ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 25 خرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش روحانی: اگر احساس خطر کنیم

مجبوریم محدودیت های

دوران اول کرونا را بازگردانیم

 
 
 

 

 

روز گذشته روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا هم هشدار داد و هم تهدید کرد که در صورت مراعات نشدن مقررات کرونا از جانب مردم، بار دیگر مقررات اولیه مقابله با کرونا در ایران برقرار خواهد شد. او با استناد به شیوع دوباره کرونا و سرعت گرفتن آن پس از تعطیلات عید فطر گفت:

چند استان حالت پیک کرونا را دارند. ما داخل پیک اول هستیم. پیک اول در برخی استان‌ها آمده و عبور کرده است. در بعضی استان‌های دیگر پیک کرونا وارد شده که از آن عبور خواهیم کرد. مانند خوزستان. پیش بینی این است که استان‌های دیگر در نوبت هستند یعنی بتدریج آن‌ها وارد پیک می‌شوند و باید عبور کنند. این همه مربوط به پیک اول این بیماری است .

استانی ممکن است امروز سفید باشد هفته بعد زرد شود و هفته بعد از آن به سمت قرمز شدن برود که شرایط ویژه خود را خواهد داشت.

بار‌ها تکرار کردیم، چون این بیماری واکسن و داروی قطعی ندارد، بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم البته در بعضی کشور‌های دنیا گفتند که دارو‌هایی موثر است که دارند امتحان می‌کنند. نگرانی ما همچنان وجود دارد و باید مراقبت کنیم.

در ایام عید سعید فطر و تعطیلات رفت و آمد‌ها زیاد شد و متاسفانه استان هرمزگان دچار مشکل شد و هنوز هم در مرحله پیک است. بنابراین سفر‌ها و رفت و آمد‌ها و مراعات نکردن دستورالعمل‌ها ما را دچار مشکل می‌کند.

نه در کشور ما بلکه در همه دنیا حتی کشور پیشرفته تخت، آی سی یو و امکانات از لحاظ پزشک و پرستار محدود است، همه جا محدودیتی وجود دارد بنابراین آن محدودیت را باید مدنظر قرار دهیم برای اینکه هر استانی که وارد پیک می‌شود از آن به‌شکل آرام و پشته‌ای از آن عبور کند نه یک پیک بلند که همه را دچار اضطراب و مشکل کند. همه ما در این زمینه باید نسبت به دستورالعمل‌ها مراقبت و کمک کنیم.

رعایت مردم در اردیبهشت‌ماه نسبت به این اپیدمی تا ۸۰ درصد مطلوب بود ، اما در اواسط خرداد این مراعات‌ها به ۲۰ درصد رسید .

از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستم تا به اندازه کافی ماسک رایگان در اختیار مردم بگذارد و مردم بتوانند از ماسک پارچه‌ای قابل شست و شو استفاده کنند، اظهارکرد: باید ماسک پارچه‌ای قابل شست و شو در اختیار مردم باشد تا بتوانیم از کنار همه این موارد به خوبی عبور کنیم.

نمی‌توانیم بگوییم ویروس کرونا فقط برای افراد مسن و آن‌هایی است که بیماری زمینه‌ای دارند و برای دیگران اصلا نیست. حدود ۱۲ تا ۱۲.۶ درصد افرادی که در تخت آی‌ سی یو هستند و یا حتی فوت کردند، کسانی هستند که نه مسن بودند و نه بیماری زمینه‌ای داشتند.

در حرم مطهر رضوی (ع) که نسبت به جا‌های دیگر متفاوت است، گزارش‌ها درباره فاصله‌ها و تشکیل نماز جماعات امیدوارکننده نبود. از مسئولان حرم مطهر، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم تلاش کنند استان خراسان رضوی وارد پیک نشود.

همه گشایش‌ها و موارد جدید بازگشایی که امروز هم داریم، مشروط به آن است که باهم همکاری کنیم. اگر همکاری نباشد، مجبوریم همه محدودیت‌ها را بازگردانیم. اگر سلامت مردم در شهر یا استانی به خطر بیفتد، مجبوریم محدودیت‌ها را مجددا اعمال کنیم پس برای اینکه بازگشایی‌ها ادامه یابد و کسب و کار باز شود، باید این همکاری‌ها ادامه یابد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  13 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: