ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نوام چامسکی:

میان ترامپ دروغگو و بایدن تو خالی

من بایدن را انتخاب خواهم کرد!

 
 
 

 

 

نوآم چامسکی جامعه شناس و تحلیلگر سیاسی در تازه ترین مصاحبه ای که انجام داده درباره خطر انتخاب دوباره ترامپ به ریاست جمهوری گفته است:

انتخاب مجدد ترامپ فاجعه‌ای غیرقابل‌ تصور و توصیف است. با انتخاب او سیاست‌های چهار سال گذشته که برای امریکا و جهان فاجعه‌آور بود، ادامه خواهد یافت. این بدان معنی است که وضعیت جهان به بدترین حد خود خواهد رسید. محیط ‌زیست و تهدید جنگ هسته‌ای که هیچکس درباره آن‌ها صحبت نمی‌کند خطرات بالقوه‌ای است که در چهار سال بعدی ریاست‌ جمهوری ترامپ جهان را تهدید خواهد کرد. فرض کنیم جو بایدن (Jose Biden) در انتخابات نوامبر سال 2020 بر کرسی ریاست‌جمهوری امریکا بنشیند. پیش‌بینی من این است که او ادامه ‌دهندۀ سیاست‌های اوباما که خیلی هم برای جامعه ما مفید نبود یا حداقل کمتر مخرب بود را پی خواهد گرفت. اِعمال سیاستی که ممکن است فرصتی برای ما فراهم سازد تا بتوانیم با سازمان‌دهی مجدد عمومی تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

در این میان حزب جمهوریخواه نقش اساسی دارد. این حزب دیگر واجد شرایط یک حزب سیاسی نیست، بلکه به هیولایی تبدیل گشته که ساده‌لوحانه هرچه ارباب می‌گوید، تکرار می‌کند. این حزب در واقع مجموعه‌ای از صفرهاست و ترامپ خود را در این مجموعۀ مرد اول می‌داند. او هر آنچه در جهت منافع "جی پی مورگان چیس" (صاحب بزرگ‌ترین شرکت خدماتی و بانکداری امریکایی و چند ملیتی) باشد را تأیید و تحسین می‌کند. آن‌ها بزرگ‌ترین آفت و ویروس واقعی دموکراسی و بقای بشریت می‌باشند.

در مورد ریاست‌جمهوری بایدن باید گفت که گرچه دولت او یک دولت خوشایند و مطلوبی نخواهد بود، اما حداقل دولتی است که می‌توان آن را تحت ‌فشار قرار داد. این موضوع بسیار مهم است. تفاوت زیادی میان ترامپ دروغگو و بایدن توخالی وجود دارد. شما می‌توانید بایدن را به این و یا آن سیاست سوق دهید؛ بنابراین انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برای مردم امریکا یکی از مهم‌ترین انتخابات خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: