده اند و یکسویه خبر و باصطلاح تفسیر پخش می کنند بی آن که سهمی از این باصطلاح خبر رسانی شامل نظرات مقامات روسیه در همین مورد بشود. برای مثال وزیر خارجه روسیه روز گذشته در پایان کنفرانس بریکس گفت:

ما هیچ چیزی برای پنهان کردن نداریم. هنگامی که الکسی ناوالنی در هواپیما بیهوش شد، اقدامات فوری برای فرود هواپیما انجام شد، یک آمبولانس در فرودگاه منتظر وی بود و فورا وی را به بیمارستان منتقل کرد. در بیمارستان دستگاه تنفس مصنوعی به وی وصل شد و سایر اقدامات لازم صورت گرفت. الکسی ناوالنی حدود دو روز را در بیمارستان سپری کرد. طی این مدت دائما از ما خواسته می‌شد تا آنچه که رخ داده است را شرح دهیم. اما به محض رسیدن ناوالنی به آلمان، بیش از یک هفته "هیچیک از کسانی که در طول اقامت وی در اومسک (بیمارستان روسیه) سروصدا می کردند، علاقه‌ای به این موضوع نشان ندادند و با صدای بلند از پزشکان آلمانی خواستار ارائه اطلاعات نشدند.

تاکنون اطلاعات مشخصی در این باره از سوی آلمان دریافت نکرده ایم. همه چیز طبق سناریوها پیشین پیش می رود: از تریبون های عمومی متهم می شویم و درخواست رسمی ما برای ارائه اطلاعات در پاسخ به سوالاتمان بی جواب می ماند.


3 موضوع روز در سخنرانی روحانی

روحانی طی سخنانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا سه نکته را مطرح کرد که واقعیاتی در آن ها نهفته است. از جمله درباره ضرورت بازگشائی مدارس، تحریم ارسال دارو به ایران و تعطیل مارش هر ساله اربعین که یکی از پرونده های قالیباف در ارتباط با بودجه عظیم همین مارش هر ساله است. فیلم هر سه بخش این سخنان را می شنوید!


300 پزشک کوبائی وارد کویت شدند

300 پزشک کوبائی با یک هواپیمای اختصاصی وارد کویت شدند تا به این کشور برای مقابله با کرونا کمک کنند. شبکه خبری التحریر در این زمینه گزارش داد که مقامات کویت از دولت کوبا تقاضای کمک پزشکی فوری کرده بودند و دولت کوبا به این درخواست پاسخ مثبت داد و پزشکان خود را همراه با تجهیزات ضروری راهی کویت کرد.


عنوان اول پیک نت 15 شهریور

شایعه کرونا گرفتن
احمد جنتی را تکذیب کردند!


سفیر ج. اسلامی در مسکو:

ایران به تولید واکسن

کوید 19 روسیه می پیوندد!


بهانه جدید امام جمعه ها

چرا مدارس باز شوند

اما نماز جمعه ها برپا نشوند؟


ماجرای "ناوالنی" نتیجه شکست آلمان

در توطئه کودتا در بلاروس است


انتشار دو کتاب در خارج از کشور

خاطرات محمد علی عموئی از رهبران وقت حزب توده ایران است که 37 سال در دو رژیم شاه و جمهوری اسلامی در زندان بود با نام "صبر تلخ" در سه جلد و در خارج از کشور منتشر شده است. کتاب بصورت تاریخ شفاهی تنظیم شده و علاوه بر دفاع وی از اساس سیاست حزب توده ایران در برابر انقلاب 57 و سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب، بخش مهمی از آن به یورش به حزب توده ایران در جمهوری اسلامی و دوران زندان و شکنجه های هولناک رهبران حزب توده ایران و از جمله شخص عموئی در جمهوری اسلامی اختصاص دارد.

این کتاب را به قیمت 60 یورو می توانید از طریق آدرس زیر و یا از طریق سایت "آمازون" تهیه کنید:

خاطرات

محمد علی عموئی

نشر واله، برلین- آلمان

https://nashrevaleh.com

آدرس پستی نشر واله:

Postfach 480326

12253 Berlin

Germany


 اخیرا از گزارش هائی که از سفرهای خود نوشته و مصاحبه هائی که انجام داده مجموعه ای را بصورت کتابی با عنوان "میراث جنگ سرد" در خارج از کشور منتشر کرده است و دریغ که این کتاب در ایران منتشر نشده تا حداقل نسل جدید روزنامه نگاران ایران با  خواندن آن با اصول پایه ای کار روزنامه نگاری آشنا و یا بیشتر آشنا شوند. امید که این کتاب در ایران نیز منتشر شود.

درخارج از کشور، از طریق زیر کتاب را می توانید دریافت دارید:

1- آلمان- کتاب فروشی فروغ در شهر کلن

2- ناشر کتاب و لینک:

https://shop.ketab.com/book-detail.aspx?item=112105

3- گوگل

https://play.google.com/store/books/details?id=bAz5DwAAQBAJ:

کتاب در گوگل پلی (google play ( و گوگل بوک ( googel book )

ره آوردهای

 یک
 روزنامه نگار

مصطفی دانش، روزنامه نگاری است که به او لقب روزنامه نگار جنگ سرد را داده اند. خودش نه اهل جنگ گرم است و نه جنگ سرد، اما در دورانی که جنگ سرد میان دو قطب قدرت جهانی جریان داشت او به قلب حوادث این دوران زد. بارها خطر مرگ براثر انفجار و یا ترور را به جان خرید و به افغانستان سفر کرد. سر از ویتنام؛ نیکاراگوئه؛ آنگولا و افریقای جنوبی در آورد و از سفر به عراق و لیبی بیم به خود راه نداد. ره آورد او از این سفرها، مصاحبه ها و گزارش هائی است که بخشی از تاریخ دوران ماست. در تمام سفرهائی که کرده و مصاحبه هائی که با رهبران کشورها و جنبش ها و مردم انجام داده به حرفه خود وفادار بوده و بیطرف. در کشورهائی که از آنها نام برده شد گاه دولت های چپ بر سر کار بوده و گاه درهمان کشورها دولت هائی در جهت مخالف چپ، اما او توانسته از فراز گرایش های چپ و راست دولت ها کار خبری خود را انجام دهد.


سرمقاله راه توده 753

بادکنک مبارزه با فساد

درآسمان نظام غرق ‌فساد ترکید


طرفداران ترامپ میدان را

به "بایدن" واگذار نخواهند کرد!

فروزنده فرزاد


عنوان اول پیک نت 13 شهریور

بخت رهبری را، رقبا
از ابراهیم رئیسی ربودند!


مصاحبه پوتین

درباره حوادث جمهوری بلاروس

سویتسکایا راسیا- ترجمه آزاده اسفندیاری


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) با نزدیک به 5 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب این روزنت در تلگرام بود. روی فیسبوک اما گزارش مربوط به تنش جدید میان آلمان و روسیه بیشترین خواننده را داشت و همین مطلب روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران