سرمقاله 815

بنام دفاع از انقلاب 57

دربرابرحکومت بایدایستاد!

 

حتی روزنامه ها نیز می نویسند

حکومت‌مافیاها درج.اسلامی

دیگر قابل انکار نیست!

(پیک هفته ۱۰۹)  1 دی  ماه ۱۴۰۰ - 22 دسامبر  ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


1 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


1 دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


1 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


1 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


1 دی

منتخب اخبار ورزشی


1 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول دیماه

لقمه ردصلاحیت لاریجانی

آسان ازگلوی‌حکومت پائین‌نمیرود

انتخابات 1400 گذشت و ابراهیم رئیسی را با انواع نخ های چند رنگ به تن مردم وصله کرده اند و شده است رئیس جمهور. کابینه ای هم تشکیل داده که عمدتا نظامی و امنیتی است. "از کوزه برون همان تراود که در اوست". از قاضی دادگاه های چند دقیقه ای برای اعدام زندانیان سیاسی در سال 67 هرکس جز این انتظار داشته باشد خود را فریب داده است. از آن انتخابات که اکثریت دارندگان حق رای در آن شرکت نکردند و 6 میلیون هم رای باطله از صندوق های رای بیرون آمد، افتضاحی باقی مانده که یک گوشه آن باز میگردد به رد صلاحیت علی لاریجانی. هنوز کل مکاتبه بین شورای نگهبان و علی لاریجانی رسما انتشار نیافته تا عموم مردم قضاوت روشن تری از انتخابات 1400 داشته باشند، اما تا همینجا هم که نکاتی از این مکاتبه انتشار یافته، سازماندهندگان انتخابات 1400 را برآشفته کرده است. چنان برآشفته که روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه انتشار نامه شورای نگهبان به علی لاریجانی را نامه ای محرمانه اعلام کرده و گفت:  «افشای اسناد محرمانه به موجب قانون و آیین نامه طرز نگهداری اسناد سری و محرمانه دولتی جرم محسوب می‌شود و اگر کسی آنها را بصورت غیرمجاز منتشر کند قابل تعقیب است. در مورد نامه اخیر شورای نگهبان خطاب به علی لاریجانی هم اگر مشخص شود از ناحیه ایشان منتشر شده قابل تعقیب و پیگیری است که البته باید از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی بررسی شود که این نامه‌ای که مهر محرمانه دارد توسط چه کسی منتشر شده است.»

ظاهرا آش آنقدر شور شده که پزنده آن هم نمیتواند آن را بخورد. یک کارگزار 40 و چند ساله جمهوری اسلامی را رد صلاحیت کرده و مدعی شده اند که او نمی تواند رئیس جمهور شود. مردم هم صلاحیت ندارند که بدانند چرا؟ اگر برای این "چرا؟" استدلالی داشتند می توانستند لاریجانی را به میدان انتخابات بفرستند و همزمان با آن آن دلائلی که مردم نباید به او رای بدهند را اعلام می کردند. بنابراین مردم خود قضاوت می کردند. ثانیا بموجب کدام قانون و عرف پاسخ شورای نگهبان به یک فرد رد صلاحیت شده جزء اسناد محرمانه نظام است؟ این ماجرا در واقع یک رسوائی است، زیرا اولا از درون خود شورای نگهبان فاش شده که چند نفر از فقها وشاید هم حقوقدان های شورای نگهبان از روی سر بقیه لاریجانی را رد صلاحیت کرده اند و آنها که دراین کار سهیم نبوده اند بدان معترض اند. دوم این که رهبر جمهوری اسلامی پیش از انتخابات و پس از اعلام نظر شورای نگهبان در یک سخنرانی از شورای نگهبان خواست تا در تصمیم خود تجدید نظر کند. ظاهرا "کدخدائی" سخنگوی شورای نگهبان که نقش پیشکار و رابط احمد جنتی را با محافلی که هویت آنها اعلام نمی شود، نامه ای نوشته و مدعی شده که جلسه فقهای شورای نگهبان تشکیل شد و نظر اولیه، یعنی رد صلاحیت لاریجانی تائید شد. چند روز پس از انتشار این نامه مشخص شد که اساسا جلسه ای تشکیل نشده و نامه را کدخدائی نوشته است. از جمله دلائل جا کن کردن کدائی از شورای نگهبان، گویا همین مسئله بوده است. البته او را دراز کردند تا آنها که باید دراز شود در امان بمانند. همانها که قطعا به کدائی وعده داده اند وقتی آب ها از آسیاب افتاد تو را به مقامی بالا تر از سخنگوی شورای نگهبان خواهیم رساند!


پیامی که سلطان عمان واسطه آن بود

سخنگوی وزارت خارجه امریکا

از یک پیام ویژه پرده برداشت!


نگاهی به مصاحبه دبیرکل حزب کارگزاران

ماه عسل روحانی- رهبر

نه شیرین بود و نه خوش عاقبت


راه توده 815 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 815 (چهارشنبه اول دیماه 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دو تعریف از انقلاب 57 دارد. یک تعریف حکومتی و یک تعریف مردمی. گزارش ویژه این شماره درباره نقش حزب توده ایران در انقلاب 57 است. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

کاسه ای که زیر نیمکاسه مقالات ضد توده ای روزنامه شرق است، حجتبه و پیوند آن با تشکل های راستگرایان در جمهوری اسلامی، دیکتاتوری در جمهوری اسلامی نهادینه شده؟، صدا و سیما آینه حکومت است نه سخنگوی مردم، اردوغان و ناسیونالیسم ترک، اتحاد چین و روسیه کابوس امریکاست، درس هائی که جمهوری بلاروس از سرنوشت جمهوری اوکراین گرفت، هفته راهپیمائی حمایت از جنبش سوسیالیستی بولیوی، رهبران می آیند و می روند- آنچه می ماند "مشی توده ای" است و بالاخره "هانیبال الخاص" صورتگر انقلاب 57.


با اوج گیری بحران اقتصادی

اردوغان

 با لیر ترکیه سقوط می کند؟


با پیام محرمانه امریکا به ایران

ادامه مذاکرات اتمی وین

به آغاز سال جدید موکول شد


عنوان اول پیک نت 30 آذر

جنبش نارضائی عمومی
دهان ‌روحانیون ‌منتقد را باز کرده


جنگ اوکراین آغاز نمیشود

اگرامریکا پیوستن کریمه به روسیه رابپذیرد

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


ائتلاف چپ شیلی

انتخابات ریاست جمهوری را برُد

انتخابات ریاست جمهوری شیلی که به دور دوم کشیده شده بود، روز گذشته برگزار شد و "گابریل بوریک" نامزد ائتلاف چپ این کشور با 56 در صد آراء برنده انتخابات اعلام و رئیس جمهور شیلی شد. رقیب او در این انتخابات فرزند یک افسرنازی و طرفدار ژنرال پینوشه بود. اکثریت مردم شیلی به میراث دار ژنرال پینوشه، عامل کودتای خونین علیه دولت دکتر آلنده گفتند "نه". او دراین انتخابات وعده برنامه های اقتصادی نئولیبرالی را داده بود. برنده انتخابات شیلی 35 سال دارد و پس از اعلام نتایج انتخابات صدها هزار تن از مردم شیلی برای جشن و پایکوبی به خیابانهای سانتیاگو پایتخت این کشور آمدند. "گابریل بوریک" اکنون جوان‌ترین رییس جمهوری جهان است.


عنوان اول پیک نت 29 آذر

طلاب قم، چشم از زنان
بازیگرفیلم‌ها برنمیدارند؟


گفتگو با مجید انصاری

فاجعه دو انتخابات مجلس

 و ریاست جمهوری

مجید انصاری، آخرین نماینده آیت الله خمینی در امور زندانها بود، عضو مجلس خبرگان رهبری بود، نماینده مجلس بود و  در دولت خاتمی و دولت روحانی هم عضو بود . از آگاه ترین روحانیون جمهوری اسلامی هم در عرصه سیاسی و هم اقتصادی است. گزارش نهائی درباره ضربات اقتصادی که دولت احمدی نژاد به ایران زد را او تهیه کرد و به همراه اسحاق جهانگیری و موسوی لاری از بیت رهبری وقت گرفته و این گزارش و مستندات آن را مقابل رهبر جمهوری اسلامی گذاشت که گویا این دیدار 2 تا 3 ساعت بطول انجامید. نتیجه این دیدار و آن اسناد، پذیرش عقب نشینی رهبر جمهوری اسلامی و تن دادن به انتخاباتی در سال 92 شد که از آن حسن روحانی بیرون آمد. قرار بود هاشمی در آن انتخابات حضور یابد که شورای نگهبان صلاحیت او را تائید نکرد! انصاری که عضو مجمع روحانیون مبارز به زعامت آیت الله خوئینی ها و محمد خاتمی و آیت الله موسوی بجنوری است، در مصاحبه ای که می شنوید و می بینید، تقریبا همان حرف هائی را می زند که موسوی خوئینی ها طی نامه ای کوتاه و سرگشاده نزدیک به دو سال پیش خطاب به علی خامنه ای نوشت و به او توصیه کرد که در سیاست های سه دهه خود تجدید نظر کند. 1 - 2


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) که در باره "جنبش نارضائی عمومی، دهان روحانیون منتقد را باز کرده" بود روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب بیشترین مخاطب را داشت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر تفسیری پیام امریکا به ایران داشت که روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران