ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 مرداد

پاسخ غیر مستقیم خامنه ای

به نامه آیت الله خوئینی ها

 
 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی، روز گذشته بمناسبت عید قربان یک سخنرانی آنلاین ایراد کرد و در آن دیدگاههای خود درباره مهم ترین مسائل جاری در کشور را بیان داشت. سخنرانی های اخیر و آنلاین او که شمرده ایراد می شود و آلوده به هیجان نیست، نشان میدهد که او معمولا وقتی جمعیت را می بینید "جو" زده می شود و علاوه بر به حاشیه رفتن، از صفات و کلماتی استفاده می کند که عمدتا توهین است و تهدید و دردسر ساز. سخنرانی روز گذشته او را می توان به نوعی پاسخ به نامه اخیر آیت الله خوئینی ها دانست که در آن از وی خواسته بود در سیاست های 3 دهه گذشته خویش تجدید نظر کند. خامنه ای درباره تحریم های امریکا گفت:

تحریم های آمریکا علیه ملّت ایران است و قطعاً یک جنایت است. هرچند ظاهرش اینست که علیه نظام جمهوری اسلامی است. هدف کوتاه ‌مدت تحریم ها به ستوه آوردن ملت ایران است. مردم خسته شوند و در مقابل دستگاه حکومت بِایستند. هدف میان‌ مدت تحریم ها جلوگیری از پیشرفت کشور است، مخصوصاً پیشرفت علمی. اینها را خودشان گفته‌اند؛ حدسیات من و تحلیل من نیست. هدف بلند مدت ‌شان هم به ورشکستگی کشاندن کشور و دولت است. یعنی متلاشی کردن اقتصاد کشور و فروپاشی اقتصاد کشور که طبعاً اگر اقتصاد یک کشوری بکلّی از هم فرو پاشید و متلاشی شد، ادامه‌ی حیات برایش ممکن نیست. هدف جنبی‌ای هم دارند. میخواهند زیر فشار تحریم ها رابطه‌ جمهوری اسلامی را به با دستگاه‌ها و نیروهای مقاومت در منطقه قطع کنند؛ چون میدانند جمهوری اسلامی هر چه بتواند به اینها کمک میکند و حمایت میکند، اینها میخواهند این رابطه را قطع کنند.

راه برداشتن تحریم، عقب نشینی در مقابل دشمن نیست. تنها علاج تحریم تکیه بر توانایی های ملی است.

اگر خواسته های دشمن را قبول کنیم، خواسته های جدیدی مطرح خواهد کرد. حرف آمریکا این است که صنعت هسته ای را به کلی کنار بگذاریم، امکانات دفاعی را به یک دهم تقلیل دهیم و اقتدار منطقه ای خود را رها کنیم. درحالیکه صنعت هسته ای نیاز قطعی کشور ماست و اگرچه در برجام خسارت های فراوانی به ما وارد شد، اما اصل این صنعت در کشور حفظ شده است.

رهبر جمهوری اسلامی در باره سقوط پول ملی و جهش بی مانند دلار و یورو گفت:

اینکه ارز افسار پاره کند و قیمتش روز به ‌روز بالاتر رود اصلا قابل قبول نیست. البته در گزارشاتی که دریافت کرده‌ام این ماجرا بیش از اینکه دلایل اقتصادی داشته باشد دلایل امنیتی-سیاسی دارد.

کسانی هستند که – پول و امکانات هم دارند-  به این آتش افروزی دامن میزنند. باید با این مسئله مقابله شود.  بانک مرکزی تدابیر خوبی اتخاذ کرده که نتایج آن مشخص خواهد شد.

درباره عزاداری های ماه محرم و فشار روحانیون و مداحان برای برگزاری این مراسم در شرایط گسترش شیوع کرونا درایران نیز رهبر جمهوری اسلامی گفت:

مداحان و منبری‌ها ببینید ستاد ملی کرونا چه می‌گوید؛ اگر در این وضع شلُ بگیریم، فاجعه می‌شود. مدتهاست هرکسی یک چیزی درباره محرم می‌گوید. من می‌خواهم تأکید کنم در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما می‌گویند.  بنده خودم شخصا هرچه را که آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد.  توصیه من به هیات‌ها منبری‌ها و مداح‌ها و دیگران این است که هر کاری می‌کنید ببینید ستاد ملی کرونا چه می‌گوید اگر ضابطه‌ای تایید کردند همه ما موظف‌ایم آن را رعایت کنیم.

درباره برجام و فعالیت های اتمی نیز خامنه ای گفت که با قرار داد برجام به فعالیت هسته ای ایران لطمه وارد آمد که البته این فعالیت متوقف نشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 1 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: