ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 3 تیر

دولت رومانی به چه دلیل

سکوت خود را نمی شکند؟

 
 
 

 

5 روز پس از اعلام مرگ (قتل و شایعه خودکشی) قاضی منصوری می گذرد و هیچکس نمی گوید چرا پلیس رومانی که جسد قاضی منصوری را در هتلی در بخارست پایتخت رومانی جمع کرده و برده، دهان باز نمی کند و چیزی درباره این ماجرا نمی گوید؟ نه تنها گزارش رسمی منتشر نمی کند، بلکه به رسانه های خود رومانی هم درباره این ماجرا اطلاعاتی نمی دهد. این در حالی است که تنها چند ساعت پس از واقعه، پلیس به کمک پزشکی قانونی می توانست- حداقل- دلیل مرگ را اعلام کند. همین سکوت، خود دلیلی است بر بودن کاسه ای زیر نیمکاسه. کاسه ای که اگر از روی نیمکاسه برداشته شود، دولت رومانی وارد چالشی امنیتی با جمهوری اسلامی می شود و پرونده ای باز می شود که می تواند پای آلمان را نیز به میان بکشد، زیرا منصوری از آلمان به بخارست فرستاده شده بود. چه بده بستانی میان ایران و رومانی انجام گرفته که فعلا سکوت اختیار کرده اند و یا چه واکنش ها و عواقبی را حدس می زنند که اطلاعات مربوطه را رسما منتشر نمی کنند؟

در ایران مطمئن از همین بده بستان و خریدن سکوت دولت رومانی نیست که پلیس، وزارت خارجه و دستگاه قضائی برای رفع اتهام از خود بیانیه می دهند و از دولت رومانی دلیل قتل را سئوال می کنند؟

از جمله حجت الاسلام منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی برای دادستان کل رومانی نامه نوشته و خواهان گزارشی کامل درباره بقول او "فوت" قاضی مرتضوی شده است!

همچنین روز گذشته از سوی قوه قضائیه تصاویری از قاضی منصوری در لباس غیر روحانی در یک رستوران در بخارست منتشر کرده که نشان دهنده چاق و چله و سرخوش و سرحال بودن قاضی منصوری است. متعاقب آن با مقایسه این عکسها و کیسه سفیدی که تلویزیون بخارست بعنوان حامل جسد منصوری از داخل هتل به بیرون از هتل منتشر کرده پرسیده اند: جسد شاید 100 کیلوئی منصوری در این کیسه سفید نیست. آیا پلیس رومانی نیز در ماجرا دخیل بوده و با تصاویر کیسه سفید که از تلویزیون بخارست پخش شده صحنه آرائی کرده است؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: