ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۸ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

می خواهند ارزاق را کوپنی کنند

اما از تداعی دوران موسوی بیم دارند

مجلس و دولت

دور همدیگر می چرخند! 
 
 
 
 

 

نمایندگان مجلس، در توفان رویدادهای اجتماعی و حکومتی ایران سرگردان و "هاج و واج" مانده اند. نمیدانند دولت چه اختیاراتی دارد؟ جرات مخالفت با دولت را هم ندارند زیرا می ترسند متهم به مخالفت با رهبری شوند و از طرف دیگر، هر روز یک قشر اجتماعی بعنوان اعتراض به شرایط خود در مقابل مجلس تظاهرات می کنند. حتی کارکنان معترض قوه قضائیه هم خودشان را به مقابل مجلس رساندند. برخی روزها، برخی از نمایندگان برای آنکه ابراز وجودی کرده باشند درباره تصمیمات و طرح های دولت حرف هائی می زنند و چند روز بعد که دولت یک چرخش دیگر می کند، آنها هم حرفشان را معکوس می کنند. همگی میدانند که در بیت رهبری نسخه ها نوشته شده و برای پیچیدن آنها را بدست رئیسی می دهند و او هم میدهد دست معاون اولش.

تازه ترین موضوع حذف ارز 4200 تومانی است که یکبار برای لغو آن دولت خیز برداشت و مجلس هم ابتدا حمایت کرد اما به فاصله چند روز از بیم تکرار شورش 98 همگام با رئیس دولت به مخالفت از روی صندلی هایشان قیام کردند. رئیس دولت هم رفت مجلس و گفت تا پایان امسال قصد حذف این ارز را ندارد و سرگرم یک طرح جایگزین است. همگی در مجلس فهمیدند که بیت رهبری یک گام به عقب گذاشته و دستور توقف داده است. حالا، روز گذشته بار دیگر ارز 4200 تومان به موضوع بحث در مجلس تبدیل شد.

 میرتاج‌الدینی یکی از نمایندگان که در بین بقیه نمایندگان کم اطلاع "کدخداست" درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: می‌خواهیم کارت یارانه کالایی به مردم بدهیم، نه یارانه نقدی. او ترسید اسم "کوپن" را بیآورد تا مبادا طرح بهزاد نبوی در دولت میرحسین موسوی در دوران جنگ با عراق در ذهن مردم تداعی شود.

او که  عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ است، راه عقب نشینی را نبست و اضافه کرد:

 برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی در کمیته مشترکی با دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.هنوز این برنامه رونمایی نشده است و قرار است آن را در کارگروه مشترکی با دولت به صورت دقیق بررسی کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: