ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حمایت کیهان از جهانپور!

به منتقدان آمار تلفات کرونا

پاسخ بدهید، آنها را متهم نکنید

 
 
 

 

 

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، همچنان از آماری که درباره شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ارائه میدهد دفاع می کند. حتی منتقدان این آمار را تهدید ضمنی نیز می کند. برخی نمایندگان مجلس و شورای شهر با برخی تحلیلگران اوضاع ایران در داخل کشور در اعلام ناباوری نسبت به آماری که وزارت بهداشت توسط سخنگوی خود اعلام می کند افزوده شده اند. او که دو هفته پیش با نظر ترامپ همآهنگ و همسو شده و چین را عامل شیوع کرونا اعلام کرده بود، حالا از حمایت همه جانبه روزنامه کیهان برخوردار شده است. بقول معروف "بگو دوستت کیست تا بگویم تو کیستی"

بهرحال روز گذشته روحانی مدعی شد که اقلیت کوچکی حرف بیگانگان را تکرار می‌کنند و بلندگوی بیگانگان شده‌اند و صبح تا شب راجع به آمارها و درمان و پیشرفت کشور (ظاهرا اشاره به درمان و مقابله با کرونا) تردید می‌کنند.

در پاسخ به هر دو، عباس عبدی روز گذشته نوشت:

این بخش حرف که عده‌ای صبح تا شب در امار و پیشرفت و ... تردید می‌کنند کاملا درست است. ولی علت ان وجود چنین افرادی نیست. بلکه ناتوانی مخاطبان این ایرادات در توضیح و رفع این ابهام‌ها است که این نگاه را در عده‌ای ایجاد و این تشکیک‌ها را بیشتر می‌کند. حکومتی که پاسخگو و به عملکرد خود مطمئن باشد قوی‌ترین نیروهایش را در مقام پاسخگویی قرار می‌دهد و توجیه و اقناع مردم را یکی از وظایف مهم خود می‌داند.  حتی اگر گرایشی هم به بیگانه باشد نیز علت آن بد ذاتی مردم نیست. در حقیقت فقدان اتکای داخلی و نداشتن امید به رفع ابهامات در داخل کشور عامل این وضع است. کافی است نگاهی به کیفیت پاسخگویی رسمی در باره مهمترین مساله روز کشور یعنی کرونا بیندازید تا متوجه عمق فاجعه پاسخگویی و رفع ابهامات شوید.

راه حل ساده است. ایرادات را بشنوید و درست پاسخ دهید. جامعه داوری خواهد کرد. با جار و جنجال و اتهام‌زنی هیچ ابهامی رفع نمی‌شود. سهل است که بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. در چنین فضایی حتی ایرادات ناروا هم پذیرفته می‌شوند.

ای کاش نگاهی به نتایج نظرسنجی‌های رسمی در باره ارزیابی مردم از این موارد انداخته می‌شد. اگر این ایرادگیری‌ها اثری ندارد که خوب نیازی به حساس شدن ندارد و اگر اثر دارد، متولیان امور باید در جهت رفع این ابهام‌ها بکوشند و با محکوم کردن آن نه به خود و نه به حکومت و نه به جامعه خدمتی نمی‌کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: