ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آشیانه های ثروتمندان روس

در بهترین نقاط کشورهای جهان

روزنامه پرواد- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

اخیراً روزنامه لیبر بلژیک، چاپ بروکسل در ارتباط با تاجران و ثروتمندان روسیه نوشت: ثروتمندان روسیه خود را در قصرهای اطراف مسکو حصر نمی کنند. این افراد توانمند، با وجود بسته بودن مرزها موفق می‌شوند به سفرهای دلخواه خود بروند. افراد ثروتمند روسیه، غالباً پاسپورت های دو گانه و یا اجازه اقامت در دیگرکشورها را دارند. این افراد راهی برای خانه دوم خود در لندن، قبرس، نیس و یا موناکو پیدا کرده‌اند تا هر موقع اراده کردند با هواپیمای خصوصی راهی سفر شوند.

 براساس نوشته روزنامه تجارت روسیه، تعداد مسافرت های تجاری از مسکو از ماه آوریل تا ژوئن از 400 به 850 بار در ماه رسیده است. تقریباً نیمی از این سفرها مسیرهای کوتاه و بین‌المللی است. چنانچه افراد جت خصوصی نداشته باشند، شرکت هایی هستند که هواپیما اجاره دهند و اگر به هر دلیلی (کرونا ویروس) منع پرواز باشد ماموران حمل و نقل هوایی فدرال روسیه اسناد لازمه را برای متقاضی فراهم می کنند.

روزنامه مذبور خاطر نشان می کند: برای هواپیماهایی که می‌توانند  حد اکثر 13 نفر را در خود جای دهند برای هر فرد، بسته به نوع مقصد از 4 هزار یورو شروع می شود. از ماه ژوئن تحت عنوان معالجه پزشگی تعداد زیادی از افراد صاحب ثروت روسیه توانسته اند به خارج از کشور سفرکنند. به همین مناسبت گردشگری پزشگی رونق بالایی گرفته است و آن‌ها می‌توانند مثلاً برای معالجه در یک کلینیک اسپانیایی تقاضا بدهند.

لیو شالایف، مدیر یک شرکت خصوصی هواپیمایی در مسکو می گوید، در روز بیش از 50 نفر تقاضا برای مسافرت با هواپیما با کلاس بیزنس میدهند. محبوب‌ ترین مقصد برای متقاضیان، نیس، مالاگا، آلیگانته، بارسلونا، ایتالیا، اسپانیا و قبرس است.

ویکتور مارتینف، مدیر شرکت « هلیتاک» فروشنده هلیکوپتر، در دفتر کار خود در 20 کیلو متری مسکو کنار آشیانه های هلیکوپتر نشسته است و از مشتریان این شرکت پذیرایی می کند. مارتینف، توضیح می‌دهد، از ابتدای شروع کرونا ویروس، فروش هلیکوپترهای این شرکت تا 30 در صد افزایش  داشته است.

مدیر این شرکت می گوید، خریداران، جهت در گیر نشدن با ویروس کرونا، جابجایی با هلیکوپتر را وسیله مطمئن تری می دانند.

اگر قبلاً تاجران و یا مدیران شرکت های بزرگ جهت سریع‌تر رسیدن به سر کار خود و گرفتار نشدن در ترافیک خیابانی، خریدار هلیکوپتر بودند، در شرایط جدید مشتریان برای گذراندن تعطیلات  به خریدن هلیکوپتر روی آورده اند. قیمت هلیکوپتر ها بستگی به مدل آن‌ها دارد، یعنی از 50 هزار تا 1 میلیون و دویست هزار دلار قیمت گذاری شده است.

https://gazeta-pravda.ru/issue/62-30994-2427-iyulya-2020-goda/plevat-na-granitsy/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: