ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول 16 تیر

دو سناریو به موازات هم

در ایران پیش برده می شود!

 
 
 

 

 

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته در ارتباط با انفجارها و بویژه انفجار نطنز گفت که سناریوهای مختلف حادثه نطنز در حال بررسی است که نتایج قطعی آن اعلام خواهد شد. گروه‌های کارشناسی از بخش‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی همه جوانب را بررسی کرده‌اند. شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرد که دلایل حادثه را تشخیص داده اما فعلا به دلایل امنیتی نتیجه بررسی‌ها اعلام نشده است.

این گفته های سربسته یک احتمال را قطعا رد می کند و آن حمله هوائی به تاسیسات نطنز است. دو احتمال دیگر عبارتند از خرابکاری داخلی و دیگر حمله سایبری. از آنجا که اشاره به صالحی اعلام کرده بخش های امنیتی و اطلاعاتی مسئله را بررسی کرده اند، مسئله خرابکاری داخلی را میتوان منتفی ندانست، گرچه دراین میان اسرائیل یک بازی رسانه ای را ادامه میدهد که محصول آن حمله سایبری اسرائیل به نطنز است.

ای کاش همزمان با بررسی دو انفجار پارچین و نطنز، یک بررسی کارشناسی و امنیتی و اطلاعاتی هم می کردند و می فهمیدند سرنخ رفتاری که با ظریف در مجلسه دیروز شد و تلاش  برای استیضاح روحانی در مجلس هم از کجا آب می خورد. آن هم دراین شرایط به غایت بغرنج ایران و خطرات خارجی. مجلس بی ریشه ای که بقول خانم منصوری (در این شماره می خوانید) با صدقه استصوابی تشکیل شده و عامل آمران خارج از مجلس است. آنها که در ارتباط با برجام در زمین اسرائیل و امریکا بازی کردند تا دولت روحانی را زمین گیر کنند و اجازه نجات مردم از وضع ناهجار اقتصادی را ندهند تا موجب محبوبیت روحانی شود، حالا بیم دارند که موفقیت او در کنترل شیوع کرونا و بیرون کشاندن چرخ های اقتصاد در گل تحریم مانده ایران نیز همان نتیجه را بدهد که موفقیت در برجام می توانست بدهد. جمهوری اسلامی تبدیل شده به جمهوری توطئه های داخلی و خطرات خارجی. به همین دلیل است که نمی تواند انفجارها و حریق های اخیر را هم بی  ارتباط با توطئه زمین زدن دولت ندانست. آنها که در دیماه 96 تظاهرات مشهد علیه روحانی را سازمان دادند به این امید که در چند شهر دیگر هم همین تظاهرات را ترتیب خواهند داد و روحانی را زمین خواهند زد اما تظاهرات تبدیل شد به تظاهرات در یکصد شهر علیه کل نظام، بیکار ننشستند و همان سناریو را همچنان دنبال می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: