ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"الزرفی" نخست وزیر احتمالی عراق

سیاست من مخالفت با هر گونه

دخالت خارجی در امور عراق است!

 
 
 

 

 

"عدنان الزرفی" سیاستمدار شیعه اما مورد حمایت سنی های عراق که نامزد نخست وزیری این کشور شده و امیدوار است پارلمان عراق به کابینه او رای اعتماد بدهد در مصاحبه با شبکه ماهواره ای "العراقیه" دیدگاه های خود را بیان کرد و گفت:

با سفرای کشورهای عضو دایم شورای امنیت و گروه ۱+۵ برای دریافت ضمانت‌های لازم در راستای پیشرفت اقتصادی عراق بدون هرگونه دخالت در امور داخلی کشورمان، دیدار کرده‌ام. ما به دنبال ایجاد یک وضعیت جدید در عراق هستیم که از اقتصاد کشور آغاز می‌شود. ما یک عمل جراحی بر روی اقتصاد کشور انجام خواهیم داد که ممکن است عوارضی سه‌ماهه داشته باشد اما در نهایت نتیجه و تاثیر آن مثبت خواهد بود. درآمدهای نفتی متعلق به ملت عراق است اما شاهد فساد و هدررفت آن هستیم. ما از مبارزه با فساد آغاز خواهیم کرد و با هرکسی که بخواهد مقابل ما در این امر قرار گیرد، برخورد خواهیم کرد.

در مقابل شما تعهد می‌دهم که هیچ هزینه‌ای بابت قبوض برق از خانواده‌های فقیر و اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر و بازنشستگان دریافت نکنم. اکنون فرصت مناسب برای تصحیح اشتباه‌های گذشته به وجود آمده است. با تمام توان خود از مطالبات معترضان حمایت می کنم.

من به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور عراق را نخواهم داد. ائتلاف بین‌المللی برای کمک در روند مبارزه با داعش وارد عراق شده و اجازه هیچ عملیات دیگری ندارد. ما خواستار یک ارتش ملی عراقی هستیم که وطن‌دوست باشد.

ما نیازی به حضور نیروهای خارجی در کشور نداریم و نیروهای ما می‌توانند از کشور دفاع کنند. ما می‌خواهیم که فعالیت آمریکا در عراق از نظامی به اقتصادی تبدیل شود.

هیچ خصومتی با ایران ندارم و حق وتوی ایرانی نیز وجود ندارد. ایران از نظر نظامی و اقتصادی به عراق کمک کرده است. اما من نامزد پیشنهادی نمایندگان عراقی برای تصدی نخست‌وزیری هستم نه ایران یا هر کشور خارجی دیگر. ایران کشور دوست و همسایه ماست و ما کسانی را که به کشورمان کمک کرده‌اند فراموش نمی‌کنیم.. به ایران احترام می‌گذاریم اما ما می‌بایست کشوری حقیقی به دور از هرگونه دخالت خارجی باشیم، همان‌گونه که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم.

من به همه ثابت خواهم کرد که عدنان الزرفی مردی است که می‌تواند تغییرات اساسی در اقتصاد و خدمات‌رسانی ایجاد کند و عراق را از درگیری‌ها و جنگ‌ها دور کند.

 

گفته می شوئد الزرافی مناسبات نزدیکی با امریکا دارد و در هفته های اخیر نیز با ایران در تماس و مذاکره برای جلب حمایت فراکسیون های شیعه پارلمان عراق بوده است که تحت تاثیر و یا وابسته به جمهوری اسلامی اند.

گزارش زیر به تاریخ 17 فروردین در باره الزرفی در پیک نت منتشر شد:

"الزرفی" بعنوان نخست وزیر موقت عراق می خواهد اعضای کابینه خود را اعلام و دولت تشکیل بدهد. ظاهرا رایزنی های پشت پرده نتایجی داده که الزرفی معتقد شده توان تشکیل دولت در عراق را دارد. البته هنوز اختلاف او با دو فراکسیون شیعه در مجلس حل نشده است. الزرافی معتقد به ساماندهی دوباره نیروهای مسلح عراق و رفتن  حشد الشعبی به زیر فرمان ارتش واحد عراق است و در همین ارتباط در پی تصویب قانون محدود ساختن حمل سلاح است که شامل حال نیروها و سازمان های شیعه وابسته به جمهوری اسلامی می شود.

الزرفی سیتی زن امریکاست و از حمایت امریکا برخوردار است و در صورت تشکیل دولت عملا در خدمت امریکا خواهد بود. امری که جمهوری اسلامی نیز با آن مخالفتی ندارد و آن را یک امکان برای ارتباط غیر مستقیم با امریکا میداند. شاید با آگاهی از همین حمایت که نتیجه تماس ها و مذاکرات اخیر وی با فرستادگان جمهوری اسلامی بوده ( از جمله فرمانده جدید سپاه قدس که به بغداد سفر کرده) او را مصمم به توان تشکیل دولت و گرفتن رای اعتماد از فراکسیون  های شیعه مجلس کرده است.

الزرفی اهل نجف است و اصالتا شیعه ولی سنی ها از او حمایت میکنند. 

علیرغم این تلاش های سیاسی، بتازگی یک گروه جدید ناشناخته (که احتمالا همان نیروهای حشد شعبی وابسته به سپاه قدس است) با انتشار ویدیویی از فراز سفارت امریکا و منطقه سبز بغداد گرفته شده عملا هشدار داده که شما را تحت نظر داریم و هر خطایی را (حمله) پاسخ خواهیم داد. این فیلم ویدئوئی در شبکه های اجتماعی عراق منتشر شده که ضبط کرده و برایتان ارسال می کنم. به این ترتیب، شاید خوش بینی توام با خوش خیالی الزرافی نیز نتواند به واقعیت تبدیل شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: