ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سرعت گرفتن اعدام درمانی

برای ترساندن جاسوس ها

و جلوگیری از شورش مردم!

 
 
 

 

 

اعدام درمانی باردیگر در جمهوری اسلامی شدت گرفته است. با در دستور روز قرارگرفتن این نسخه قدیمی بعنوان درمان بحران های متعددی که نظام با آن روبروست، رئیس قوه قضائیه که سعی داشت چهره دیگری جز چهره  خود در جریان قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 را از خود به نمایش بگذارد نقاب از صورت برداشت. صحبت از تائید احکام اعدام شماری از دستگیر شدگان شورش آبانماه گذشته است. این اعدام ها به هر دلیل و بهانه ای اجرا شده و یا بشود، انگیزه اصلی آن را نمی تواند پنهان کند. یعنی  وحشت از یک شورش دیگر و ایجاد ترس از نتایج این شورش برای پیشگیری از آن.

در ادامه بهره گیری از شیوه "اعدام درمانی" و حذف صورت مسئله به جای حل مسئله، روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه خبر اعدام سردار عسگری را هم به جرم جاسوسی تائید کرد. اعدام به جای بستن روزنه های جاسوسی و نفوذ در مهم ترین و امنیتی ترین نهادهای جمهوری اسلامی. تاکنون اعدام های زیادی با همین جرم انجام شده اما شاهدیم که جاسوسی و نفوذ خاتمه نیافته است.

رضا عسگری در بخش هوافضای وزارت اطلاعات کار می کرده و در مهم ترین بخش های نظامی وزارت دفاع نیز مستقر بوده است. او که از جمله "خودی" ها بوده و از فیلترهای مختلف عبور کرده بود تا وارد وزارت اطلاعات و وزارت دفاع شود، اطلاعات موشکی ایران را در اختیار سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" می گذاشت. رضا عسگری روز 24 تیرماه جاری اعدام شد بی آنکه معلوم شود در دادگاه نظامی او چه گذشت؟ کدام اطلاعات موشکی را از کدام طریق و کدام شبکه ارتباطی به سازمان "سیا" میرسانده است؟ در پرونده او کسان دیگری هم مطرح شده اند که از ایران گریخته اند؟

نوع اعلام خبر این اعدام نیز نشان میدهد که هدف نه آگاه کردن مردم، بلکه ترساندن جاسوس های شناخته نشده در نهادهای جمهوری اسلامی است، که اگر توان شناسائی آنها را داشتند نیازی به ترساندن آنها نبود!

عسگری متولد 1339 بود و در سپاه به "رضا چیفتن" شهرت داشت. مدتی فرمانده یکی از گردان های نظامی وابسته به حزب الله لبنان و سپس مشاور نظامی سفارت ایران در لبنان شد. او سپس در زمان وزیر دفاعی سرلشگر شمخانی به این وزارت خانه رفت. ظاهرا او از سال 83، با سازمان "سیا" ارتباط برقرار کرده بود. نه سپاه و نه قوه قضائیه عکسی از محاکمه و اعدام عسگری منتشر نکرده اند و ما این عکس را با جستجوی بسیار در گوگل بدست آوردیم. البته در گوگل او بعنوان علیرضا عسگری معرفی شده است. سخنگوی قوه قضائیه او را کارمند وزارت دفاع معرفی کرد که هدف از آن دور زدن سپاهی بودن او بود. عکسی هم از او دراختیار رسانه ها قرار ندادند با همین انگیزه.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: