پرفسور رضا منصوری

کرونا تحولات عمیق

و بنیادی را با خود به ایران آورد!

 

مسئول طرح مقابله با کرونا در چین:

"کرونا" تا دو سال آینده

در اروپا و امریکا مهمان است!

(پیک هفته ۱۰۹)   1 ادریبهشت ماه 1399 - 20 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


29-31 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-31 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-31 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-31 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-31 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


29-31 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول اردیبهشت- گزارش ایرج گلفام

درباره "کرونا" در روسیه

چه خبرهائی گفته نمی شود!

در روزهائی که اخبار شیوع کرونا در ایتالیا و اسپانیا و سپس آلمان در صدر خبرهای کرونائی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بود وهمچنان نیز به نوعی هست، کمتر خبری در باره تدابیر روسیه برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور پهناور منتشر شد. البته اگر کوچکترین خبر منفی در این زمینه بود آنها بلافاصله دولا پهنا کرده و مرتب پخش می کنند و کارشناس همسو با سیاست هایشان برای اظهار نظر هم کم در آستین ندارند.
به همین دلیل اطلاع از بعضی اخبار کرونائی در روسیه را بازتاب می دهیم.
از همان آغازِ رسیدن " ویروس کرونا " به روسیه، این کشور آمادگی خود برای مقابله را به اجرا گذاشت. پوتین در تلویزیون ظاهر شد و گفت:
"برای زنده ماندن هر بیمار آلوده به ویروس کرونا ، خواهیم جنگید".
این سخن کاملا در مقابل اظهارات اخیر صدر اعظم آلمان است که در یک جدول زمانی افزایش تخت خالی در بیمارستانها را با شمار تلفات براثر کرونا در ارتباط اعلام کرد!
در روسیه، که اکنون قرنطینه یک ماهه را می گذراند و دولت حقوق نه تنها کارکنان بخش دولتی، بلکه بخش خصوصی را نیز پرداخت می کند، ابتدا کنترلِ شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت تا بتواند خود را بیشتر آماده کنند. خبرگزاری های غربی نگفتند که روسیه در این دوران برای گرفتن تست و آزمایش آلودگی به کرونا یکی از پیشتازان جهان است و تا کنون قریبِ دو میلیون تست کرونا انجام داده و روزانه بیش از 90 هزار تست در این کشور در حال انجام است. آمارِ مبتلایان تأیید شده به ویروس کرونا تا لحظۀ تهیه این گزارش 42 هزار و 853 نفر و بهبود یافتگان 3291 و شمار قربانیان 361 نفر میباشد. (مقایسه کنید با آمار تلفات در ایتالیا و اسپانیا). بصورت همزمان صدها هزار نفر در قرنطینه و تحت مراقبت هستند.
در روسیه با برقراری مقررات سراسری از شهروندان خواسته شده تا در خانه بمانند و خروجِ بدونِ اجازه تا فاصلۀ 100 متری از محل سکونت مجاز و بیشتر از آن ممنوع اعلام شده است. (به استثنای خرید مایحتاج روزانه و نیازمندی های پزشکی و درمانی).
بیش از نیمی از افراد مبتلا به ویروس کرونا در پایتخت روسیه یعنی شهر مسکو ساکن هستند و طبیعی است که تدابیر حکومتی در مسکو بیش از دیگر شهرهاست. از جمله ساختن سریع بیمارستانی (یک ماهه) مجهز به بیش از 26 هزار وسیله و ابزار پزشکی- درمانی از جمله دستگاههای تنفس مصنوعی ، سیستم های مدرنِ دیجیتالِ کنترل علائم حیاتی بیمار و... با ظرفیت 500 نفر ( که در صورت لزوم قابلیت افزایش به 630 نفر را دارد). در این بیمارستان که در منطقۀ "مسکوی نو" ساخته و از روز دوشنبه 20م ماه آپریل (امروز) مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت هر 24 ساعت 10 هزار تست کرونا انجام خواهد شد. این بیمارستان 800 تخت دارد و مجهز به 65 دستگاه مخصوص تنفس مصنوعی است. علیرغم سرعتِ ساخت و ساز و تجهیزات مدرنِ این بیمارستان که بصورت "شانه ای" بنا شده است، این بیمارستان دارای محل سکونت و خوابگاهها و امکانات رفاهی مجزا برای کادر درمانی در محوطۀ خود بیمارستان به منظورِ سرعت عمل و نزدیکی کادر درمانی با بیماران ساخته شده است. برای بستری کردن بیماران آلوده به ویروس کرونا تا 950 هزار تخت در روسیه در  نظر گرفته شده است.
عکس: بیمارستان 800 تختخوابی مدل شانه ای که از امروز در مسکو کار خود را شروع کرد.


هیچکس جرات نمی کند نام آنها را اعلام کند

37 شخص حقیقی و حقوقی

یک‌میلیارد و 200 میلیون دلار خورده‌اند


عناوین اول پیک نت مرداد و شهریور 98

این عناوین همراه با لینک آنها با هدف مرور رویدادهای سال گذشته و مواضعی که پیک نت با جمع بندی آنها در عناوین اول آنها را منتشر کرد تهیه شده است.


از امروز ممنوعیت ها و محرومیت ها تق و لق می شود

ایران به سبک امریکا

با ویروس "کرونا" کنار می آید!


مدیرمسئول روزنامه ج. اسلامی

"کرونا" در جمهوری اسلامی

همان "فیل" مولوی درتاریکی است


نظامی و غیر نظامی لکنت زبان گرفته اند

سهم رهبر ج. اسلامی در تاخیر

اعلام خبر شیوع کرونا در ایران


عنوان اول پیک نت 31 فروردین

سپردن مردم به کرونا

در امریکا، ایران و آلمان


آن مرغی که انجیر می خورد

چین و کره جنوبی است

تلاش های وزیر ارتباطات برای به روز کردن و اینترنتی کردن امور نیز با سدها و موانعی روبروست که فعلا خلاصه شده در توئیت های هشدار و راهنمائی و توصیه. ازجمله درباره دریافت سیم کارت های مجانی. نهادهای قدرت و ثروت فقط با الکترونیکی شدن انتخابات و رای گیری مخالف نیستند، بلکه با هر مسئله ای که منجر به روشن شدن نورافکن روی قاچاق، بازار سیاه، ثروت، پولشوئی و... مخالفند. آن مرغی که انجیر می خورد چین و کره جنوبی اند که برای مقابله با کرونا نیز به اینترنت و شبکه مجازی و هوش مصنوعی و ... متوسل شدند. در جمهوری اسلامی هنوز یا خرافات دینی می خواهد با کرونا مقابله کند و یا معرکه گیری هائی نظیر رونمائی از تله "ویروس گیر" با حضور فرمانده کل سپاه.


"کرونا" نئولیبرالیسم را گاز گرفته

و غارتگران نئولیبرال چین را!

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


نامه جمعی از پزشکان خطاب به وزیر بهداشت

اگر طالب اعتماد مردم هستید

حقایق را بی پرده به آنها بگوئید



سرمقاله راه توده 734

سپاه پاسداران در دوران

برزخ‌ایفای‌نقش‌سیاسی‌درایران


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

بخشی از سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی درباره کرونا و شعر "فیل در تاریکی" مولوی بیشترین خواننده را در میان مطالب روز گذشته پیک نت داشت. این مطلب روی تلگرام پیک نت 6 هزار و 800 خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب 1400 خواننده داشت و روی 18 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران