ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دریافتی

کشاکش ادامه دارد

بر سر تشکیل دولت درعراق

 
 
 

 

"الزرفی" بعنوان نخست وزیر موقت عراق می خواهد اعضای کابینه خود را اعلام و دولت تشکیل بدهد. ظاهرا رایزنی های پشت پرده نتایجی داده که الزرفی معتقد شده توان تشکیل دولت در عراق را دارد. البته هنوز اختلاف او با دو فراکسیون شیعه در مجلس حل نشده است. الزرافی معتقد به ساماندهی دوباره نیروهای مسلح عراق و رفتن  حشد الشعبی به زیر فرمان ارتش واحد عراق است و در همین ارتباط در پی تصویب قانون محدود ساختن حمل سلاح است که شامل حال نیروها و سازمان های شیعه وابسته به جمهوری اسلامی می شود.

الزرفی سیتی زن امریکاست و از حمایت امریکا برخوردار است و در صورت تشکیل دولت عملا در خدمت امریکا خواهد بود. امری که جمهوری اسلامی نیز با آن مخالفتی ندارد و آن را یک امکان برای ارتباط غیر مستقیم با امریکا میداند. شاید با آگاهی از همین حمایت که نتیجه تماس ها و مذاکرات اخیر وی با فرستادگان جمهوری اسلامی بوده ( از جمله فرمانده جدید سپاه قدس که به بغداد سفر کرده) او را مصمم به توان تشکیل دولت و گرفتن رای اعتماد از فراکسیون  های شیعه مجلس کرده است.

الزرفی اهل نجف است و اصالتا شیعه ولی سنی ها از او حمایت میکنند.  

علیرغم این تلاش های سیاسی، بتازگی یک گروه جدید ناشناخته (که احتمالا همان نیروهای حشد شعبی وابسته به سپاه قدس است) با انتشار ویدیویی از فراز سفارت امریکا و منطقه سبز بغداد گرفته شده عملا هشدار داده که شما را تحت نظر داریم و هر خطایی را (حمله) پاسخ خواهیم داد. این فیلم ویدئوئی در شبکه های اجتماعی عراق منتشر شده که ضبط کرده و برایتان ارسال می کنم. به این ترتیب، شاید خوش بینی توام با خوش خیالی الزرافی نیز نتواند به واقعیت تبدیل شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: