ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۸ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش مثبت دو نشریه مهم امریکائی و انگلیسی

توافق موقت در وین

خبر خوش دولت است؟

 
 
 
 
 

 

نشریه "وال ‌استریت ‌ژورنال" که در نیمه اول آذرماه گذشته برای نخستین بار فاش کرد که در مذاکرات وین طرح "کم برای کم" که همان "گام به گام" است بیشترین شانس را دارد، روز گذشته  از پیشرفت بر سر برخی جزئیات در مذاکرات وین خبر داد.

وال استریت ژورنال نوشت؛ در مذاکرات وین برخی جزئیات مهم، از جمله نحوه رفع تحریم‌ها، نحوه برگشت ایران به تعهدات هسته‌ای و نحوه اجرای توافق حاصل شده است.

همزمان با وال استریت ژورنال، چاپ امریکا، روزنامه گاردین چاپ انگلستان نیز از تقویت احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات وین گزارش داد. درحاشیه این خبرها، سخنگوی دولت نیز روز گذشته در نشست خبری خود بی آنکه اشاره به مذاکرات وین کند بصورت مژده به مردم گفت: به مردم بزودی خبرهای خوبی داده خواهد شد. درعین حال، طرح کوپنی کردن برخی اقلام ارزاق اولیه در مجلس مطرح است و این نشان میدهد که پول های بلوکه شده ایران در چارچوب توافق گام به گام، به یکباره در اختیار ایران گذاشته نخواهد شد و اگر هم گذاشته شود معلوم نیست تا چه حد می تواند روی کاهش تورم وگرانی و احتکار تاثیر بگذارد، زیرا حکومت آنقدر چاه پر نشده دارد که نوبت به  پر کردن شکم مردم نمی رسد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: