ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با دکتر پزشکیان

بعید میدانم عده ای از نمایندگان

تابع توصیه های رهبری باشند

 
 
 

 

 

دکتر مسعود پزشکیان نماینده مجلس کنونی از تبریز و نایب رئیس اول مجلس قبلی  با روزنامه "ایران" مصاحبه کرده و در باره دیدار مجازی نمایندگان با رهبرجمهوری اسلامی گفت:

من پیش از شروع بیانات ایشان، به برادرانی که امضای استیضاح رئیس جمهوری را جمع میکردند گفتم که امکان ندارد رهبر اجازه چنین اتفاقی را بدهند. اصولاً اگر میخواهیم در جامعه انتقادی کنیم، اگر در کنار آن پیشنهاد و جایگزینی نداشته باشیم، هرج و مرج ایجاد می‌شود و اگر عیبی وجود دارد، که دارد و اگر مشکلی هست که هست، دوطرفه است. یکطرفه نیست و برای حل مشکل، نیاز به ایجاد هماهنگی و رفع ابهامات و وحدت و انسجام است.

ما آنقدر نیرو نداریم یا آنقدر در جامعه مدیرانی نداریم که با همدیگر دربیفتند و به‌جای آنان مدیران لایقتر و توانمند‌تر وارد کنیم و مهم تر اینکه چیزی را هم که تجربه نکردهایم، چرا باید انجام دهیم. معمولاً بدون تجربه عمل کردن ایرادات بسیار بالایی دارد که در جای خود قابل بحث است.

اگر این گروه نمایندگان پیام رهبری را درست برداشت کرده باشند، باید دست از این کار بردارند. اگر هم نه، نوع دیگری برداشت کنند و همچنان به راه خود ادامه دهند آن‌وقت شاید رهبری مستقیمتر به آن‌ها بگویند که دست از این کارشان بردارند. هستند تعدادی که بخواهند با روشهای دیگری عمل کنند.

من به عزیزان نماینده گفتم، راهی که ما میرویم و آنچه که ما شاهد هستیم، هر دولتی هم بیاید و هر جناح و دستهای که بخواهد کاری کند، بجز همین نمیتواند باشد. مشکلات مملکت به سادگی قابل حل نیست. به‌ خاطر آن رفتاری که امریکا و برخی کشور‌های دیگر در قبال ایران دارند، حل وفصل برخی مشکلات ساده نیست. هر کسی بیاید ما این مشکل را خواهیم داشت.

من در استیضاح وزیر قبلی اقتصاد و کار که در مجلس دهم اتفاق افتاد، صحبت کردم و گفتم، این حرف‌هایی که میزنند و می‌گویند، آی بیکاری هست، آی گرانی هست، برای چیست؟ وزیر اقتصاد را دعوت کردند و به وزیر اقتصاد جدید هم رأی بالایی دادند. ارز درست شد؟ تورم حل شد؟ وزیر کار عوض شد، وضعیت کار درست شد؟ اینکه بیاییم شعار بدهیم و بگوییم این مشکلات هست و بعد هم همه گناهان را به گردن دیگری بیندازیم، این منطق اصولی است؟ به نظرم کار درستی نیست. این چیزی است که متأسفانه متوجه آن نیستیم.

ما در پزشکی جلساتی با موضوع مرگ و میر و عوارض داریم. بالاخره در بیمارستان هر کاری بکنید یک عده میمیرند و عدهای هم عارضه پیدا میکنند. در دنیا دنبال مقصر نمیگردند، دنبال راه حل می‌گردند.

متأسفانه در مملکت وقتی مشکلی پیش می‌آید دنبال مقصر میگردیم. دنبال مسأله نمیگردیم که گیر کار کجا بود و چگونه باید مشکل را حل کنیم. خیلی کم هستند افرادی که میخواهند خیانت کنند، ولی ما مدام دنبال این هستیم که خائن پیدا کنیم و همه چیز را گردن او بیندازیم. در سخنان رئیس مجلس هم بود که ما نقشه می‏‌دهیم و برنامه میریزیم. خب بدهند. یک نسخه بنویسند که مشکل مملکت حل شود و از دولت بخواهند به آن عمل کند. اینکه بگوییم ما گفتیم آن‌ها اجرا نکردند، که درست نیست. برنامه‌ای را که قابلیت اجرا داشته باشد مطرح کنند و به دولت پیشنهاد بدهند. من خیلی سخت میدانم که این‌ها با این نگاه کاری بکنند که بتوان معضل را حل کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: