ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 27 فروردین

بقول جک لندن، درجنگ با "کرونا"

قوی جنگ را خواهد بُرد

و "تند رو" مسابقه را!

 
 
 

 

 

هیچکس باور ندارد که "کرونا" در ایران مهار شده و یا سیر صعودی ابتلا به آن نزولی شده است. حتی اکثریت مردمی که قید رعایت نکات ایمنی را زده و روزها در پی نان از خانه بیرون می آیند نیز این را میدانند اما معتقدند چاره ای ندارند. این درست همان استدلالی است که حکومت در جلسات محرمانه خود روی میز گذاشته و همگی به این نتیجه رسیده اند که فعلا "نان" را به "جان" باید ترجیح داد. حتی آهی را که در بساط صندوق های محرمانه مالی بیت رهبری وجود دارد هم نمی خواهند و نخواستند خرج مقابله با کرونا و سلامت مردم کنند. برای کدام روز مبادا این ذخیره ارزی را نگهداشته اند؟ پاسخی وجود ندارد جز حدس و گمان هائی که باز می گردد به فعالیت اتمی، هزینه نیروی نظامی و دفاعی کشور و تعهداتی که در منطقه دارند. بدین ترتیب مردم حکومت را رها کرده اند و حکومت نیز مردم را و این یعنی جنگ "بقاء".

جک لندن در رُمان "مارتین ایدن" که محمد تقی فرامرزی نیز آن را به فارسی ترجمه کرده و منتشر شده، جمله ای دارد که وصف سرانجام این روزهاست. همراه مارتین از او سئوال می کند: مارتین فکر می کنی برنده جنگ (جنگ دوم جهانی) کیست؟ و مارتین پاسخ میدهد: "قوی جنگ را می برد و تندرو مسابقه را!"

و این در شرح روزگاری که همه بشریت گرفتار آن شده اند یعنی زنده ماندن و غلبه کردن آنهائی بر کرونا که قدرت بدنی مقاومت را دارند و برنده شدن آنها که از پیش خود را آماده چنین رویدادهای غافلگیرانه را کرده بودند. آنکس که تصور کند چین در عرض چند روز تصمیم گرفت یک بیمارستان عظیم را 10 روزه بسازد از هوشیاری آن که "تند" تر از بقیه جهان دویده و خود را به خط پایان رسانده بود غافل است. این تدارک و تیز بینی و "تند رو"ی را کره جنوبی نیز از خود نشان داد و ظاهرا دو کشور همسایه زیر بغل یکدیگر را گرفتند.

در ایران قطعا کرونا کشتاری وسیع از خود باقی خواهد گذاشت و آنها که جان سالم بدر خواهند برد قدرت بدنی کافی را داشته اند، اما قطعی است که حکومت "تندرو" نبوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: