دو کلام حرف درست

امریکا وین را قفل کرده

فریب آدرس غلط را نخورید!

 

جنگ در اوکراین

از سال 2014 آغاز شد!

تد گیلن کارپنتر- نیوزویک

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۴ اسفند  ماه ۱۴۰۰ - ۱۵ مارس  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۴ - ۲۳ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۴ - ۲۳ اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۴ - ۲۳ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۴ - ۲۳ اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۴ - ۲۳ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۲۴ - ۲۳ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 24 اسفند

شلیک موشک همراه با

رجزخوانی‌های بی‌خردانه

شلیک چند موشک از طریف ایران به پایگاه و شاید یکی از پایگاههای اسرائیل در شهر اربیل کردستان عراق، تبدیل به خبر اول منطقه شد. سپاه پاسداران مسئولیت این اقدام را قبول کرده و گفته است که این پایگاه، مرکز جاسوسی اسرائیل بوده است. این که پایگاه جاسوسی بود و یا غیر جاسوسی معلوم نیست اما این که اسرائیل دارای چه امکاناتی در اطراف ایران - از جمله در ترکیه و کردستان عراق و چند کشور خلیج فارس- است آشکار است. گویا انگیزه این حمله موشکی، علاوه بر شلیک موشکی اسرائیل به یک مرکز نظامی سپاه قدس در سوریه و همچنین عملیات اخیر نظامی در کرمانشاه ایران در دو هفته اخیر بوده است که در هر دو رویداد چند تن نظامی و سپاهی کشته شده اند. یک ضرب المثل ایرانی می گوید «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن». اسرائیل با این بهانه به پایگاه نظامی مربوط به ایران در سوریه حمله موشکی و پهپادی و حتی بمباران هوائی می کند که معترض این حضور در سوریه است. ایران می گوید بدعوت دولت سوریه نیروهای نظامی سپاه قدس در سوریه است. حالا اسرائیل باید پاسخ بدهد که با کدام مجوز در خاک عراق پایگاه نظامی و جاسوسی دارد؟ آیا دولت اقلیم کردستان عراق و یا دولت مرکزی عراق چنین موافقت و دعوتی را کرده است؟

این بحث می تواند، از این زاویه ادامه پیدا کند، همچنان که در روزهای آینده هم در دولت عراق و هم در دیگر کشورهای منطقه دنبال خواهد شد و ای بسا زیر فشار اسرائیل کار به مجامع بین المللی هم بکشد. انگیزه این یاداشت کوتاه، ورود به این بحث و بازکردن ابعاد آن و از جمله طرح اقدامات نظامی و تروریستی اسرائیل در ایران (جدا از اقدامات مشابه در سوریه و لبنان و فلسطین) نیست، بلکه انگیزه و هدف اشاره به یک سیاست تبلیغاتی آلوده به رجز خوانی در جمهوری اسلامی است. سیاستی که شاید هیچ کشور دیگری با این ابعاد نداشته باشد. این سیاست رجزخوانی که تاکنون دردسرهای زیادی برای ایران در مجامع بین المللی و منطقه بوجود آورده، عمدتا توسط فرماندهان سپاه پیش برده می شود که لابد دلیل آن قدرت نمائی برای نیروهای خودی است و الا اکثریت مردم ایران چنان غرق مشکلات معیشتی اند و چنان از حکومت فاصله گرفته اند که اعتنائی به این اقدامات ندارند. از جمله انگیزه های دیگر نشان دادن چنگ و دندان به اسرائیل برای از سر بیرون کردن حمله نظامی احتمالی به ایران می تواند باشد. اما، این یک روی سکه است. روی دیگر این سکه بهره گیری اسرائیل از این اقدامات برای تشدید ایران هراسی (از جمله ایجاد نفاق میان ایران و عراق) و جذب متحد منطقه ای- بویژه در خلیج فارس- است و تاثیر آن روی انواع مشکلاتی که در سیاست خارجی وجود دارد. اگر رجزخوانی بر سیاست غلبه نداشت، ضرورتی به اطلاعیه سپاه و بر عهده گرفتن رسمی حمله موشکی اخیر نبود. چنان که خود اسرائیل هم تاکنون رسما به اقداماتی که می کند اعتراف نکرده و مسئولیت آن را نپذیرفته، درحالیکه همه میدانند آنچه را نمی گوید و نمی پذیرد انجام داده و میدهد. اگر هدف نشان دادن چنگ و دندان به اسرائیل بود، بدون رجزخوانی و اطلاعیه دادن هم آنها که باید پیام این شلیک موشکی را می گرفتند، قطعا می گرفتند و نیازی به "دمُ" لای تله گذاشتن نبود. به پیروی از همین سیاست رجز خوانی در دو روز گذشته سایت ها و فیسبوک ها و کانال های تلگرامی متعلق و متمایل به بسیج و سپاه، با اغراق و غلو، همراه با انواع فیلم ها که نمونه ای از آن را می بینید، چنان روغن داغی روی این حلیم ریخته و می ریزند که گوئی فتح خیبر شده است و تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور هم سوژه را روی هوا "بلُ" گرفته و مشغول شده اند.


هیچ مقامی در ایران دلیل واقعی

توقف مذاکرات وین را نمی گوید

«النا پانینا» مدیر - موسسه راهبردی روسترات

ترجمه - کیوان خسروی


توپخانه دروغ رسانه های غرب

 حتی امثال خاتمی را هم فریب داده!
 

فواد شمس، فارغ التحصیل دانشکدهٔ جغرافیای دانشگاه تهران است که علاوه بر تحقیقات جغرافیائی فعالیت روزنامه نگاری نیز می کند. او در سالهای اخیر عمدتا روی منطقه قفقاز متمرکز است و تحقیق می کند. درباره اوکراین و رویدادهای اخیر و جاری آن نیز صاحب اطلاعاتی است که آن را در چند گفتار ویدئوئی ضبط و منتشر کرده است. آنچه را می بینید و می شنوید، با آنچه که توپخانه رسانه ای غرب درباره جنگ اوکراین با سمت گیری روسیه ستیزی تبلیغ می کند و نه تنها اذهان مردم بلکه بسیاری از فعالان و رهبران سیاسی ایران را نیز مسموم کرده متفاوت است. امیدواریم بتوانید این ویدئو را که ابتدا در اینستاگرام منتشر شده ببینید.

https://www.instagram.com/tv/CbDWsPVIr7o/?utm_medium=copy_link


دیدار فرمانده گارد ملی روسیه با اسقف کلیساهای ارتدکس

ارتش روسیه در اوکراین

با صبر و حوصله پیش می رود


نقشه پیش روی آهسته

 ارتش روسیه در اوکراین


مرکز تحقیقات افکار عمومی

محبوبیت پوتین در روسیه

از 31 درصد به 77 در صد رسید


کارشناس سازمان ملل:

اوکراین میدان بزرگ آزمایش

جنگهای بیولوژیک شده‌بود


عنوان اول پیک نت 23 اسفند

زلنسکی اهل مذاکره است
اما نه‌ در روسیه، بلکه ‌در اسرائیل!


کمبود سوخت و گرانی بنزین کابوس مردم آلمان شده

بازگشت صدراعظم سابق آلمان

از مسکو و دیدار با پوتین


 سرهنگ ارتش امریکا:

آزمایشگاههای بیولوژیک

در اوکراین واقعیت انکارناپذیر است


تحریم امریکائی رهبر و 10 عضو

رهبری حزب کمونیست روسیه

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


حق با "جولیان آسانژ" است

دیکتاتوری امپراطوری رسانه در جهان

 

"جولیان آسانژ" به جرم گفتن این حقایق به بند کشیده شد. او اشاره به نقش رسانه ها در شستشوی مغزی مردم و فریب آنها با دروغ کرده بود. یعنی همین کاری که در دوهفته اخیر و در ارتباط با جنگ اوکراین شاهدیم و افکار عمومی را با فریب بدست گرفته اند. کشورهائی که خود را مظهر دمکراسی می دانند تمام شبکه های خبری روسیه را بسته و از اینسو رسانه هایشان مردم را بمباران اخبار جعلی و تحریک آمیز می کنند. چنان که بچه ها نیز  درمدرسه از هم می پرسند "طرفدار پوتینی یا علیه پوتین؟". در مترو و اتوبوس کتک زدن روس ها دیده شده. به اخبار و تفسیرهای همین چند تلویزیون فارسی زبان که از روی دست سی ان ان و سی بی اس و بقیه این تلویزیون ها کپی برداری می کنند و مطالب واشنگتن پست و اورشلیم پست را تبلغ دقت کنید. بعنوان یک نمونه نمی گویند ارتش روسیه، بلکه می گویند ارتش پوتین! هیچ خبری از ارتش فاشیستی "آزوف" در اوکراین شما نه می شنوید و نه می خوانید. این بمباران به گونه ایست که اکثریت فعالان سیاسی مذهبی و غیر مذهبی و مطبوعات داخل کشور را هم مسخ کرده اند. نگاه کنید به اظهار نظرهای امثال تاج زاده و زید آبادی و بقیه در این دو هفته. اینها قربانی همان چیزی اند که آسانش آن را گفته و هشدار داده بود.


مصاحبه با "قدیراف"

چچنی ها اگر آتش به اختیار بودند

تا حالا خارکف و کیف را گرفته بودند


ارتش روسیه اعلام کرد

مرکز آموزش مزدوران خارجی

در اوکراین با موشک زده شد!


رهبر جمهوری اسلامی:

در جبهه بندی‌های این روزها

موضع درست را بایدانتخاب کرد


عنوان اول پیک نت 22 اسفند

پراکندگی نظرات حکومتی
درباره جنگ ‌اوکراین و مذاکرات وین


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) با نزدیک به 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین خواننده را داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را متن کوتاه و فیلم مربوط به جولیان آسانژ به خود اختصاص داد. این فیلم و متن روی 26 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران