روسیه خواهان تشکیل شورای امنیت شد

کشف آزمایشگاه بیولوژیکی

در 30 شهر اوکراین

 

وزیر خارجه چین:

اتحاد چین و روسیه

استراتژیک و ناگسستنی است

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۱ اسفند  ماه ۱۴۰۰ - ۱۲ مارس  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۸ - ۲۱ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۸ - ۲۱ اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۸ - ۲۱ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۸ - ۲۱ اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۸ - ۲۱ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱۸ - ۲۱ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 21 اسفند

توقف مذاکرات وین

وبازگشت قهرآمیزهیات‌ایران

بازگشت شتابزده هیات ایرانی مذاکره کننده وین به ایران، آن هم 24 ساعت پس از بازگشت به وین، نشان داد که نه ایران می خواهد زیر بار خواست امریکا برود و نه امریکا حاضر است دست از خواسته خود برداشته و گریبان ایران را رها کند. این بار، بحث بر سر میزان غنی سازی و سانترفیوژهای نوین و سایت های اتمی ایران نیست، بلکه بر سر گنجانده شدن بندی در قطعنامه پایان مذاکرات وین است که بموجب آن، امریکا می خواهد مانع مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران با روسیه شود. بموجب این بند، امریکا می خواهد که ایران نیز مانند کشورهای اقماری امریکا، تحریم روسیه را پذیرفته و آن را اجراء کند. یعنی همان نکته ای که لاوروف وزیر خارجه روسیه در ابتدای این هفته بصورت سر بسته مطرح و با آن مخالفت کرد. البته این گام نخست است و قطعا در گام بعدی چین تحریم خواهد شد و ایران زیر فشار مشابه برای پذیرش تحریم چین قرار خواهد گرفت.

هر کشوری - از جمله ایران- حق دارد در چارچوب منافع ملی خود، با هر کشوری مناسبات اقتصادی و سیاسی و حتی نظامی داشته باشد و هر حکومتی باید در همین چارچوب مناسبات جهانی خود را تنظیم کند. این فرق نمی کند که در ایران جمهوری اسلامی حاکم باشد و یا هر نظام دیگری. مخالفت یا موافقت با جمهوری اسلامی بی ارتباط است با این اصل ملی.

این تاکتیک امریکا برای جدا کردن ایران از چین و روسیه و تخریب پشت جبهه آنست تا بموقع خود گریبان ایران را بگیرد. با کمال حیرت، رهبری جمهوری اسلامی مسئله را با همین صراحت و بوضوع برای مردم بازگو نمی کند و همزمان با همین سکوت و پنهانکاری، شبکه های طرفدار وابستگی به غرب در ایران نیز، همچنان به روسیه ستیزی به بهانه های مختلف ادامه میدهند. از جمله درباره عملیات نظامی در اوکراین که مردم را زیر بمباران تبلیغات و جعلیات رسانه های فارسی زبان خارج کشور به حال خود رها کرده اند. نه تنها مردم، که اغلب مطبوعات (از جمله روزنامه جمهوری اسلامی) و فعالان سیاسی که از جنبش سبز به بعد و حتی از دو دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی اعتباری در میان مردم پیدا کرده بودند نیز در دام همین روسیه ستیزی افتاده و اسیر رسانه های پر قدرت اروپا و امریکا شده و دقیقا نمیدانند امریکا چه خوابی برای جهان دیده است و توپخانه دروغ و سانسور به چه دلیل راه افتاده است. خوابی که با روی کار آمدن فاشیست ها در اوکراین و حمله اتمی محدود از خاک اوکراین به داخل روسیه می خواستند آن را تحقق بخشند و حالا با پیشدستی روسیه روبرو شده اند. برکناری دولت اوکراین، تشکیل دولتی جدید و اعلام غیر نظامی و غیر اتمی بودن اوکراین به معنای شکست امریکاست و این شکست سرآغاز از هم پاشیدن ناتو خواهد شد. تمام دست و پائی که امریکا می زند، از ترس همین آینده است. خواه نا خواه جبهه بندی ها در کل جهان سرعت خواهد گرفت، چنان که روز گذشته پیش نویس پیوستن قطعی ایران به پیمان شانگهای امضاء شد. در این بزنگاه بسیار مهم نمی توان مانند گذشته به رویدادهای منطقه نگاه کرد. از جمله مقاومت عربستان در برابر فشار امریکا برای جبران کمبود نفت همزمان با تحریم نفتی روسیه و شلیک ناگهانی موشک به طرف عربستان!

در چنین شرایطی، بار دیگر باید تاکید کرد که قدرت نظامی و موشکی ایران به هیچ وجه نباید تضعیف شود و دستآوردهای اتمی ایران نیز قطعا باید حفظ شود و همزمان با آن نیروی هوائی ایران بسرعت باید تقویت شود. هر توافق اتمی در همین چارچوب و با نرفتن زیر بار خواست های سیاسی امریکا قابل قبول است. بر مبنای این واقعیات و گفتن حقایق به مردم و بسیج ملی می توان "دُور" را از دو تلویزیون فارسی زبان خارج کشور که کاسه داغ تر از آش کاخ سفید شده و لحظه ای از دروغ گفتن و تحریک روسیه ستیزی غافل نیستند گرفت. نگاه کنید و دنبال کنید همین دلائل توقف مذاکرات وین را که همین رسانه ها آن را کار روسیه میدانند و نامی از خواست و دخالت مستقیم امریکا در امور داخلی کشور نمی برند.

این سیاست نمی تواند نتیجه بخش باشد مگر با تغییرات اساسی در ساختار اقتصادی کشور، مقابله جدی با انواع مافیاهای اقتصادی و باز کردن فضای سیاسی به روی شخصیت ها، رسانه ها و احزابی که حرفی برای گفتن دارند و دنباله رو رسانه های غرب نیستند.

 این سیاست نمی تواند نتیجه بخش باشد مگر با  تغییرات اساسی در ساختار اقتصادی کشور، مقابله جدی با انواع مافیاهای اقتصادی و باز کردن فضای سیاسی به روی شخصیت ها، رسانه ها و احزابی که حرفی برای گفتن دارند و دنباله رو رسانه های غرب نیستند.

به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:

https://telegram.me/pyknet


محقق نظامی آلمان:

تاکتیک جنگی هوشیارانه

ارتش روسیه در اوکراین!


آلمان نگران گسترش نفوذ روسیه

ناسازگاری جنوب شرقی اروپا

با آلمان و اتحادیه اروپا

جرمان فارن پالیسی- ترجمه رضا نافعی


دستور پوتین برای پذیرش داوطلبین خارجی

ارتش سوسیالیستی شرق اوکراین

وارد خارکف و ماریاپُل شده


سخنرانی رهبر حزب کمونیست روسیه در مجلس

ضرورت حمایت مردم روسیه

و اوکراین از اقدام نظامی روسیه

پاکسازی کامل اوکراین باید انجام شود تا نازی ها

نتوانند بار دیگر قدرت کامل را بدست بیآورند

تلویزیون خط سرخ- حزب کمونیست روسیه

ترجمه آزاده اسفندیاری


لوکاشنکو در دیدار با پوتین

ارتش اوکراین خود را آماده

حمله به دنباس و بلاروس کرده بود

 

سانسور گزارش فاکس نیوز

با اتحاد چین و روسیه

دلار ارز ذخیره جهانی نخواهد بود


علیه اقدامات فاشیستی در غرب

سخنان رئیس جمهور ترکیه

علیه روسیه ستیزی در غرب


سرمقاله راه توده 826

جنگ اوکراین وتحریم‌روسیه

پایان امپراطوری‌امریکاست!


گفتگوی تلفنی عبداللهیان و لاوروف

توافق وین نباید مانع همکاری

باروسیه وکشورهای دیگربشود!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه «امریکا در تدارک جنگ نیابتی و غرق کردن اروپا در جنگ است» روی تلگرام این روزنت بالای 7 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت همین مطلب و همچنین خبر رزمایش روسیه در پاسخ به حرکت ناوگان امریکا در دریای بالتیک بیشترین خواننده را داشتند که اولی روی 14 و دومی روی 20 فیسبوک خوانندگان آنها به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران