ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دریافتی از تهران

تلاش های مثبت دولت

 علیه کرونا را هم بنویسید!

 
 
 

 

 

سلام - در رابطه با گزارش هائی که در باره کرونا منتشر می شود می خواهم بنویسم که باید خوب و بد را با هم گفت و نوشت. درست است که در ایران نقاط ضعف فراوانی در حکومت و دولت دیده می شود اما به این معنا نیست که نتوانند کاری انجام دهند . بعنوان مثال همین دولت نیمه فلج و دست و پا بسته به کمک کمیته کشوری کرونا تصمیمات خوبی گرفته و اقدامات درستی انجام داده هرچند در مواردی تاخیر داشته است .

1- تعطیل کردن مدارس و دانشگاهها و مشاغل غیر ضروری و استفاده از یک سوم کارمندان بانکها و ادارات تا از رفت و امد افراد جلوگیری شود .

2- حلوگیری از مسافرت مردم از هفته دوم ایام نوروز ،هرچند اگر از همان هفته اول انجام می شد تاثیر بیشتری می داشت .

۳- برنامه کمک به افرادی که در تعطیلی اجباری آسیب دیده اند از طریق پرداخت مبالغ نقدی بصورت یارانه ،البته هنوز انجام نشده ولی در حال انجام است .

4- جلوگیری از تجمعات به هر عنوان ، از مراسم نماز جمعه و دستجات مذهبی گرفته تا مراسم عروسی و عزاداری و ترحیم و حضور در کافه ها و رستوران ها و بستن مرقد امام رضا در مشهد و حضرت معصومه در قم و شاه چراغ در شیراز . همین مورد اخیر چه توانی از دولت صرف کرد و چه مخالفت هایی که از طرف علما صورت نگرفت ولی مجموعه دولت موفق شد کارش را پیش ببرد ، البته از طرف رهبر کمک و مساعدت شد والا موفق نمی شد .

 موارد دیگری هم هست که از قلم افتاده . در هرصورت می خواهم بگویم هرچند دولت در همه امور توانا نیست ولی در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده و امیدوار است که بتواند جلوی پیشرفت کرونا را بگیرد و بسیاری از مردم هم همکاری لازم را نشان داده اند و اگر مشکل مالی حاشیه نشین ها حل شود می توان به کنترل آن امیدوار بود .

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: