ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظری که روز به روز جای خبر اعدام را میگیرد

نوید افکاری در زندان و زیر

شکنجه اعتراف گیری تازه کشته شد؟

 
 
 

 

 

اعلام ناگهانی خبر اعدام نوید افکار، آن هم در شرایط و تنگناهائی که جمهوری اسلامی هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور دارد، بتدریج این سئوال را مطرح کرده که آیا واقعا نوید افکاری شتابزده اعدام شد؟

بتدریج برای این سئوال پاسخ ها و استدلال هائی جمع شده است، از جمله این که او شبی که خبر اعدام  او فردا اعلام شد زیر شکنجه برای گرفتن فیلم اعترافات تازه کشته شده بود و دستگاه قضائی و اطلاعات سپاه یگانه چاره را در اعلام خبر اعدام او یافتند زیرا جنازه روی دستشان مانده بود و چاره ای جز اعلام خبر کشته شدن او نداشتند. از جمله دلائل دیگری که دراین زمینه وجود دارد اینست که هیچ عکس و فیلمی از صحنه اعدام او تاکنون منتشر نشده و اساسا در آن شب و بموجب تماس تلفنی که نوید داشته، اعدام وی مطرح نبوده است. از قول کسانی که جسد نوید افکاری را هنگام دفن او دیده اند نقل شده که بینی او شکسته و خون مردگی هایی روی صورت و بدن جسد دیده شده است.

این استدلال ها و نشانه هائی که در باره کشته شدن او زیر شکنجه وجود دارد، آن نظرها را تائید می کند که اعدام او در شرایط بغرنج کنونی هیچ توجیهی نداشت و میدانستند که بازتاب آن بسیار گسترده و سنگین خواهد بود. بنابراین بر سر دو راهی اعلام مرگ او در زندان و یا اعدام او در زندان گیر کردند و سرانجام اعلام اعدام وی تائید و ابلاغ شد، زیرا اعلام مرگ او در زندان حتی به بهانه "کرونا" را افکار عمومی نمی پذیرفت و مرگ در زندان را مرگ در زیر شکنجه میدانستند.

 

چه کسی دار را پُربار می کند؟

آن‌که دار را پایدار می‌کند؟

یا آن‌که پای دار ایستاده تماشا می‌کند؟

یا هر سه؟

نفر سوم خودم هستم

که وقتی درخت را گردن می‌زدند

به دار فکر نکردم.

...

شعر و نقاشی: م. فلکی

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  15 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: