ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تحقیق و تفحصی که در نطفه خفه شد

متهمی که مجلس دهم حریفش نشد

و در مجلس یازدهم رئیس آن شد

 
 
 

 

 

 محمود صادقی نماینده مجلس دهم که شورای نگهبان راه ورودش به مجلس یازدهم را بست، بدنبال وعده میرسلیم نماینده مجلس کنونی از حزب موتلفه که گفته می خواهد پرونده اقتصادی قالیباف را پیگیری کند،  با امتداد مصاحبه کرده و گفته است:

 متقاضی تحقیق و تفحص درباره شهرداری دوران قالیباف من بودم. با حدود 20 نفر از نمایندگان تهران که ما در سه محور، تحقیق و تفحص را درخواست کردیم. این طرح از اوایل پاییز شروع شد و حدود 4 تا 5 ماه طول کشید تا در صحن مطرح شود.

جلسات مختلفی در کمیسیون عمران در این رابطه برگزار شد و قالیباف به همراه عیسی شریفی (که باتهام اختلاس و جاسوسی اکنون در دادسرای نظامی محاکمه شده اما حکمش اعلام نمی شود) در آن شرکت می‌کردند. ما هم در بحث قراردادهای مشارکتی سوال داشتیم، هم در بحث تغییر کاربری‌ها و هم در بحث واگذاری املاک.

گزارش‌های مختلفی هم از سوجریانات و تخلفات در این سه حوزه وجود داشت. در بحث تغییرکاربری‌ها که تخلفاتی در طرح تفصیلی تهران صورت گرفته بود، من در گزارشم نشان دادم که چه میزان از فضاهای سبز پایتخت به فضاهای تجاری و مسکونی تغییر کاربری پیدا کرده است.

تخلفات عدیده‌ای وجود داشت و ما نمایندگان تهران، قصد ورود داشتیم ولی، بافت کمیسیون عمران که اکثر اعضای آن، بیشتر متشکل از شهرداران شهرهای مختلف بودند در مقابل این تقاضای ما، مقاومت عجیبی کردند.  این نمایندگان از موضع مجلس وارد مسئله نشده و بیشتر از جایگاه شهرداری به آن ورود می‌کردند. یعنی ما در کمیسیون عمران، انگار با شهرداری طرف بودیم تا اینکه بخواهیم با همکاران‌مان در مجلس همفکری کنیم.  

موردی را ما در جریان قرار گرفتیم و من در انتهای نطقم عنوان کردم که واگذاری 10 میلیاردتومان هولوگرام به برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران صورت گرفته که البته این کمیسیون علیه من به هیئت نظارت شکایت کرد. آن نماینده بعدا خودش گفت که این هولوگرام، 10 میلیارد نبوده و 65 میلیاردتومان بوده است.  در مجموع، گزارش‌های ریز و درشتی از تطمیع‌های صورت گرفته در اختیار داشتیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: