ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در ارتباط با آمار تلفات کرونا

نظر و استدلال سازمان های

پزشکی ایران را قبول کنیم! 
 
 

 

 

این مطلب در بخش پیام ها زیر گزارش "دو پیام دریافتی" روز گذشته پیک نت که درارتباط بود با تعداد قربانیان کرونا در گیلان و همچنین نزاع معتادان زندانی آزاد شده سر سطل های زباله در محلات تهران نوشته شده بود که عینا امشب بصورت مستقل منتشر می کنیم. هدف ما اینست که همه سویه به مسائل و رویدادها نگاه کنیم و نه یکسویه و به همین دلیل پرهیزی نداریم از انتشار نقطه نظراتی که متکی به استدلال باشد. نظیر پیام زیر:

 

"یک بحث مهم در مورد آمار کرونا وجود دارد که باید بدان پرداخت. موضوع بحث هم با آنها نیست که همه چیز ایران را سرتاپا دروغ میدانند. بلکه بحث با آنهایی است که واقعا تمایل دارند حقایق را بدانند. موضوع اول اینکه برای اولین بار در تاریخ چهل ساله انقلاب، شرایط ناشی از کرونا موجب شده است که سیاست داخلی در ایران موقتا توسط متخصصین دیکته شود و نه علمای دینی و حکومتی، و نه بازاریان و جناح های سیاسی. نمونه بارز آن تعطیلی حرم ها در قم و مشهد است که هرگز در تاریخ خود تعطیل نشده بودند، اما ستاد مبارزه با کرونا که متشکل از متخصصین وزارت بهداشت ایران است دستور تعطیل آنها را داد، و علیرغم تمام مخالفت ها از سوی تندروهای دینی، تا به امروز تعطیل هستند. دوم اینکه نظام پزشکی ایران بسیار دست کم گرفته میشود، در حالیکه بسیاری از پزشکان ایرانی تحصیل کرده در اروپا و آمریکا، و عضو انجمن ها و سازمان های فوق تخصصی پزشکی در اروپا و آمریکا هستند و در رشته خود بسیار اعتبار جهانی دارند. شما میتوانید به سخنان دکتر نمکی، وزیر بهداشت ایران بخندید، ولی وی ۱۰ سال است عضو کمیسیون مرجع سازمان جهانی بهداشت است، که در مورد پروتکل های بهداشت جهانی تصمیم گیری میکند. سوم اینکه معتبرترین لابراتور ویروسولوژی در غرب اسیا، یعنی انستیتوی پاستور در ایران مستقر است، بزرگترین تولید کننده واکسن در منطقه و همکار سازمان جهانی بهداشت و انستیتوی پاستور فرانسه و مستقل از حکومت در ایران است. انستیتوی پاستور مرجع انجام تست کرونا در ایران است و آمار خود را با سازمان جهانی بهداشت به اشتراک میگذارد، و از نظر سازمان جهانی بهداشت، آمار این انستیتو معتبر هستند.

پس آمار ارائه شده معتبر هستند، مگر اینکه ترامپ و ایادی اش باشید که سازمان جهانی بهداشت را اکنون سازمان چینی بهداشت میخوانند. از بی شعوری شان است. اما چند "اما"ی مهم وجود دارد، که نمیشود آنها را نادیده گرفت. بدلیل تحریم ها، ایران تنها ۱۸۳ هزار تست کرونا انجام داده است، که کیت این تست ها توسط سازمان جهانی بهداشت و چین در اختیار ایران گذاشته شده است، و ایران توانایی تهیه بیشتر ان ها را، بدلیل تحریم ها، ندارد. طبق پروتکل سازمان جهانی بهداشت، تنها بیمارانی که تست آنها مثبت بوده و سپس فوت میکند بعنوان فوت ناشی از کرونا اعلام میشوند، و این پروتکل در مورد همه کشورها صدق میکند. در انگلیس تا قبل از آغاز تست گیری در دو هفته قبل، فوت کنندگان ویروس کروناگ ناشی از بیماری های حاد تنفسی اعلام میشدند. در امریکا ناشی از انفلوانزا. تنها بعد از تست گیری است که اکنون میبینیم آمار انگلستان و امریکا در حال رشد است.

در مورد ایران، مطمئنا آمار مبتلایان و متوفیان بالاتر از ارقام ارائه شده است. این در مورد دیگر کشورها، مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه و ترکیه و غیره تا قبل از انجام تست نیز صدق میکند. اگر آمار آمریکا در حال رشد است بدلیل تست گیری وسیع است، وگرنه قبل از آن این بیماری رایج شده و متوفی هم داشته است، اما در آمار کرونا ثبت نمیشده است. ایران که دسترسی به کیت تست کرونا، بدلیل تحریم آمریکا و جلوگیری از فروش آن به ایران، ندارد و تنها ۲۰۰ هزار کیت دریافت کرده که تا امروز بر روی ۱۸۳ هزار نفر آزمایش انجام شده، این آماری است که آزمایشگاه مرجع، یعنی انستیتو پاستور به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است. دولت حق تصرف در آن نداشته است. اگر آمار پایین است بدلیل پایین بودن تست گیری است. القای دروغ بودن آمار، دولت و حکومت را زیر سوال نمیبرد، بلکه معتبرترین نهاد مدنی ایران یعنی نظام پزشکی و پرستاری ایران را زیر سوال میبرد. کمال بی انصافی است که از روی خصومت با حکومت، قهرمان های ملی و شجاع و متخصص ما را زیر سوال میبرید. این لطف شما به حکومت است و دشمنی شما با تخصص. بالاخره موضع تان را مشخص کنید. با ایران و ایرانی و نهادهای مدنی دشمنی دارید یا با حکومت ایران؟

اگر واقعا تمایل دارید آمار واقعی تشخیص کرونا در ایران را بدانید، در رفع تحریم کیت های تست کرونا قدمی بردارید. وگرنه دیکته نانوشته هیچگاه غلط ندارد."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: