ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نتایج بدست آمده از یک نظرسنجی غیر حکومتی

آمار قربانیان "کرونا" چند برابر

آماری است که اعلام می شود؟

 
 
 

 

 

 این نظرسنجی از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ انجام گرفت. نمونه آماری پالایش شده و مورد استفاده در این گزارش شامل ۱۴.۹۳۶ نفر ساکن ایران است. یافته‌های این گزارش، دیدگاه افراد باسواد بالای ۱۹ سال ساکن ایران (برابر با ٪۸۵ افراد بزرگسال) را بازتاب ‌می‌دهد و با سطح اطمینان ۹۵٪ و حاشیه خطای ۵٪ قابل تعمیم به این جمعیت است. این نظرسنجی تلاش کرده است تا دیدگاهها و دغدغه‌های ایرانیان درباره وضعیت بیماری کرونا در ایران را بطور روشمند اندازه‌گیری و ثبت کند.

 بر اساس خوداظهاری پاسخ‌دهندگان نظرسنجی درباره ابتلا به بیماری، حدود ۹۵.۰۰۰ نفر بیمار کرونایی در خانوارهای کل کشور وجود دارند که نتایج تست و آزمایشهای پزشکی بیماری آنها را تایید کرده است. بر طبق نتایج این نظرسنجی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایران در انتهای سال ۱۳۹۸بین ۴۵۷.۰۰۰ تا ۶۵۷.۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود (مجموع کسانیکه تست پزشکی انجام داده و کسانیکه علائم بیماری را دارند).

 بر اساس خوداظهاری پاسخ‌دهندگان نظرسنجی درباره مرگ اعضای خانوار در اثر بیماری کرونا، تخمین زده می‌شود که تا اول فروردین ۱۳۹۹ بین ۹.۰۰۰ تا ۳۰.۰۰۰ نفر در ایران در اثر کرونا جان باخته‌اند.

 بر اساس نتایج این نظرسنجی، نیمی از جامعه به میزان زیادی نگران ابتلا به بیماری کرونا هستند و فقط ۱۳٪ نگرانی کمی نسبت به مبتلا شدن به کرونا دارند.

-   نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۹۲٪ جامعه موافق قرنطینه کردن شهرها برای مبارزه با بیماری کرونا هستند

 در زمینه مقابله با بیماری کرونا، ۷۷٪ جامعه اعلام کرده‌اند که به دولت و نهادهای مسئول حکومتی اعتماد ندارند.

 در پاسخ به این پرسش که در زمینه مبارزه با بیماری کرونا از اقدامات کدام نهادها رضایت دارید، ۶۳٪ از کادر مراکز درمانی و پزشکی، ۳۰٪ از نهادهای مردمی، ۲۸٪ از سازمان بهداشت جهانی و ۱۵٪ از عملکرد وزارت بهداشت اعلام رضایت کرده‌اند. تنها ۱٪ جامعه از اقدامات رییس جمهور رضایت داشته‌اند.

 حدود ۷۷٪ جامعه اطلاعاتشان درباره بیماری کرونا را از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند. حدود ٪۳۲ از طریق تلویزیونهای ماهواره‌ای و ۲۸٪ هم از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی اطلاعات مربوط به کرونا را دریافت می‌کنند.

درباره میزان دسترسی به اقلام بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا، ۶۱٪ جامعه اعلام ‌کرده‌اند که به این اقلام دسترسی کافی ندارند و ۱۷٪ گفته‌اند اصلا دسترسی ندارند.

اکثریت مطلق جامعه اظهار کرده‌اند که اقدامات پیشگیرانه از قبیل شستن دستها با آب و صابون، دست ندادن و روبوسی نکردن و خودداری از حضور در مهمانی‌ها را انجام میدهند. همچنین حدود ۶۶٪ اعلام کرده‌اند که برنامه سفرشان را لغو کرده‌اند.

- درباره تاثیر بیماری کرونا بر وضعیت کار و شغل افراد، حدود ۶۷٪ جامعه به میزان زیاد و خیلی زیاد ابراز نگرانی کرده‌اند درحالیکه فقط حدود ۱۶٪ جامعه نگرانی چندانی در این‌باره ندارند.

——

گزارش کامل نظرسنجی گمان درباره «بیماری کرونا» در لینک زیر موجود است

https://t.me/gamaanresearch/46


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: