ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 خرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چند مو از تن معدود نمایندگان مجلس دهم

به تن مجلس یازدهمی ها خواهد بود؟

 
 
 

 

 

مجلس دهم به پایان عمر چهار ساله خود رسید. آیا در مجلس یازدهم هم اندک شمار نمایندگانی مانند پروانه سلحشوری، محمود صادقی، علی مطهری، دکتر مسعود پزشکیان و چند نماینده دیگر که دهان باز می کردند اما نه برای مجیز گوئی از رهبر و یا برای کارشکنی علیه دولت یافت خواهد شد؟

آیا فراکسیون کم شمارتر شده زنان در مجلس یازدهم نیز اندکی از جسارت و آگاهی فراکسیون زنان مجلس دهم را خواهد داشت؟

تجربه نشان داده که رویدادهای جامعه و اوج گیری و خیابانی شدن خواسته ها و اعتراض های مردم خواه ناخواه موجب همسوئی کمرنگ برخی نمایندگان با مردم خواهد شد. این نکته که نمایندگان مجلس یازدهم پشتوانه آراء مردم را ندارند دلیل آن نیست که دل از حاکمیت و قدرتی که آنها را به مجلس فرستاده جدا نکنند. حتی در سال 56 و 57 در مجلس شاهنشاهی نیز چنین شد و امثال بنی احمد نماینده تبریز از جبهه حکومتی به جبهه مردمی کوچ کردند.

از مجلس دهم فعلا خیز برداشته اند که محمود صادقی را که تائید صلاحیت نشد، به زندان هم بفرستند. باید دید چه خوابی برای علی مطهری دیده اند.

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس دهم که با پیش بینی رد صلاحیت نامزد مجلس یازدهم نشد، در پایان کار مجلس دهم در توئیتی نوشت: «‌هر آمدی را رفتنی است و امروز روز خداحافظی ا‌ست. خداوند بزرگ را شاکرم که بر عهد خود با مردم استوار ماندم. در کنار تلاش‌ها، ناکامی‌ها هم بود. ناتوانی‌ها هم همچنین. از همه شما خوبان طلب حلالیت و بخشش می‌کنم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: