ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 شهریور- ایرج گلفام

اتحاد روسیه و بلاروس

رویای غرب را به کابوس تبدیل کرد!

 
 
 

 

دیدارهای مهم و تعیین کننده ای در چند روز اخیر میان مقامات دولتی روسیه و جمهوری بلاروس انجام شده که نشان میدهد اقداماتِ ماجراجویانه غرب که کشورهای پری بالتیک ( لیتونی، لیتوانی، استونی) و لهستان و اکراین را تخته پرش براندازی دولت بلاروس کرده بودند با شکست روبرو شده است. نه تنها با شکست روبرو شده بلکه به نزدیکی هر چه بیشتر جمهوری بلاروس و روسیه انجامیده است و "خواب های رنگین" غرب حالا به کابوس این اتحاد تبدیل شده است.

در روز دوم سپتامبر دیداری بین وزرای خارجۀ جمهوری بلاروس و روسیه در مسکو انجام شد که فردای آنروز هیاتی بلند پایه (تفریبا تمام هئیت دولت روسیه) به ریاست نخست وزیر روسیه میخائیل میشوستین به مینسک پایتخت بلاروس سفر کرد.

این دیدار نه فقط از نظر دیپلماتیک و سیاسی- نظامی بلکه از جنبۀ اقتصادی نیز بسیار با اهمیت ارزیابی شده است. طرفین بر نزدیکی و همکاری هایی بیش از پیش در تمام زمینه های  اقتصادی، سیاسی، نظامی، ورزشی، فرهنگی، پزشکی و هماهنگ شدن در عرصۀ سیاست جهانی را لازم تشخیص داده  و بر ضرورت آن تأکید کردند.

در این رابطه الکساندر لوکاشنکو در دیدار با نخست وزیر روسیه میخائیل میشوستین (که خود در یک خانواده روس- بلاروس بدنیا آمده) گفت:

"اتفاقات اخیر باعث آن شد که ما به برخی از ضرورت ها پی برده و به آن دسته از اختلافاتِ کم اهمیت و پیش پا افتاده ای که مانع نزدیکی دو کشور برادر بلاروس و روسیه می شوند با دید دیگری نگاه کنیم و این موانع را بر طرف کنیم"

لازم به ذکر است که از این دیدارها  بر اعتماد بنفس لوکاشنکو که تا حد غیر قابل انتظاری در عدم موفقیت "انقلاب رنگی" نقش داشت افزوده و در جبهه مقابل رهبران اغتشاش های اخیر که هدایت آنها دست غربی هاست تا حدود بسیار زیادی روحیه خود را از دست دادند و گزارش شده که بسیاری از آنها در پی فرار و خروج از جمهوری بلاروس اند و برخی نیز هنگام خروج (فرار) از بلاروس بازداشت شدند. از جمله "ماریا کولسنیکوا" که در هفته های گذشته رسانه های غرب او را پرچم و رهبر اپوزیسیون کرده بودند و هنگام فرار در مرز اوکراین دستگیر شده است.

عکس: دیدار نخست وزیر روسیه با لوکاشنکو در مینسک


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: