ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

قطعنامه ادامه تحریم تسلیحاتی ایران

پشت قطعنامه امریکا، جلوگیری

ازهمکاری چین و ایران است

 
 
 
 
 

 

روزنامه اومانیته که ناشر نظرات حزب کمونیست فرانسه است، در آستانه جلسه رای گیری شورای امنیت درباره قطعنامه امریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران نوشت:

دولت ایالات متحده می خواهد تحریم تسلیحاتی را گسترش داده و توافق هسته ای ایران را برای همیشه دفن کند. این نبرد به شورای امنیت سازمان ملل کشیده شده است.

تعیین زمان برای خاتمه تحریم تسلیحاتی ایران بخشی از تواقفنامه موسوم به برجام است که در ژوئیه سال 2015 بین ایران و پنج عضو شورای امنیت سازمان ملل باضافه آلمان منعقد شد. حتی اگر قطعنامه پیشنهادی امریکا در شورای امنیت رای هم بیاورد روسیه و چین آن را وتو خواهند کرد. ترامپ از این اقدام مطلع است و به همین دلیلی سعی می کند مسکو و پکن را در شورای امنیت منزوی کند.

وزیر خارجه امریکا "پمپئو" امیدوار است با استفاده از قطعنامه 2231 توافق هسته ای با ایران بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران را اینگونه پیش ببرد که ایران  بخشی از فعالیت های هسته ای که در سال 2015 متوقف شده بود را از سر گرفت، هرچند آن را تا پایان ادامه نداد. پاریس، برلین و لندن اعلام کرده اند که آنها از سیاست مذاکره با تهران حمایت کنند.

وزیر امور خارجه ایران در مقاله کوتاهی  که چهارشنبه در روزنامه "لوموند" فرانسه  منتشر شد نوشت:

"ایران و بقیه جامعه بین الملل در موقعیت فوق العاده ای قرار گرفته اند. ایالات متحده نخستین کشوری در تاریخ سازمان ملل متحد است که نه تنها یک قطعنامه الزام آور که خودش از آن حمایت مالی می کرد را  شکسته است، بلکه  دولتها و شرکتهایی که از قوانین بین المللی حمایت می کنند را  مجازات و تحریم کند."

امریکا از این طریق سعی می کند فشار علیه چین را بیشتر کند و جلوی همکاری آن کشور با ایران رابگیرد. در اواسط ماه ژوئیه ، ایران و چین از یک قرارداد 25 ساله استراتژیک سخن گفتند، از جمله ، سرمایه گذاری 400 میلیارد دلاری چین در ایران، در ازای نفت  و  بنزین با تخفیف قیمت. امریکا از این توافقنامه خشمگین است و می کوشد جلوی اجرای آن را بگیرد.

https://www.humanite.fr/iran-trump-entend-maintenir-lisolement-de-teheran-692442


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: