تزریق واکسن کرونا به رئیس خبرگزاری راشا تودی

کدامیک از روحانیون ایران

پیشقدم تزریقواکسن خواهند شد؟

 

امروز دو رئیس جمهور روسیه

و بلاروس باهم دیدار می کنند

نعمت بوستانی

(پیک هفته ۱۰۹)  24 شهریور ماه 1399  -  14 سپتامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


23-24 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23-24 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23-24 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23-24 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


23-24 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


23-24 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 24 شهریور

بخت کدامیک برای

رئیس‌جمهورشدن زیادتراست!

شاید تا دو هفته پیش، کسی در ایران فکر نمی کرد که بحث انتخابات ریاست جمهوری 1400 بر محور "کدام سردار سپاه رئیس جمهور خواهد شد" بچرخد، اما با توجه به شرایط منطقه و موقعیت پرتنش داخلی شد و چرخید و حالا رسانه ها روز به روز بیشتر و دقیق تر درباره این مسئله گمانه زنی می کنند. روزنامه شرق تحت عنوان "سردارانی که میخواهند جایگزین روحانی شوند" عکس بالا را منتشر کرده اند.

از راست: سردار قاسمی رئیس اسبق قرارگاه خاتم الانبیا و وزیر نفت دولت احمدی نژاد و از طراحان دور زدن تحریم ها که پایش در پرونده بابک زنجانی بند است اما رئیسی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری او را وزیر نفت دولت خود اعلام کرده بود. محسن رضائی فرمانده سپاه در دوران جنگ با عراق و سپس دبیر مجمع مصلحت نظامی که تاکنون چند بار بخت خود را در انتخابات ریاست جمهوری امتحان کرده و شکست خورده و کمتر به بازی گرفته می شود. سردار سعید محمد چهره کمتر شناخته شده ایست. او اکنون فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاست و گفته می شود در کارش موفق است و اهل جنجال و درگیری نیست. قالیباف فعلا رئیس مجلس است که همین هم ظاهرا برایش خیلی زیاد است، چه رسد به مقام ریاست جمهوری، بویژه که بارها بخت خود را برای ریاست جمهوری امتحان کرده و شکست خورده است. سردار حسین دهقان هم سابقه قرارگاه خاتم الانبیاء را دارد و هم مدتی وزیر دفاع در دولت روحانی بوده و اکنون نیز مشاور رهبر در امور صنایع دفاعی است. حسام الدین آشنا مشاور روحانی مدتی پیش در یک توئیت از او بعنوان فردی دارای توان بالای مدیریت و چانه زنی و تعامل با بیت رهبری و نهادهای حکومتی یاد کرده بود.

حالا باید دید با مقدماتی که شورای نگهبان و مجلس استصوابی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دارند فراهم می کنند، آیا این سرداران هم از فیلتر امتحانات مذهبی عبور خواهند کرد؟ و یا این فیلتر برای کلاهی ها و عمامه ای هاست و شامل حال سرداران نمی شود!


پوست خربزه هائی که زیر پای رئیس رفت!

خیز سید ابراهیم رئیسی برای نشستن بر کرسی رهبری جمهوری اسلامی به نیم خیز هم نتوانست برسد و با پوست خربزه هائی که زیرپایش رفت، با سر به زمین آمد. مبارزه با مفاسد اقتصادی در دادگاه اکبر طبری و احکامی که صادر شد به مضحکه تبدیل شد و فیتیله آن بدستور رهبر جمهوری اسلامی چنان پائین کشیده شد که چراغ عمر قاضی منصوری در بخارست پایتخت رومانی هم خاموش شد. او که پرونده قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 را نیز زیر بغل دارد حالا  پرونده شکنجه و دادگاه های امنیتی و احکام اعدامی که در ماههای گذشته صادر و اجرا شده را نیز زیر بغل دیگرش دارد. ظاهرا بازی را به مجتبی خامنه ای باخته است! شاید سرنوشت سردار قالیباف هم بهتر از او نشود. گرچه او ادعای رهبری جمهوری اسلامی را ندارد و در همین مقام ریاست مجلس هم معلوم نیست بتواند دوام بیآورد و به نوع دیگری متفاوت با رئیسی با سر به زمین نیآید.

این توئیت مصطفی تاج زاده پس از اعدام نوید افکاری است که از دیروز نامش را در فضای مجازی در کنار غلامرضا تختی می نویسند.


انتخابات میان دوره ای مجلس

دور دوم، بی رونق تر از دور اول

دور دوم انتخابات مجلس بسیار بی رونق تر از دور اول آن طی شد و عده ای دیگر با دوپینگ شورای نگهبان رفتند به مجلس و به دور اولی ها پیوستند. یک نمونه از قهر مردم با مجلس را در بالا می بینید. اگر این نمونه، آینه انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 باشد، جمهوری اسلامی قالب تهی کرده است و در واقع مافیای قدرت و ثروت جمهوری اسلامی را از قالب تهی کرده است.


من اعتراف می کنم!

نام "عالی پیام" به دوران ما، بعنوان شاعری طنزپرداز و زبان مردم کوچه و بازار در تاریخ شعر ایران خواهد ماند. همچنان که نام محمد علی افراشته با همین خصوصیات در جنبش ملی دهه 30 با روزنامه چلنگر ماند و پیش از او اشرف الدین حسینی با نشریه اش بنام "نسیم شمال" در تاریخ انقلاب مشروطه ماند. سال به سال و همزمان با سفید شدن موها، شعرعالی پیام قوام بیشتری یافت و حالا به دوران شکوفائی اش رسیده است. محققان شعر و ادبیات دوران پس از انقلاب 57 قضاوت خود را خواهند کرد و ما تنها حدس و گمان خود را نوشتیم. گوش بدهید به این تازه ترین شعر او بنام "من اعتراف می کنم" که در واقع بجای مقامات جمهوری اسلامی اعتراف کرده است.


استعدادهائی که هر روز

از کنار آنها عبور می کنیم!

ویژگی امسال جشنواره های فیلم در ونیز، رونمائی از دو کودک و نوجوان دستفروش افغان بود که در یک فیلم ایرانی درخشیدند و جوائزی نیز دریافت کردند. فیلمی بنام "خورشید" ساخته مجید مجیدی . شمیلا شیرزاد که پیش از حضور در سینما درمترو دستفروشی می کرده است و برادرش ابوالفضل که دستفروش چهار راه ها بود. ابوالفضل پس از دریافت جائزه پیامی را برای قدردانی ویژه از مجید مجیدی که مسیر زندگی او را تغییر داد فرستاده که می شنوید.


دکتر شکوری راد:

چرا اختیارات اطلاعات سپاه

به اطلاع مردم رسانده نمی شود؟


اگر جنگی آغاز شود

موشک "آوانگارد" روسیه

در15دقیقه واشنگتن را می زند


عنوان اول پیک نت 23 شهریور

قراردادهای پیاپی با مسکو
برای دریافت واکسن کرونا


درگذشت "یوسف صانعی"

آیت اللهی که از تبار جنتی و مصباح نبود


با اعدام امثال نوید افکاری

گرسنگان آماده شورش

سیر نمی شوند و از مرگ نمی ترسند


حامد بهداد خطاب به حکومتیان

حرف مردم را بشنوید و با آنها کنار بیائید

سخنان "حامد بهداد" بازیگر سینمای ایران در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین الملل: نمی توانم و نامردی می دانم که یاد نکنم از آنها که امثال نسرین ستوده و یا نوید افکاری در زندان اند و یا در خطر اعدام. از حکومت، از قاضی، از زندانبان و از همه دست اندرکاران می خواهم که حرف ما را بشنوند و به یک نحوی به این وضع خاتمه بدهند. ما همه در کنار هم یک ملت را تشکیل می دهیم.


رسما اعلام شد

ایران 4 میلیون و 200 هزار

معتاد به مواد مخدر دارد!


ترامپ برای رای سربازان

تله انتخاباتی کار گذاشته!

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 22 شهریور

خاتمی و روحانی بر سر
چه مسائلی تلفنی گفتگو کردند؟


فساد نهادینه در ج. اسلامی یعنی همین
از کلاهی و عمامه‌ای تا نظامی
دست همگی در یک کاسه است!
فریبرز کلانتری (عکس رضا مطلبی کاشانی)


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پیام حامد بهداد بازیگر سینمای ایران در ارتباط با زندانیان سیاسی و بویژه نسرین ستوده و قربانیان اعدام از جمله نوید افکاری اولی با بالای 6 هزار خواننده و دومی نزدیک به 6 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطالب پیک نت روز گذشته (یکشنبه) روی تلگرام پیک نت بودند. همین دو مطلب پر خواننده ترین و پر بیننده ترین مطالب پیک نت روز گذشته روی فیسبوک این روزنت بودند که روی 14 فیسبوک دوستان و خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران