ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقالات بی تعارف مدیر روزنامه ج. اسلامی

پائیز سیاه و مرگ آلوده

در انتظار مردم ایران است

 
 
 
 
 

 

وزارت بهداشت اعلام کرد که ایران در موقعیت بسیار بد کرونائی قرار گرفته است. او نگفت که احتمالا ایران پس از امریکا در صدر جدول قربانیان کرونا قرار خواهد گرفت. خطری که از هر طرف به آن اشاره می شود. در چنین شرایطی روحانیون حکومتی و بویژه امام جمعه ها به دولت فشار می آورند که با برگزاری مراسم عزادای ماه محرم مخالفت نکند و اجازه تجمع بدهد و این یعنی بی اعتنائی به هشدارهائی که داده می شود و بدنبال بهره برداری از عزاداری های ماه محرم به قیمت جان مردم.

در همین ارتباط مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی "مسیح مهاجری" که در دوران اخیر و بویژه پس از استخر مرگ شدن هاشمی رفسنجانی مطالبی روز به روز نزدیک تر به مردم و انتقاد از مرتجعین مذهبی منتشر می کند در سرمقاله روز گذشته خود نوشت:

"این روزها از یکطرف مسئولین وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند به شهرهای زیارتی سفر نکنند، در تجمعات حاضر نشوند، مراسم عروسی برگزار نکنند، برای افراد فوت ‌شده مراسم تشییع و تدفین و عزاداری جمعی برگزار نکنند و از طرف دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌ می‌گیرد مراسم عرفه هرچه باشکوه‌تر برگزار شود و در محرم و صفر هم عزاداری‌های پرشور داشته باشیم.

در چنین وضعیتی معلوم نیست چرا آقای رئیس‌جمهور توصیه اکید می‌کند عزاداری‌ های محرم با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی برگزار شود.

پروتکل‌ها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداری‌ها وجود ندارد.  هیچ امری بالاتر از حفاظت از سلامت جامعه و جان انسان‌ها نیست و اموری از قبیل مراسم عرفه و نماز عید قربان و عزاداری محرم و صفر که همه ما با جان و دل به آن عشق می‌ورزیم را می‌توان موقتاً تعطیل یا به صورت فردی برگزار کرد و در سال‌های بعد تمام آنها را جبران نمود.

رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده کل ستاد مقابله با کرونا مسئول جان مردم است. ایشان به این واقعیت تلخ باید فکر کنند که با این تصمیمات، پائیز سیاهی در انتظار کشور ما خواهد بود. لطفاً تعارف با این و آن را کنار بگذارید.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: