مصاحبه خبری سخنگوی دولت

ترامپ بیهوده "جان کری" را

گوشت دم توپ مذاکره کرده!

 

کانال پزشکان:

موج دوم کرونا درایران

در 4 استان آغاز شده است

(پیک هفته ۱۰۹)   2 ادریبهشت ماه 1399 - 21 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


اول اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


اول اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


اول اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


اول اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


اول اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 2 اردیبهشت

فیتیله اخبار جهانی "کرونا"

بزودی پائین کشیده می شود!

از روز گذشته نه تنها در ایران، بلکه در امریکا و برخی کشورهای اروپائی قرنطینه و خانه نشینی مردم تق و لق شد تا بلکه چرخ اقتصادی نخوابد. رویدادهای چند هفته اخیر نشان داد که هیچ کشوری امکان و سازماندهی چین را برای مقابله با کرونا ندارد. و صد البته "ایران" که اقتصادش بدون کرونا هم زیر منگنه بود و دولت میدانست که با اعلام قرنطینه اجباری و گرسنه ماندن مردم در خانه ها امکان پذیر نیست و مردم به خیابانها خواهند ریخت و کار به شورش و رویاروئی با نیروی انتظامی و بسیج و سپاه خواهد کشید. روحانی در جریان مقاومت در برابر پیشنهاد اعلام قرنطینه دو هفته ای با صراحت گفت که 30 میلیون جمعیت می ریزند در خیابان! او از "شورش" استفاده نکرد اما همین که گفت می ریزند به خیابان معنایش جز شورش گرسنگان نبود.

درامریکا و کانادا، آنگونه که رسانه های این دو کشور در جمعبندی قرنطینه و نتایج اجتماعی آن اعلام کرده اند میزان مصرف مشروبات الکلی 5 برابر بیشتر شده و نزاع و اختلافات خانوادگی 7 برابر!

شواهد نشان میدهد که در امریکا و کانادا و اروپا درباره کرونا به این نتیجه رسیده اند که کم کم فیتیله اخبار کرونا و تلفات آن را پائین بکشند و به همان توصیه های بهداشتی و ایمنی – حداکثر داشتن ماسک و نرفتن به اماکن عمومی- قناعت کنند. نتیجه آن که هر کس جان به سلامت در برد، خوش به حالش و هرکس تسلیم کرونا شد، تقصیر خودش بوده که توصیه ها را اجرا نکرده است. در ایران سیستم گسترش گورستان ها و افزایش قبرها را پیش گرفته اند و لابد در خیلی از کشورها از سیستم سوزاندن و خاکستر مرده را تحویل دادن و یا حتی تحویل ندادن! پیش بینی در غرب آنست که تلفات در میان سالمندان بالا خواهد بود و چه بسا خرسند هم باشند که از زیر بار پرداخت بازنشستگی و بیمه درمانی و حفظ آنها در خانه سالمندان هم خلاص می شوند! سفرهای زمینی درایران آزاد شد و سفر هوائی هم بزودی با همان توصیه ها آغاز خواهد شد. در اروپا هم همینگونه خواهد شد. مدتی اجرای سیستم تست در هنگام ورود به فرودگاه و سالن پرواز که کم کم آن را هم شُل خواهند کرد تا سفرهای توریستی دوباره رونق گرفته و اقتصاد کشورهائی که بخش مهمی از در آمد آنها وابسته به فصل توریستی است (از اواخر بهار تا اوائل پائیز) فلج نشود.

فعلا پیش بینی زندگی و کنار آمدن با کرونا تا دو سال آینده و پیدا شدن واکسن و داروی آن را کرده اند و اگر در این میان واکسنی هم کشف شد تا عمومی و جهانی شود شاید به داد سالمندان نرسد!

در ایران که از دیروز مردم ریختند به خیابان، باور عمومی آنست که "کرونا" یک سیاست است. این درک ناشی از بی اعتمادی به حکومت، پخش نشدن اخبار دقیق شیوع و تلفات کرونا در ایران و ناچاری برای در آوردن لقمه ای نان است. یعنی همان که در فیلم کوتاه منتشر شده در همین شماره پیک نت می بینید و می شنوید: از کرونا مردن بهتر از خودکشی از فقر است!

برای ما تعجب آور است که در شهرهای گیلان که تا نیمه اول فروردین ماه کانون کرونا بود نیز مردم دیروز با فراموش کردن گذشته نزدیک به خیابان ریختند. از رشت و لاهیجان همین گزارش را داشتیم.


مردن از کرونا بهتراز خودکشی از فقر است

گزارشی که فیلم آن را می بینید مربوط به شهر مشهد است. همان شهری که آقایان بیش از آنکه دغدغه شکم مردم را داشته باشند بدنبال کشاندن آنها به حرم و امام زاده های اطراف و نماز جمعه ها اند. نگران ریزش باورهای خرافی مردم و ترک عادت آنهائی هستند که جمعه ها در نماز جمعه ها جمع می شدند و یا جمعشان می کردند تا امام جمعه علیه دولت، علیه روحانی، علیه کنسرت موسیقی، علیه بی حجابی و ... برایشان سخنرانی کنند و شب تلویزیون پخش کند.


لیست آمار تلفات کرونا در جیب ایشان است و بس!

سخنگوی وزارت بهداشت

یک بند باز سیاسی است!


در سال 98

100 هزار تهرانی

لت و پار به پزشکی قانون رسیدند


پرفسور رضا منصوری

کرونا تحولات عمیق

و بنیادی را با خود به ایران آورد!


مسئول طرح مقابله با کرونا در چین:

"کرونا" تا دو سال آینده

در اروپا و امریکا مهمان است!


عنوان اول پیک نت اول اردیبهشت- گزارش ایرج گلفام

درباره "کرونا" در روسیه

چه خبرهائی گفته نمی شود!


هیچکس جرات نمی کند نام آنها را اعلام کند

37 شخص حقیقی و حقوقی

یک‌میلیارد و 200 میلیون دلار خورده‌اند


عناوین اول پیک نت مرداد و شهریور 98

این عناوین همراه با لینک آنها با هدف مرور رویدادهای سال گذشته و مواضعی که پیک نت با جمع بندی آنها در عناوین اول آنها را منتشر کرد تهیه شده است.


از امروز ممنوعیت ها و محرومیت ها تق و لق می شود

ایران به سبک امریکا

با ویروس "کرونا" کنار می آید!


مدیرمسئول روزنامه ج. اسلامی

"کرونا" در جمهوری اسلامی

همان "فیل" مولوی درتاریکی است


نظامی و غیر نظامی لکنت زبان گرفته اند

سهم رهبر ج. اسلامی در تاخیر

اعلام خبر شیوع کرونا در ایران


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

سخنرانی پرفسور منصوری در اشاره به جعبه مارگیری که فرمانده کل سپاه بعنوان اختراع دستگاه کرونا بگیر با نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت بیشترین مخاطب را داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت 950 خواننده داشت و روی 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران