سرمقاله راه توده 826

جنگ اوکراین وتحریم‌روسیه

پایان امپراطوری‌امریکاست!

 

گفتگوی تلفنی عبداللهیان و لاوروف

توافق وین نباید مانع همکاری

باروسیه وکشورهای دیگربشود!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۸ اسفند  ماه ۱۴۰۰ - ۹ مارس  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۸ - ۱۷ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۸ - ۱۷ اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۸ - ۱۷ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۸ - ۱۷ اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۸ - ۱۷ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱۸ - ۱۷ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 18 اسفند

امریکا درتدارک جنگ نیابتی

وغرق‌کردن اروپا درجنگ است

بتدریج و در ادامه جنگ در اوکراین این سئوال مطرح است: آیا امریکا موفق خواهد شد، اروپا را درگیر یک جنگ خانمانسوز با روسیه کند؟ کشوری در آنسوی جهان و گرفتار بحران اقتصادی که تخت امپراطوری دلارش بشدت لرزان شده اما همچنان براین تصور است که مانند پایان دهه 1930 می تواند بحران را به طرف اروپا هدایت کرده و این بخش از جهان را در جنگ غرق کند و خود به ساحل برسد. شواهد و قرائنی که در اوکراین بدست آمده و آشکار شده نشان میدهد که زمینه های این جنگ برای حداکثر دو سال دیگر چیده شده بود، اما روسیه پیشدستی کرده و به کانون جنگ حمله کرد. کشف آزمایشگاه های تولید سلاح بیولوژیک و بدست گرفتن کنترل مراکز اتمی اوکراین، همزمان با پاکسازی شرق اوکراین از فاشیست ها و حرکت به طرف دو شهر مهم "اودسا" و "ماریاپل" و تنگ کردن حلقه محاصره "کیف" از پیروزی های این پیشدستی است. هدف بمباران شهرها برای حرکت نیروی زمینی و فتح شهرها نیست، که اگر چنین بود، مانند همه جنگ ها، پیاده نظام وارد جنگ می شد، درحالیکه در روسیه رسما اعلام شده که نه افراد ذخیره به خدمت فراخوانده شده اند و نه سربازان وظیفه به اوکراین اعزام شده اند. تمام تلاش آنست که شهرها و خانه ها و ساختمان ها ویران نشوند، درحالیکه فاشیست ها هیچ پروائی در ویرانی و کشتار ندارند. هیات مذاکره کننده اوکراین، در مذاکرات روز گذشته خود با هیات روس نتوانست به نتیجه قابل توجهی برسد. از جمله درباره به رسمیت شناختن پیوستن کریمه به روسیه و به رسمیت شناختن دو جمهوری خلق در شرق اوکراین، به این دلیل ساده که زلنسکی می خواهد خود مستقیما مذاکره کرده و این شرایط را بپذیرد، درحالیکه روسیه معتقد است او باید جای خود را به یک دولت غیر نظامی بدهد و نیروهای فاشیست خلع سلاح شوند و پیوند آنها با سازمان های مشابه در دیگر کشورهای اروپائی قطع شود. گفته شده که معاون رئیس جمهور و سه وزیر کابینه از رهبران فاشیست های اوکراین هستند. در اروپا ادامه جنگ وتحریم روسیه و بحران سوخت که می رود تا به بحران قیمت مایحتاج عمومی تبدیل شود، بتدریج به نگرانی بزرگ تبدیل شده است، اما امریکا نقشه دیگری در سر دارد. امریکا می کوشد نظامی های حرفه ای که درارتش این کشور نیستند را به همراه مجرمین و جنایتکاران حرفه ای راهی اوکراین کند  و اروپا را هم تشویق به همین عمل می کند. با همین هدف زندانیان زندان "گواتانامو" را آزاد کرده اند تا به همراه تک تیراندازان راهی اوکراین شوند. در اروپا نیز تحت بهانه "داوطلبان جنگ با روسیه در اوکراین" اقداماتی مشابه در تدارک است. از سوی دیگر، روسیه نیز واحدهای چریکی و رزم دیده چچن را برای مقابله با همین واحدهای اعزامی وارد اوکراین کرده است.

همه این تدارکات جنگی، در کنار بحران گرانی و سوخت در اروپا و حتی امریکا از یکسو و تقویت جبهه روسیه- چین از سوی دیگر به جنگ اوکراین جنبه های نوینی میدهد. آراء منفی و ممتنع به قطعنامه علیه روسیه بتدریج تبدیل به جبهه گیری های علنی تر و آشکارتر می شود. هند، پاکستان، برزیل، مکزیک، ونزوئلا و حتی در خاورمیانه و بویژه خلیج فارس: ایران و عربستان سعودی که رویدادهای جاری درجهان آنها را ناچار به مصالحه سریعتر خواهد کرد. مصالحه ای که با خاتمه جنگ در یمن ممکن می شود. قطر و حتی امارات متحده عربی نیز تکلیف خود را هرچه زودتر قطعی خواهند کرد. این در حالی است که درکشورهای اروپائی بر سر تحریم سوخت روسیه اختلاف نظر علنی شده و برخی کشورها برای جدا کردن حساب خود از نقشه های امریکا اعلام کرده اند که حاضر نیستند تجهیزات نظامی به اوکراین بفرستند. حتی کشورهائی که عضو ناتو هستند. از جمله لهستان که رسما طی بیانیه ای اعلام کرد حاضر نیست فرودگاه های خود را دراختیار هواپیماهای امریکائی اهدائی به دولت اوکراین بگذارد و مجارستان نیز اعلام کرد ناتو این اجازه را دارد که نیروهایش را در خاک این کشور مستقر کند؛ اما انتقال تسلیحات از مجارستان به اوکراین ممنوع است. بدین ترتیب، آن جنگ نیابتی که امریکا با تجربه از جنگ سوریه و نقش داعش در سر دارد به آن آسانی که در سوریه پیاده شد در اوکرائین پیاده شدنی نیست. بویژه که در سوریه نیز امریکا نتوانست در جنگ نیابتی پیروز شده و دولت بشار اسد را ساقط کند و دولت دست نشانده خود را در آنجا به قدرت برساند.


مصاحبه "ای بی سی" با زلنسکی

حاضرم با روسیه بر سر

آینده شرق اوکراین مذاکره کنم


گزارش مستقیم دانشجویان ایرانی

پس از بازگشت از اوکراین!

 

اینها دانشجویان ایرانی هستند که پس از چند هفته، سرانجام از اوکراین خود را به ایران رسانده اند. رسانه های غربی که شبانه روی مردم را با اخبار جعلی و تحریک آمیز بمباران می کنند، اجازه نمیدهند مردم بدانند دراوکراین چه حکومتی بر سر کار است و چرا روسیه برای تغییر حکومت فاشیستها وارد اوکراین شده است. کشوری که بزرگترین کشور اروپائی است و بزرگترین قدرت اتمی اروپا.


گزارش تلویزیونی

 نتایج تحریم روسیه

و بحران انرژی در اروپا


فاشیسم در اوکراین

 همین است که می‌بینید!

 

در این فیلم صحنه هائی را می بینید از عملیات فاشیست در اوکراین. آن ساختمانی که در آتش می سوزد مرکز کارگری شهر اودساست که در آن جلسه کارگری تشکیل شده بود و فاشیست آن را به آتش کشیدند. عده ای در همین ساختمان سوختند و عده ای که از ساختمان خود را به خارج پرتاب کرده بودند با گلوله کشته شدند. در این فیلم تخریب خانه روسها در شرق اوکراین را نیز می بینید. آنها اکنون یک ارتش منظم 50 تا 60 هزار نفره دارند بنام "آزوف" با علائم دوران هیتلر. اگر دست آنها به پایگاههای اتمی اوکراین می رسید با روسیه و اروپا و جهان چه می کردند؟ آن ساده لوحانی که هنوز باور نکرده اند در اوکراین فاشیسم حاکم است شاید با دیدن این فیلم ها، از توهمات خود دست بردارند. رسانه های غربی تمام امکانات اطلاع رسانی از روسیه را بسته اند تا مردم ندانند در اوکراین چه می گذشته و چه می گذرد. بحث نه بر سر موافقت یا مخالفت با جمهوری اسلامی، بلکه بحث بر سر بستن سر چشمه با یک بیل است که اگر روان می شد و بشود تبدیل به سیل می شد و می شود.


محاصره ارتش فاشیست ها در "ماریاپل"

بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا

تحت کنترل دو ارتش روسیه و اوکراین


در دریای بالتیک

زرمایش سریع روسیه

در پاسخ به حرکت ناوشکن امریکا


راه توده 826 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 826 (18 اسفند 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به نتایج تحریم روسیه در کشورهای اروپائی و امریکا دارد. گزارش ویژه این شماره نیز نکاتی است برگرفته شده از جلدهای دوم و سوم خاطرات محسن رفیقدوست. در این شماره همچنین مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

آقای زیدآبادی نگاهی به اطراف خویش بیاندازد، بیان سیاست راه توده مغایر سیاست بازی است، نگرانی مردم کشورهای بالتیک از تحریم روسیه، منافع مردم مهم تر از تحریم روسیه است، چرا جمهوری اسلامی رفت به سوی فعالیت اتمی؟، پوتین بسیار زیرک و نکته بین است، راه های مارپیچ چین برای شکستن تحریم ها علیه روسیه، فراموش نکنید امریکا با ونزوئلا چه کرد، غرب دندان فاشیست ها را در اوکراین تیز کرد، کشف ستادهای امریکائی جنگ بیولوژِک در اوکراین.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


بیانیه عقب نشینی صدراعظم آلمان

نه ‌آلمان و نه اروپا نمی‌توانند

گازو نفت از روسیه وارد نکنند


در ارتباط با جنگ اوکراین

پاکستان حاضر به محکومیت

روسیه در سازمان ملل نشد


عنوان اول پیک نت 17 اسفند

حیله‌امریکا برای جداکردن
ایران از چین و روسیه!


تاکید وزیر خارجه چین به رابطه استراتژیک

سنگ تخریب روابط

چین و روسیه به در بسته خورد!


مصاحبه خبری رئیس جمهور "دونتسک"

8 مارس قرار بود حمله ارتش

اوکراین به کریمه و دنباس آغاز شود


کشف آزمایشگاه های

سلاح بیولوژیک در اوکراین

موسسه راهبردی روسترات

ترجمه- کیوان خسروی


گزارش خبرنگار فرانسوی:

ارتش اوکراین در دونباس

مردم اوکراین را بمباران می‌کند!


بانگی که از مجلس برخاست

امپریالیسم خبری افکار عمومی

مردم جهان را اداره می کند!


هند از امریکا برای

مقابله با روسیه پیروی نکرد

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 16 اسفند

به دو سئوال پاسخ بدهید
تادلیل جنگ‌‌اوکراین را بدانید!

 


مذاکره کننده مینسک چرا ترور شد؟

رئیس جمهور آینده اوکراین

ونقش مهم ارتش این کشور!


مردم بتدریج با واقعیات

قدرت فاشیست‌ها دراوکراین آشنا می‌شوند

 

دولت مولداوی نزدیک ترین مناسبات را با امریکا و ناتو دارد. حتی دراین کشور نیز بتدریج مردم خود را از زیر بمباران خبری رسانه های غربی و محروم بودن از هر رسانه ای که از روسیه اخبار اوکراین را منتشر کند، بیرون کشیده و علیه جنگ و به نفع روسیه به میدان آمده اند. بتدریج مردم از ریشه های فاجعه ای که فاشیست ها در اوکراین تدارک دیده و حالا دستشان رو شده آگاه می شوند. همه آنها که در سالهای اخیر به اوکراین سفر کرده اند خوب می دانند که فاشیست ها دولت اوکراین را بدست گرفته بودند و در ادارات حاکم بودند. درارتباط با فیلم بالا در همین شماره پیک نت ترجمه ای از گزارشی را می خوانید که مربوط به کشورهای بالتیک و خطر گرانی ناشی از تحریم نفت روسیه است.


سقوط یک اردوگاه‌ بزرگ

‌ نظامی دراوکراین

گزارش تلویزیون "راشا تودی" از سقوط یک اردوگاه بزرگ نظامی در اوکراین که نام آن ذکر نشده است (سمت راست). افراد این اردوگاه پس از آگاهی از نزدیک شدن ارتش روسیه به محل، شتابزده چادرها و حتی ادوات نظامی خود را رها کرده و گریخته اند. به همین دلیل گزارش گر می گوید که به ما تذکر دادند وارد چادرها نشویم زیرا در آنها ادوات نظامی جا مانده است. ترجمه گزارش را از زبان روسی به فارسی بشنوید.ـ(چپ)


هشدار محمد علی عموئی
فرصت آگاهی از عمق
رویدادهای اوکراین را نبایداز دست داد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

«حیله امریکا برای جدا کردن ایران از چین و روسیه" عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) بود که با نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب را در مقایسه با دیگر مطالب داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران