یک گام به عقب

پیشنهاد دوباره ناتو وکاخ سفید

برای دیدار ومذاکره با روسیه

 

بند ناف ایران به وین وصل است

سر نزولی قیمت دلار

در بازار ارز ایران

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۶ دی  ماه ۱۴۰۰ - ۱۶ ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۶ - ۲۵ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۶ - ۲۵ دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۶ - ۲۵ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۶ - ۲۵ دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۶ - ۲۵ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲۶ - ۲۵ دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 26 دیماه

توافق موقت اجرا میشود

توافقاساسی‌میماندبرای‌آینده

مذاکرات وین همزمان با تعطیلات آخر هفته اروپا و امریکا متوقف شد و هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی با استفاده از فرصت از وین راهی تهران شد تا سپس با رهنمودها و اختیارات بیشتری به وین باز گردد.

تمام شواهد نشان میدهد که مرحله اول توافق بدست آمده و شرایط آغاز اجرای آن نیز فراهم شده است و احتمالا هیات ایرانی با کسب اجازه امضای این توافق موقت از تهران به وین باز خواهد گشت.

مذاکرات مرحله دشوار را پشت سر گذاشته و اکنون مرحله تبدیل اصول توافق شده به کلمات آغاز شده است. بسیاری از پرانتزها پاک شده و اکنون «به طور فزاینده ای روی ضمیمه سوم در مورد نحوه اجرا و توالی (توافق احتمالی) کار می شود.

می توان گفت که پرتوی از نور در انتهای تونل وین ظاهر شده است. گفته سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو در 10 ژانویه خوش بینی معتدلی را برانگیخته است.

او گفت: "مذاکرات در وین شتاب بیشتری گرفته است. شانس دستیابی به راه حل موقت در مورد برنامه هسته ای ایران افزایش یافته است. این یک چیز مثبت است. همه طرف ها تمایل خود را برای یافتن راه حل برای مشکلات باقی مانده نشان می دهند. اکنون برخی راه حل ها برای کمک به دستیابی به هدف اصلی امکان پذیر است. من تاکید می کنم که آنها جایگزینی برای توافق اساسی نیستند که باید در ابعاد کامل بازسازی شود. یعنی دستیابی به توافق موقتی که مقدم بر روند مرحله ای احیای کامل برجام است.

هیئت ایرانی در وین  بر سر مصالحه گفتگو کرد. توافق موقت دو ساله و برای برداشتن گام به گام تحریم های و بازگشت ایران به توافق های برجام است.

ایران ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده، سانتریفیوژها و فلز اورانیومی که از زمان خروج آمریکا از برجام از ماه مه 2019 تا کنون تولید کرده است، به روسیه منتقل می کند و در صورت خروج دولت آمریکا از توافق، باز می گردد و ایران فعالیت های هسته ای خود را از سطحی که متوقف شده بود، از سر می گیرد و توقیف دارایی های ایران در خارج از کشور نیز گام به گام لغو می شود.

چنین توافق تاکتیکی، موقت و مقدماتی ظاهرا تنها راه حل برای پیچیده ترین موضوع ایران در چارچوب عدم گسترش هسته ای است. در شرایط مساعد، فرصتی بوجود می آید که ظرف دو سال اساس راه حل استراتژیک مشکل هسته ای ایران و شکل نهایی نسخه جدید برجام به طور کامل تهیه شود. این گفته علی باقری که "شمارش معکوس برای دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات وین آغاز شده" به معنای همین توافق مرحله ایست و تأکید طرفین مذاکره کننده بر " کاهش اختلافات در مذاکرات نیز متکی به همین توافق است. اگر رویداد غیر مترقبه ای پیش نیآید و یا کارشکنی هائی نشود این توافق از اواخر ژانویه و اوائل فوریه به اجرا در می آید.


اعلام زمان پایان ج. اسلامی

اگر علم الهدا نباشد، ایرانی ها

با حرف های چه کسی بخندند؟


بهانه ای برای شادی!

 

مهم نیست که برف بیاید یا باران، آفتاب باشد یا سایه، فقط چوب و چماق و اجبار حکومتی نباشد تا مردم هر پدیده ای را تبدیل به شادی کنند. بهانه این رقص و شادمانی بارش برف در سیپیدان شیراز است.


نباید بهانه به روسیه داد!

عقب نشینی امریکا و اروپا

از جنجال حمله روسیه به اوکراین


سرویس دیدنی غذای

ورزشکاران المپیک در چین

 

المپیک زمستانی چین قطعا با پدیده های ورزشی همراه خواهد بود، اما این پدیده ها را "آس" های الکترونیکی که چین رونمائی خواهد کرد کامل می کند. از جمله سرویس تمام الکترونیک غذای ورزشکاران با انگیزه جلوگیری از ابتلا به کرونا. امریکا که تاب تحمل دیدن این عقب افتادگی های خود از چین را ندارد، المپیک زمستانی چین را تحریم دیپلماتیک کرده است.


بیگانگی 42 ساله

بی اعتمادی حکومت  به مردم

نا باوری مردم به حکومت !


"گام" اول در چارچوب طرح "گام به گام"

توافق موقت اتمی

پشت درهای بسته مذاکرات وین


عنوان اول پیک نت ۲۵ دیماه

گشودن فضای بسته سیاسی
آغاز تحول درایران است!


نشانه هائی از لابلای خبرها

گام اول توافق اتمی

تا سالگرد انقلاب ۵۷ اعلام میشود


مهدی نصیری - سردبیر کیهان قبل از حسین شریعتمداری

ام القرای جمهوری اسلامی

مقابل "ام القوا" لنُگ انداخته!


با طرح های نظامی برای مقابله با ناتو دراوکراین
فرماندهان نظامی روسیه
با پوتین دیدار کردند!


سرمقاله راه توده ۸۱۸

مالیخولیای چین ستیزی
و روسیه‌هراسی مدعیان‌اصلاحات!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داد. این مطلب با این تیتر منتشر شده بود «گشودن فضای بسته سیاسی آغاز تحول در ایران است!». روی فیسبوک پیک نت گزارش خبری «بیگانگی 42 ساله حکومت به مردم و ناباوری مردم به حکومت» بیشترین خواننده را داشت و همین مطلب روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران