ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 شهریور

قراردادهای پیاپی با مسکو

برای دریافت واکسن کرونا

 
 
 

 

 

روسیه اعلام کرد که مطابق توافق های انجام شده، در ماه نوامبر سال جاری (آبان) 50 میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک-5» علیه ویروس کرونا به برزیل و 32 میلیون دوز دیگر این واکسن به مکزیک ارسال خواهد شد.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در این زمینه، در یک کنفرانس خبری، در همین ارتباط گفت: در گام نخست حدود 25 درصد از مردم مکزیک علیه ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

همچنین اعلام شد که آمریکا و اروپا نیز سفارش تولید مشترک واکسن کرونا را به روسیه داده اند. ایران نیز هفته گذشته اعلام کرد که وارد چرخه تولید واکسن کرونا در روسیه شده و به تولید مشترک آن خواهد پیوست و به این ترتیب ایران نیز قادر خواهد بود این واکسن را به ایران منتقل کند.

روسیه نخستین کشور جهان است که واکسن ویروس کرونا را ثبت کرده است.

توطئه سکوت علیه واکسنی که علیه کرونا در روسیه ساخته شده، سرانجام شکست، البته پس از شکست های پیاپی امریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان که می خواستند نخستین کشورهای کاشف و تولید کننده واکنس کرونا باشند. بویژه در امریکا که ترامپ روی کشف این واکسن و تزریق آن به انتخابات ریاست جمهوری اش سرمایه گذاری تبلیغاتی کرده بود. هنوز هم رسانه های غربی با آنکه دولت های غربی با مسکو برای دریافت واکسن کرونا وارد گفتگو و مذاکره و حتی قرار داد شده اند، به کشف این واکسن در روسیه پوشش خبری نمیدهند و فعلا همچنان روی جنجال مسمومیت "ناوالنی" متمرکزند. البته به خبر به هوش آمدن ناوالنی در یکی از بیمارستانهای آلمان و دهان باز کردن وی و شرح ماجرای مسمومیتش در هواپیمای پرواز داخلی روسیه نیز زیاد نمی پردازند زیرا ستیز با پوتین از سکه می افتد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  13 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: