سرمقاله راه توده 820

حمایت مردم از گردش به شرق

یگانه‌راه مقابله‌با مخالفان‌آن است!

 

فشار سنگین به پوتین

برایتخریب اتحاد روسیه وچین

جرمان فارن پالیسی ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  ۶ بهمن  ماه ۱۴۰۰ - ۲۶ ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


 ۵ - ۶ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


 ۵ - ۶ بهمن

رویدادهای منطقه

 و جهان


 ۵ - ۶ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 ۵ - ۶ بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


 ۵ - ۶ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


 ۵ - ۶ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول بهمن 6

توافق‌وین ومذاکره‌با امریکا

 ادامه گردش به شرق است!

اگر حادثه ای در منطقه روی ندهد که پای ایران هم به نوعی در آن کشیده شود و در داخل کشور هم حادثه ای فاجعه بار را آنها که از کنار تحریم ها میلیاردها دلار به جیب زده و در بانکهای خارج ذخیره کرده اند سازمان ندهند، مذاکرات وین با یک توافق اولیه پایان می یابد. همه شواهد نشان میدهد که این توافق کامل نخواهد بود اما طرفین و بویژه ایران و امریکا بر سر مرحله بندی چنین توافقی با یکدیگر کنار خواهند آمد. عقب نشینی مرحله ای اتمی ایران و لغو گام به گام تحریم ها. با این حربه تبلیغاتی علیه مخالفان برجام در دولت روحانی که حالا دولت و مجلس را دراختیار دارند نباید موافقت کرد که "چرا دیروز مخالف بودید و امروز موافق؟". مسئله، امروز این نیست که دیروز چه گفتند و چگونه چرخ مملکت را خواباندند و دولت را فلج کردند، بلکه مسئله شکم مردم و فقری است که کمر مردم را تا زانو خم کرده است. این تصور که با توافق وین و لغو تحریم ها، حکومت پولی در بازار می ریزد و از بحران اعتراض های خیابانی خود را خلاص خواهد کرد و سیاست های محدود کننده و سرکوب کننده را تشدید خواهد کرد، تصور واقع بینانه نیست. مردم مرحله ای را پشت سر گذاشته اند که دیگر نمی توان به شیوه گذشته بر آنها حکومت کرد. بخش مهمی از جنجال مخالفت با گردش به شرق که  با هدف تحت تاثیر قرار دادن اقشار متوسط و وسیع جامعه صورت میگیرد و سوخت اصلی موتور آن سرمایه داری وابسته به غرب است، ناشی از همین بینش و نگرانی بیان شده در بالاست. والا هیچ نیروی ملی و واقع بینی نمی خواهد و نمی تواند با سرمایه گذاری اقتصادی چین درایران، پیوند ایران به جاده ابریشم، وصل شدن ایران به پیمان شانگهای، رفتن به سوی تولید صنعتی و کشاوری و قدرتمند کردن قوای نظامی کشور با تجهیز ناوگان هوائی، دریائی و زمینی ایران مخالف باشد. همچنان که در شرایط پیچیده جهان و منطقه، نباید با بهره گیری ایران از رابطه و داشتن پیمانی نظامی با جبهه ای که چین و هند و روسیه  در آن قرار دارند مخالف باشد. با توافق اتمی و لغو تحریم ها از یکسو و قرار گرفتن در جبهه ای که نام برده شد و بهره گیری از سرمایه گذاری چین در ایران باید بتدریج به سوی آن ثباتی رفت که نیاز به گسترش حضور نظامی غیر مستقیم با هزینه های سنگین در کشورهای منطقه برای امنیت راهبردی خود نباشد. چنین فضا و شرایطی باید و باید کوشید که بتواند، فضای سیاسی داخل کشور را باز کند، زندانیان سیاسی و فعالان مدنی را از زندان آزاد کند و زمینه خانه تکانی در نهادها و ارگان های حکومتی را متناسب با شرایط نوین فراهم کند. چنین تحولی، متفاوت با گذشته، می تواند مناسبات با غرب و جلب سرمایه گذاری آن در ایران را ممکن سازد و متعاقب آن، به روابط سیاسی ایران با جهان تعادل ببخشد. همه این پیش بینی ها، حتی اگر خوش بینانه باشد و یا تحقق آنها با دشواری بسیار همراه باشد، به معنای آن نیست که ایران دستآوردهای اتمی خود را بایگانی کند. به هیچ وجه. از آنچه که بدست آمده بعنوان یک وظیقه ملی باید دفاع کرد. همچنان که از قدرت نظامی کشور برای دفاع از امنیت و تمامیت ارضی کشور باید دفاع کرد. مخالفت ادامه دار با سیاست های به غایت غلط حکومت طی چند ده سال، به معنای فراموش کردن نکات بالا نیست و نباید باشد.

در ارتباط با مذاکرات مستقیم برجامی با امریکا که در روزهای اخیر مطرح شده نیز آن را مانند گذشته منطقی میدانیم. همچنان که طرح توافق موقت و گام به گام را منطقی و عملی میدانیم.


حساب و کتاب هم پس نمیدهد

اتاق‌بازرگانی 400 میلیارد تومان بودجه

و هزاران میلیاردتومان درآمد دارد


شمار رسمی آنها 800 نفر اعلام شده

زنان معتاد و سرگردان

در خیابانها و پارک های تهران


قدرت نمائی مافیای تجاری

حمایت از تولید داخلی در مجلس

باصطلاح انقلابی تصویب نشد


آیا به لحظه شمارش معکوس

برای جنگ در اوکراین رسیده ایم؟

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


راه توده 820 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 820 (چهارشنبه 6 بهمن 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به موانع و کارشکنی ها در گردش به شرق (جبهه روسیه، هند و چین) جمهوری اسلامی و را مقابله با آن اختصاص دارد. گزارش مخصوص این شماره درباره مقاومت 1400 ساله مردم ایران در برابر اعراب و اسلام خلافتی دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید باعناوین زیر:

روسیه ستیزی آلوده به دروغ و مردم فریبی، سیر رویدادهای مهم جهان و منطقه پس از انقلاب 57، رقابت صفویان و عثمانی ها در ایران، اقدام سریع و بموقع سازمان امنیت جمعی در قزاقستان، رمز ابدی سقوط ارتجاع، روسیه در دورانی دشوارتر از دوران لنین و استالین قرار دارد، ارتش اوکراین به کمک ناتو در تدارک جنگ در شرق این کشور، سرگذشت جوان ترین سندیکالیست جهان، واقعیات که غرب در باره جنگ اوکراین نمی گوید، قتل عام تاریخی کمونیست ها در کودتای اندونزی و گزارش کوتاه صادق هدایت از سفر به ازبکستان و شهر تاشکند پایتخت آن.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


همزمان با تدابیر امنیتی در بغداد

مقتدا صدر 3 نامزد برای

نخست‌وزیری‌عراق پیشنهادکرد


رهبران مقاومت پنجشیر نیز وار مسکو شدند

مذاکرات دو هیات طالبان

درپایتخت‌های نروژ وروسیه


عنوان اول 5 بهمن

آغاز تدوین متن نهائی
پایان مذاکرات اتمی وین


سخنان علاء الدین بروجردی

اگر کارشکنی نشده بود

چین، راه ایران را مدرن کرده بود


سخنگوی دولت: آنها بدون هیچ پیش شرطی آزاد میشوند

آزادی 4 زندانی امریکائی

بهانه جدید مخالفان تفاهم وین


ابعاد تازه از شورش در قزاقستان

ضربه غافلگیرانه ای که ترکیه

و غربیها در قزاقستان خوردند


سکوت رهبر ج. اسلامی همین را میگوید

ایران با توافق موقت اتمی

در مذاکرات وین مخالف ‌نیست


عنوان اول پیک نت 4 بهمن

تصفیه های دانشگاهی و محکومیت های سیاسی

نگاه رئیسی به جامعه
همان نگاه‌ مرگبار سال67 است


عطاء الله مهاجرانی

با هند هم باید مناسباتی

مانند چین و روسیه برقرار کرد


روش متفاوت چین با کشورهای جهان

درک پاکستانی ها از مناسبات

راهبردی اقتصادی با چین


عنوان اول پیک نت ۳ بهمن

بن بست سیاست های
گذشته باید شکسته شود


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

«آغاز تدوین متن نهائی پایان مذاکرات اتمی وین» عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) بود که روی تلگرام این روزنت با نزدیک به 6 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران