ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفر میان شهرها همچنان ممنوع است

قرنطینه ناگهانی و نسنجیده ترکیه

منجر به استعفای وزیر کشور شد!

 
 
 

 

 

قرنطینه نمایشی و 48 ساعته ترکیه که بدون برنامه ریزی اعلام شد به استعفای وزیر کشور پر قدرت این کشور ختم شد. او که طراح این قرنطینه بود شب گذشته با قبول اشتباه مرتکب شده برای اعلام این قرنطینه استعفای خود را تسلیم رئیس جمهور ترکیه کرد. هنوز معلوم نیست که با استفعای وی موافقت خواهد شد یا خیر، زیرا او مرد قدرتمند حزب حاکم "عدالت و توسعه" نیز هست.

قرنطینه ترکیه، بصورت ناگهانی ساعت 10 شب توسط وزیر کشور و زمان اجرای آن از ساعت 12 همان شب اعلام شد. در عرض نیمساعت مغازه داران و مدیران و کارکنان سوپرمارکت ها که خبر را از تلویزیون شنیده بودند خود را به محل کسب و کارشان رساندند و سپس سیل جمعیت در استانبول برای خرید به حرکت در آمد. گفته می شود تا ساعت 12 شب بیش از 300 هزار نفر در استانبول برای خرید از خانه خارج شدند و به همین دلیل در بسیاری از فروشگاه ها زد و خورد و نزاع بر سر نوبت و بر سر خرید در گرفت که فیلم های آن بعنوان یک رسوائی در شبکه های اجتماعی پخش شد.

قرنطینه 48 ساعته تا صبح امروز (دوشنبه) معتبر بود و از امروز خروج از خانه آزاد خواهد بود و مغازه ها نیز باز می شوند اما رفت و آمد میان شهرها همچنان برای سفر ممنوع است و برای ترانسپورت آزاد. باحتمال زیاد امروز مقررات تازه ای در ترکیه برای مقابله با کرونا اعلام خواهد شد. مقرراتی که باید به گسترش شیوع کرونا در این کشور پاسخ داده و گامی در جهت کنترل آن باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: