سرمقاله 747

زمینه های مثبت بحث ملی

دربارهقرارداد25ساله‌درایران

 

ظریف پس از بازگشت از مسکو

ایران و روسیه قرار داد

همکاری راهبردی امضا می کنند

(پیک هفته ۱۰۹)  2 مرداد ماه 1399 - 23 ژوییه 2020

 pyknet100@gmail.com


1 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


1 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


1 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


1 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


1 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


1 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 2 مرداد

تابوت پر راز و رمز

قاضی‌منصوری‌به‌تهران‌ رسید!

تابوت جسد قاضی غلامرضا منصوری از بخارست پایتخت رومانی به تهران منتقل شد. تابوتی که محتوای آن، نوعی جعبه سیاه یک واقعه امنیتی است. واقعه ای که جلوی وسعت دایره دادگاه اکبر طبری را گرفت. پلیس رومانی همراه جسد منصوری یک گزارش 29 صفحه ای در باره مرگ یا قتل او نیز ارسال کرده که شرح ماجرای این قتل است. گفته می شود پلیس رمانی حاضر نشده فیلم های دوربین مدار بسته هتل محل اقامت قاضی منصوری را در اختیار ایران بگذارد. البته این ادعائی است که طرف ایرانی تحویل گیرنده جسد مطرح کرده است. این احتمال که در یک تبانی و قرار و مدار بین ایران و رومانی این فیلم ها علنی نشده و فعلا در رومانی باقی بماند وجود دارد.
 

قاضی منصوری نامش در جریان بازداشت و محاکمه اکبر طبری پیشکار رئیس سابق قوه قضائیه مطرح شد و او فورا از ایران خارج شد. ابتدا به آلمان و سپس به رومانی رفت. او با یک پیام ویدئویی مدعی شد که بزودی به ایران باز می گردد و حرف های زیادی برای گفتن دارد. منصوری به سفارت جمهوری اسلامی در آلمان مراجعه می کند اما او را به سفارت جمهوری اسلامی در بخارست پایتخت رومانی پاس می دهند و به این ترتیب او از رومانی سر در می آورد. در یک هتل 4 ستاره مستقر می شود و به سفارت نیز مراجعه می کند و منتظر مهر و تائید پاسپورتش می ماند که در این فاصله جسدش در هتل محل اقامتش پیدا می شود. ابتدا گفتند خود را از طبقه چهارم هتل پرت کرده و کشته است اما پس از چند روز فاش شد که یک ایرانی پیش از پیدا شدن جسد منصوری در هتل، وارد این هتل شده است. سکوت پلیس بخارست که همچنان نیز ادامه دارد به شایعات مربوط به قتل منصور در هتل قوت بخشید. گفته می شود که او حامل اطلاعات و فاش کننده رابطه هائی می توانست باشد که پای بیت رهبری و برخی فرزندان رهبر جمهوری اسلامی را به پرونده اکبر طبری باز کند. یگانه راه حل پایان بخشیدن به شایعاتی که ادامه دارد آنست که نظر رسمی پزشکی قانونی ایران پس از معاینه جسد منصوری که به ایران رسیده در باره نحوه مرگ یا قتل قاضی منصوری همراه با عکس های مستند منتشر شود و گزارش نتیجه تحقیقات پلیس رومانی همراه با عکس ها نیز رسما از دولت رومانی خواسته شده و انتشار یابد.


چپ های مذهبی و غیر مذهبی ایران

تحت تاثیر تبلیغات  برخی پژوهشکده ها

پیشرفت چین

در ادامه انقلاب در آن کشور است!


راه توده 747 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 747 (پنجشنبه 2 مرداد 1399) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک وکانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره درباره ضرورت بحث ملی درباره قرار داد 25 ساله میان چین و ایران است.  بخشی از خاطرات محسن رفیقدوست وزیر اسبق سپاه که مربوط به دستگیری هویدا نخست وزیر دوران شاه است نیز در این شماره منتشر شده است.

در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر: چپ های مذهبی و غیر مذهبی ایران تحت تاثیر تبلیغات برخی پژوهشکده ها "پیشرفت چین در ادامه انقلاب در آن کشور است"، تاخیر برای تحولات، یعنی رفتن به سوی انفجار اجتماعی، از زیر کلاه ویروس کرونا چه دولت هائی بیرون خواهند آمد؟، سپاه پاسداران روی شیروانی داغ عراق، اختلاف ایران و امریکا به جنگ می کشد؟، ترامپ چرا آمد و چرا میخواهد درکاخ سفید بماند؟، مقابله با کرونا در دو نوع حکومت ها در امریکای لاتین، کرونا در برزیل هیزم آتشی شد که زیر خاکستر بود، و بالاخره " درک ماهیت انقلاب 57 هنر بزرگ حزب توده ایران بود"


با مصوبه پارلمان مصر

دو ارتش مصر و ترکیه

در لیبی مقابل هم قرار میگیرند؟


دیدار نخست وزیر عراق با رهبر ج. اسلامی

خامنه ای: ایران در روابط

عراق و امریکا دخالت نمی کند!


عنوان اول پیک نت اول مرداد

تق انتخابات 84، سرانجام

پس از 15 سال در آمد!


لیلاز و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین

قرار داد 25 ساله با چین

ترکمنچای نیست، علیه ترکمنچای است


فیلم " زنده باد زاپاتا"

در ج. اسلامی بارها و بارها تکرار شد

همزمان با موجی که علیه اعدام سه جوان دستگیر شده در شورش آبانماه در فضای مجازی بوجود آمد و درادامه آن، اعتراض به مرخص نکردن زندانیان سیاسی و مدنی در تمام طول دوران شیوع کرونا در ایران و در زندانها، این نامه علی خامنه ای که مربوط به دوران کوتاه و چند ماهه او در زندان است منتشر شد. او در این نامه از حق خود برای تلفن کردن به خارج از زندان دفاع کرده است. حقی که نه تنها در دهه 60 بکلی ممنوع و رویائی ناممکن بود و ناممکن ماند، بلکه هنوز هم از آن بعنوان اهرم فشار به زندانیان سیاسی و مدنی استفاده می شود. از جمله درباره نرگس محمدی که در زندان زنجان است و گفته می شود مبتلا به کرونا شده و اکنون نزدیک به یکسال است که با فرزندانش که خارج از ایران بسر می برند تماس تلفنی ندارد.

فیلم "زنده باد زاپاتا" که نوشته "جان اشتاین بک" نویسنده بزرگ امریکائی است و "الیاکازان" آن را تبدیل به فیلمنامه کرد و  آنتی کوئین و مارلون براندو در آن بازی کردند را بارها باید دید. آنجا که مبارزان علیه دیکتاتوری، پیروز شده و به حکومت می رسند و خود تبدیل می شوند به دیکتاتوری جایگزین!

فیلم زنده باد زاپاتا را اینجا می توانید ببینید.


رجز خوانی های ایران و امریکا

سرانجام به جنگ خواهد انجامید؟

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


حادثه ای نظیر پارچین و نطنز؟

انفجار – حریق - سکوت

در منطقه نظامی گرمدره تهران


عنوان اول پیک نت 31 تیر

نقش آفرینان پشت صحنه
شکست برجام در ایران


میرسلیم از فراکسیون حزب موتلفه

رشوه 65 میلیاردی دوران

شهرداری قالیباف باید بررسی شود!


عنوان اول 30 تیر

احمدی نژاد، نظر کرده
امام زمان و سفیر انگلیس


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با بیش از 6 هزار و 500 خواننده، عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) که انتشار بخشی از مصاحبه مرتضی الویری بود، پر مخاطب ترین مطلب روی تلگرام پیک نت بود. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت 10 اشتراک گذار داشت اما پر خواننده ترین مطلب روز گذشته در فیسبوک پیک نت خبر گزارش تقابل میرسلیم و قالیباف در مجلس بود که 15 بار نیز روی فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران