ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لوکاشنکو با یک ونیم میلیارد دلار از مسکو بازگشت

دیدار پوتین و لوکاشنکو

آب سرد، بر سر غربی ها!

 
 
 
 
 

 

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد. وی پس از این دیدار اعلام کرد مسکو یک و نیم میلیارد دلار قرض به دولت بلاروس می کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز پس از دیدار روز دوشنبه، ۱۴ سپتامبر، روسای جمهوری روسیه و بلاروس در سوچی گفت: مسکو خواستار حل اختلافات درونی بلاروس در چارچوب قانون است. درعین حال روسیه لوکاشنکو را پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری و رئیس جمهوری قانونی بلاروس می‌داند. در همین دیدار هیات های دوطرف چند معاهده دو جانبه امنیتی و اقتصادی امضاء کردند. این دیدار در شرایطی انجام شد که تانکهای لهستان در 15 کیلومتری مرز بلاروس به مانورهائی با هدف حمله به بلاروس و اشغال بخشی از خاک این کشورند که تا پیش از جنگ دوم جهانی در اشغال لهستان بود. روسیه اعلام کرده که در صورت حمله و یا دخالت از خارج از بلاروس در امور داخلی این کشور، مستقیما هنگ نظامی کمک به دولت بلاروس را وارد این کشور خواهد کرد. این هنگ به درخواست و در همآهنگی میان دو رئیس جمهور روسیه و بلاروس تشکیل شده است.

همزمان با این اخبار دولت بلاروس فیلم و خبر مربوط به یافت شدن یک میلیون دلار درخانه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد. وی پیشتر و بدلیل ارتباط هائی که با امریکا و غرب داشت از نامزدی انتخابات حذف شده بود و همسرش که زنی غیر سیاسی است به جای وی نامزد انتخابات شد که 10 در صد رای آورد. غرب از همین 10 در صد رای حمایت می کند!

همچنین اعلام شده که قانون اساسی بلاروس بزودی تغییر خواهد کرد و اختیارات پارلمان و کاهش اختیارات رئیس جمهور در آن گنجانده شده و سپس به رفراندوم عمومی گذاشته خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  16 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: