گزارش باقری کنی به مجلس

توافق ایران و امریکا

در وین قطعی به نظر می‌رسد

 

روی دوم مذاکرات وین با کشورهای منطقه

لغو مرحله بندی تحریم ها

بزودی در وین اعلام می شود

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۶ بهمن  ماه ۱۴۰۰ - ۵ فوریه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


 ۱۳ - ۱۶ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


 ۱۳ - ۱۶ بهمن

رویدادهای منطقه

 و جهان


 ۱۳ - ۱۶ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 ۱۳ - ۱۶ بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


 ۱۳ - ۱۶ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


 ۱۳ - ۱۶ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۶ بهمن

دیداری مهم تر از دیدارهای ورزشی المپیک زمستانی

گفتگوی‌رهبران چین و روسیه

به‌محض ورود پوتین به پکن!

رهبران چین و روسیه، در مذاکراتی فشرده که بلافاصله پس از ورود پوتین به پکن آغاز شد، پس از گفتگو پیرامون موضوعات کلیدی مختلف - از همکاری‌های دوجانبه تا مسایل منطقه ای و جهانی- ۱۵ سند همکاری را امضا کردند. پیش بینی می شود رهبران چین و روسیه یک بیانیه‌ مشترک در رابطه با «دیدگاه‌های مشترک روسیه و چین درباره مهم‌ترین مشکلات جهان» نیز منتشر کنند.

پوتین، در نخستین دیدار خود با شی جین پینگ رئیس جمهور چین، پس از ورود به پکن گفت: شرکت‌های روسی راه‌حل‌های جدیدی را برای عرضه هیدروکربن در صنعت گاز به چین آماده کرده‌اند و روسیه آماده است سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز از خاور دور به چین عرضه کند. او گفت که نهادها و ساختارهای دو کشور، در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله فناوری پیشرفته با یکدیگر همکاری دارند و من اطمینان دارم که  دو کشور "قطعا" به گردش تجاری دوجانبه ۲۰۰ میلیارد دلاری دست خواهند یافت.

 شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز در این دیدار  گفت: چین و روسیه از تلاش ها خود برای حفاظت از منافع اساسی خود در جهان حمایت می کنند.

رئیس جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، با وجود این واقعیت که برای دو سال امکان ملاقات حضوری با شی جین پینگ وجود نداشت، او و رئیس جمهوری چین به طور دائم در تماس بودند و در کنفرانس های ویدئویی شرکت و با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهوری روسیه قبلا اعلام کرده بود که سفر پوتین به چین برای یک روز برنامه ریزی شده و ظاهرا به همین دلیل، رهبران چین و روسیه به محض ورود پوتین به پکن مذاکرات خود را آغاز کردند.

پوتین در پایان مذاکرات طولانی با رهبر چین، با اشاره به تهدیدهائی که از جانب ناتو متوجه روسیه است و بهانه آن اوکراین گفت: تنش های مرتبط با اوکراین در حد تهدید یک جنگ است و در اوج این تهدید روابط روسیه و  چینی "بی‌سابقه" است.

پوتین را در سفر یک روزه به پکن لاوروف وزیر خارجه، شولگینوف وزیر انرژی، دیمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر، ایگور سچین مدیرعامل شرکت انرژی روسنفت و یوری اوشاکوف دستیار پوتین همراهی کردند.


سخنان حسن خمینی

چرا سیمای ج. اسلامی

از سایه سال ۵۷ هم می ترسد؟

در ده روز پایانی رژِیم شاه و پیروزی انقلاب ۵۷ مانند سالهای گذشته مقامات جمهوری اسلامی سری به آرامگاه آیت الله خمینی زدند. از رهبر تا رئیس جمهور وبقیه. در جریان دیدار هیات دولت، حسن خمینی بدعوت و خواست رئیس جمهور چند کلامی سخن گفت اما سیمای جمهوری اسلامی این سخنان را تاب نیآورد و آن را در حد چئد دقیقه ای پخش و سپس قطع کرد. این سخنرانی و بویژه آن بخش که سیمای جمهوری اسلامی آن را پخش نکرد همین سخنانی است که می شنوید.


گزارش اسپوتنیک

جنگ احتمالی اوکراین

پیوندچین و روسیه را محکم تر می‌کند


گفتگوئی که نیمه کاره رها شد!

 

درباره مصاحبه ای که باحضور خانم ها زهرا شجاعی و مولاوردی در سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد اما نیمه کار و با اعتراض این دو رها شد، در روزهای گذشته بسیار گفته شده است. این که سیمای جمهوری اسلامی بصورت هدایت شده یک خانمی را که معلوم نشد کیست و از کجا سر در آورده، روی خط آورد تا از ضرورت توجه به فقه گفته و این دو را متهم به بی توجهی به فقه اسلامی کند قطعا یک کار حرفه ای در چارچوب کار رسانه ای نمی گنجد و بیشتر یک روش جانبدارانه و تخریبی است. بویژه که باپیش کشیدن مسئله فقه، خواستند دو شرکت کننده را جلوی روحانیون سنتی بیاندازند و این دو نیز (که در دولت روحانی هر دو معاون ریاست جمهوری بودند) با آگاهی از همین توطئه، مصاحبه را نیمه کار گذاشتند و از اتاق ضبط خارج شدند. اما در این مصاحبه یک جمله ای هم از سوی زهرا شجاعی (رئیس مرکز پژوهش های دولت خاتمی) و مولاوردی (معاون امور زنان در دولت روحانی) مطرح شد که گرداننده مصاحبه به سختی آن را تحمل کرد. او دراین برنامه از میرحسین موسوی با احترام بسیار یاد کرد و درعین حال به روش های تخریبی احمدی نژاد اشاره. این قسمت را ببینید!


سرمقاله راه توده ۸۲۱

به‌اسم"چپ"درجبهه "راست"

علیه گردش به شرق درایران


شامه تیز اقتصادی - اتمی بازار ایران

دلار در تهران، دیروز

به زیر ۲۵هزار تومان رسید


عنوان اول پیک نت ۱۳ بهمن

چرا ایرانیان خارج کشور
دعوت ‌بازگشت را نمی‌ پذیرند؟


در کاخ کرملین و دراوج جنجال اوکراین

دیدار نخست وزیر مجارستان

با "پوتین" در اتاق ویژه مذاکره


در ارتباط با جنجال بر سر اوکراین

مخالفت صدراعظم اسبق آلمان

با سیاست "شمشیربازی" دولت!


راه توده ۸۲۱ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۸۲۱ (چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به بحث پیرامون موافقان و مخالفان گردش به شرق، پاسخ به یکی از رهبران حزب چپ ایران (بهزاد کریمی) در همین ارتباط و همچنان مواضع راه توده در همین ارتباط در سال ۱۳۹۳ اختصاص دارد. گزارش ویژه این شماره بخشی از خاطرات زنده یاد به آذین در باره دوران زندگی با فریدون ابراهیمی در یک سلول زندان اوین دارد. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

برنده جنجال بر سر اوکراین کیست؟ شطرنج سیاسی در ایران را چگونه ببینیم؟، احزاب ستیزی حکومت های استبدادی در ایران، آیا امریکا و ناتو روسیه را بیخ دیوار برده اند؟، دومقوله مدرنیته و تجدد، افغانستان و طالبان- اولی گرسنه و دومی در بن بست سیاسی، اهداف پنهان در جنگ یمن، سالگرد ترور دو رهبر بزرگ حزب کمونیست آلمان، بمب قوم گرائی در کشورهای آسیای مرکزی، پوست خشک امریکا زیر تابش آفتاب سوزان بحران ها، ترک برداشته و بالاخره نگاهی به انقلاب ۵۷ با این عنوان "از انقلاب مشروطه بگوئیم اما از انقلاب ۵۷ چیزی نگوئیم؟" 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


بیانیه مهم دو تشکل روحانی در حوزه قم

اگر بحران این نیست که می بینیم

پس بفرمائید بحران چیست؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه روی تلگرام این روزنت بیش از 7 هزار و 200 خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره، پر مخاطب ترین بود. روی فیسبوک پیک نت، سرمقاله نشریه راه توده بیشترین خواننده را داشت که روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران