ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عباس عبدی و سخنگوی وزارت بهداشت

چین توانست حریف کرونا شود

شما در ایران چه کردید؟

 
 
 

 

 در این روزها که رسانه های فارسی زبان عمدتا مستقر در لندن و امریکا سخنان سخنگوی وزارت بهداشت درباره نقش چین در شیوع کرونا را در بوق کرده و دانشگاه های امریکا و انگلستان و کانادا و سوئد کارشناس و تحلیلگر را در تائید ادعای سخنگوی مذکور به خدمت گرفته اند، عباس عبدی تحلیلگر سیاسی داخل کشور در مصاحبه ای گفت:
واقعیت این است که وضعیت کنونی ایران و کشورهای غربی در ماجرای کرونا عمدتاً ناشی از خطاهای خودشان است. حملاتی که ترامپ به چین می کند بیش از آنکه ناشی از تقصیرهای چین باشد برای پوشاندن ضعف های خود اوست. چرا در ایران اعلام پذیرش کرونا بعد از مرگ و میر صورت گرفته است؟ به جای اینکه به این سوال پاسخ دهند به چین حمله می کنند. بنابراین بخشی از قضیه فرافکنی مسئولیت از خود به دیگران است. نحوه مواجهه چین با کرونا آمریکا را متعجب کرد و فکر کردند یک بازی است.
نقد حق طبیعی است اما سخنگوی وزارت بهداشت نمی تواند به این راحتی این کار را انجام دهد، چرا که سیاست خارجی ایران سیاست نزدیکی با چین است.
این انتقاد را دارم که ایران باید در سیاست خارجی خود تنوع داشته باشد و نباید کاری کند که یک وابستگی ایجاد شود، اما مجموعه دولت باید ذیل سیاست خارجی کار کند. اگر کسی قبول ندارد استعفا دهد و کنار برود. چینی ها بی تقصیر نیستند اما عده ای نیز به دنبال گربه می گردند تا زنگوله مشکلات را به گردن او بیندازند.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: